Az emissziós szabályozások gyorsan elzavarták Európából a Jimny modelleket, hogy aztán csak áruszállítóként legyen kapható
A brit
Carwow megint egy rendhagyó gyorsulási versennyel rukkolt elő, ahol a résztvevők egyike sem dagad az izomzattól, cserébe baráti árcédulával és alacsony fenntartási költséggel csábítanak. Na de mégis melyikkel érdemes leginkább rajthoz állni, ha úgy hozza a szükség?
Nehéz olyan gyorsulási versenyt találni, ahol labdába rúghat a Citroën Ami, a kisautó kamaszkortól vezethető
Borítékolható, hogy csak az utolsó helyre érkezhet a Citroën Ami, akkora szakadék van a francia versenyző és a többi jármű teljesítménye között. Az
Opel emblémával is árult műanyag mopedautó elektromos, a villanymotor teljesítménye nyolc lóerő (40 Nm nyomaték), a végsebesség 45 km/h, érdemi gyorsulásról nincs értelme beszélni, még ha csak 471 kilós is a jármű. Dél-Korea a Kia Picantót nevezte, a 933 kilós apróságot ezres háromhengeres motor hajtja szívó kivitelben. A kis Kia a Citroënnél 838%-kal erősebb, azaz 67 lóerős, de így is ez a második legszerényebb teljesítmény. Az Aygo X szintén ezres háromhengeres blokkal indul a csatába, de ő már 72 lóerős, a tömeg 945 kilogramm. A Suzuki Jimny áruszállító változata a csapat nagyágyúja, a 1,5 literes blokk négyhengeres és 101 lóerős, a nyomaték 130 Nm, de egyben ő a legnehezebb is, a kétkerékhajtású változat 1,1 tonnás.
Ha minden tizedmásodperc számít, akkor a divatos Aygo X a jó választás, de az immár hatéves Kia Picanto is jól bírta az iramot
Meglepő módon már a rajtnál magához ragadta a Kia az elsőséget, épp csak a cél előtt egy hajszállal maradt le, így övé a harmadik hely, a Toyota lett az első, de a különbség elhanyagolható. Második nekifutásra repülőrajttal indultak az autók, a végeredmény ugyanaz lett, de szignifikáns különbség így sem adódott, leszámítva a Citroënt, ő egyik versenyszámban sem tudott labdába rúgni.