A bár a TT szériaváltozat bemutatkozásának a 25. évfordulóját ünnepli, a tanulmányautóval fotózták össze a különkiadást
A legfeltűnőbb módosítások a sportos lökhárítók és küszöbök, de az egyedi felnik is egyből szemet szúrnak
Amikor már majdnem azt hittük, hogy teljesen elfelejtette a sokak által imádott TT modelljét az Audi, akkor kiderült, hogy csak túl jól bújt meg a magasított SUV és crossover modellek tengerében. Nem titok, hogy a vásárlók perferenciái és az egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt kihalás fenyegeti a sportkupét, így nem kizárt, hogy a TT történelmének utolsó különkiadását mutatjuk most be.
Az autó hátuljának a méretes légterelő és a látványos diffúzor ad sportos megjelenést
A sorszámozott Iconic Edition mindösszesen 100 példányban, kizárólag Európának gyártják, és ebben a példányszámban a jobbkormányos autók is benne vannak. A különkiadás a modell 25. évfordulóját ünnepli, hiszen 1998-ban dobták piacra, három évvel a névrokon tanulmányautó után. Az öthengeres kupé különkiadását kizárólag Nardo szürkében kínálják majd, ehhez csakis hétküllős, 20 colos, fekete felniket kaphatnak a vásárlók. Hátul is alapárasak az OLED lámpatestek és a hátsó oldalablakokban feltűnik az Iconic Edition felirat is.
A hátsó ablakokban ott az Iconic Edition felirat is
A leglátványosabb különlegesség mégis a szélcsatornában tökéletesített aero-csomag, ami az első splittertől az átdolgozott légbeömlőkön át a hátsó légterelőig és diffúzorig átrajzolja az összképét. Bent a kéttónusú RS ülések fogadnak méhsejtmintás varrással, alcantara ajtókárpitokkal sárga részletekkel, és természetesen a sorszám-plakettel is találkoznak majd a vásárlók.
A beltérben a sárga szín kap kiemelt helyet, a kormányon és az ülések mintájában is megjelenik
Műszaki téren nincs változás a motorháztető alatt: ugyanaz a 2,5 literes, turbós, öthengeres benzinmotor repíti 3,7 másodperc alatt állórajtból százra a bátor sofőröket. Ehhez a 400 lóerő és 480 newtonméter mellett a quattro összkerékhajtásra is szüksége van a 280 km/órára korlátozott végsebességű TT RS-nek.
A TT RS megszokott, öthengeres hajtásláncától száguld az Iconic Edition is, változatlan formában kapta meg a 2,5 literes TFSI motort
Hazai pontos árakat még nem tudunk, ám a TT különkiadásért elkért összeg biztosan nem lesz baráti. Ha ugyanis a külföldi árakból indulunk ki, akkor nagyjából a TT RS alapárának másfélszeresét kell otthagyni az Iconic változatért. Hogy a széria kifutása után még mennyi ideig marad a piacon a majd' 400 lóerős, négykarikás kupé, azt még nem tudni, ám nem lennénk meglepve, hogyha ez a különkiadás is már a 2,5 literes, TFSI öthengeres búcsúzását vetítené előre. Ne feledjük: egyes piacokon már búcsút is mondott a Volkswagen csoport ennek az erőforrásnak, ami azonban Győrben még mindig készül, a TT-vel együtt. Az Audi Hungaria idén szintén jubileumot ünnepel, hiszen a győri gyártás is 25 évvel ezelőtt, az első TT-vel indult, azóta több mint 1,5 millió Audi, köztük több mint 650 000 TT készült hazánkban.
Nehezen emészthető árcédulára számítunk, ám ez nem meglepő: örüljünk, hogy egyáltalán még létezik a kontinensen az öthengeres motor