Még mindig jelen van az alkatrészhiány
Korai még az öröm? A csehorszégi növekedést továbbra is akadályozzák a beszállítói láncok problémái, valamint a folytatódó chiphiány is. Néhány fontos komponens hiánya például majdnem az egész februárra leállította a Toyota autók gyártását a Prágától keletre fekvő Kolínban - írták a közleményben.
Január-februárban a legnagyobb cseh autógyár, a Volkswagen konszernhez tartozó Skoda Auto 28,6 százalékkal 141 688-ra növelte a legyártott autók számát, a Hyundai 54 100 személyautót gyártott az észak-morvaországi Nosovicében, 17,4 százalékkal többet, mint az előző év első két hónapjában. De a Toyota a majdnem egy hónapos leállás ellenére is 36,9 százalékkal 19 313-ra növelte az előállított személykocsik számát. A magas növekedés másfelől annak eredménye, hogy tavaly év elején a Toyota egy új modell bevezetését készítette elő, s így a termelés sokszor állt.
A gondok ellenére egyre több autó készül Csehországban
A Csehországban az év első két hónapjában gyártott autók tíz százaléka, 22 280 kocsi, elektromos meghajtású. A Skodánál az elektromos modellek az autók 8 százalékát, a Hyundainál pedig 21 százalékát teszik ki.
Forrás: MTI