Gyilkosan gyors, gyönyörű két tonna
Bedől a kanyarba a Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
New Yorkban debütál a Mercedes S Coupé AMG változata, ami biturbó V8-asával összkerekesen 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. És persze még ennél is lesz följebb.
Összkerekesként áprilistól, csak hátul hajtva júliustól rendelhető a szépséges S Coupé, az első példányok szeptemberben lesznek átvehetők
A Mercedes-Benz számos kupéja közül a legméretesebb, a CL-t váltó S Coupé nemrég debütált a Genfi Autószalonon, április közepén és hol másutt, mint New Yorkban meg már a gyári tuningos AMG változat mutatkozik be - egyelőre csak a kisebbik. Mert bizony az S 63 AMG-nél is lesz durvább (a 12 hengeres S 65 AMG), de talán az 5,5 literes biturbó V8-as percenkénti 5500-as fordulaton tomboló 585 lóereje és a 2250-től 3750-es fordulatig rendelkezésre álló durva 900 Nm-es nyomatéka is elég jól hangzik ahhoz, hogy az amerikai és egyéb helyen élő milliomosok már most azonnal befizessenek rá.
Masszív légbeömlők elöl, spéci küszöb, kovácsolt alufelni 19 vagy akár 20 colosan, dupla-dupla kipufogó, fekete diffúzor és gyilkos erő - ez az S 63 AMG Coupé
Az S 63 AMG Coupé hátsó- vagy 4Matic összkerékhajtással rendelhető, előbbi esetén a 100-as sprintidő 4,3, utóbbinál 3,9 mp. A végsebességet "természetesen" elektronika korlátozza 250 km/órában. A luxuskupé tömege 1995 kg, ami a "régi" 544 lovas és 800 Nm-es CL 63 AMG-hez képest 65 kilós mínusz - a műszaki adattábla érdekes, de azonosra írja a Magic Body Control adaptív lengéscsillapítós hátsó- és a légrugós összkerekes verzió súlyát. Az átlagfogyasztásuk stop-startosan 10,1-10,3 l/100 km, a váltó 7 fokozatú Speedshift MCT sportautomata.
Nappabőr és vetítés. Ami persze még vetítés, az a 10 literes fogyasztás
A súlycsökkentést egyebek mellett kovácsolt (alapból 19 colos) alufelnikkel és lítiumionos akkumulátorral érték el, de a karosszéria is alumínium, naná. Extraként karbon-kerámiafék, nappabőr, Swarovski kristályos LED-fényszóró, nagyjából bármi rendelhető, széria bezzeg a dőléskontroll, ami felkészül a kanyarokra, s 2,5 foknál nem engedi jobban dőlni a kasztnit, a Magic Body Control pedig az útfelülethez igazodva állítgatja a rugózást/csillapítást, szuperkényelmet biztosítva a sofőrnek és utasainak.