Gyilkos erővel jön a Mercedes luxusroadstere
Mercedes SL 63 AMG: 900 Nm a hátsó kerekeken
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lehullt a lepel az új SL-osztály legvadabb verziójáról, és az SL 63 AMG nem is okoz csalódást a stílusos aszfaltszaggatás szerelemeseinek.
A boltokba tavasz végén, nyár elején kerülő új SL lélegzetelállító teljesítménnyel és nyilván fejedelmi kényelemmel számít azon tehetős ügyfelek érdeklődésére, akiknek az SLK kicsi, az SLS pedig túlságosan is hardcore
537-564 lóerő és 800-900 lóerő pusztít a hátsó tengelyen
A 6,2 literes szívót 5,5 literes V8-as váltotta két turbóval. Az átlagfogyasztás start-stoppal, hengerlekapcsolással és súlycsökkentéssel 30 százalékkal lett alacsonyabb, az SL 63 AMG elvileg 9,9 liter üzemanyaggal is elketyeg 100 kilométeren. Na, akkor se 4,2 mp-es gyorsulás, se 300-as végsebesség...
Búcsúzunk hát a korábbi, 6,2 literes szívómotortól, ahogy búcsúzunk a magas fogyasztástól is, mármint papíron. Tessék megkapaszkodni, s véresen komolyan venni a következő félmondatot: vegyes üzemben a stop-startot és hengerlekapcsolást is bevető SL 63 AMG az elődmodellhez képest 30 százalékkal kevesebb, 100 km-enként 9,9 liter üzemanyaggal is beéri.
Kerámiafék, rajtautomatikás váltó, luxus minden földi jóval és egy rakás karbonnal - az SL 63 AMG németországi alapára 157 675 euró, a Performance csomagé 14 280 euró
Kisomolyogtuk magunkat? A váltó 7 fokozatú AMG Speedshift automata rajtprogrammal, az autó súlya 125-tel csökkentve 1845 kg. Az AMG-s legények persze az állítható futóművet, a kormányt, az elöl 390, hátul 360 mm-es tárcsákkal satuzó, a Performance csomagban kerámiát használó féket sem hagyták érintetlenül, de azt is jó, ha tudjuk, hogy az SL-lel végre teljes a megújult, még SLK-t és SLS-t soroló AMG-s roadstercsalád.