Gyermekmegőrzők 2 millióért – mi lehet a család kedvence?
Piaci körkép: középkorú, de biztonságos családi autók 2 millióig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kétmillió forintig kerestünk 10 évesnél biztosan nem idősebb, függönylégzsákot és legalább 500 literes csomagteret adó modelleket. Nem reménytelen.
A kritériumrendszer nem tűnik túlzottan kegyetlennek, sőt, szinte megengedő, ám valljuk és tudjuk, hogy inkább legyen 250 ezer, de biztosan tudható, folyamatos karbantartás melletti kilométer egy autóban, mintsem óra szerint kevesebb, valójában ki tudja, mennyi. Továbbá a rendszeresen karbantartott is vonzóbb, mint a „szervizt sosem látott” példány, melynek korrektségéről úgyis a személyes találkozó, optimális esetben a szakszervizes átvizsgálás alkot majd képet.
Biztonságos családi autók 10 év és 2 millió forint alatt
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Teljesítmény [LE] | Vételár [Ft] | Euro NCAP csillag |
Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD Limited | 2006 | 47 000 | 121 | 1 720 000 | 3 |
Chrysler Voyager 2.8 CRD SE | 2005 | 154 350 | 150 | 1 790 000 | 2 |
Citroën C5 2.2 Hdi SX | 2004 | 156 500 | 133 | 1 400 000 | 5 |
Dodge Caliber 2.0 CRD SXT | 2007 | 83 000 | 140 | 1 990 000 | 4 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia | 2004- 2006 | 110 000- 169 000 | 131 | 1 399 000- 1 895 000 | 4 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Automata | 2004- 2007 | 128 000- 250 000 | 131 | 1 290 000- 1 849 000 | 4 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Executive Automata | 2004 | 187 000- 232 000 | 131 | 1 090 000- 1 550 000 | 4 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend | 2005 | 152 000 | 131 | 1 290 000 | 4 |
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia | 2005 | 189 000 | 131 | 1 549 000 | 4 |
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia Executive | 2004- 2006 | 1 51 000- 187 000 | 131 | 1 380 000- 1 599 000 | 4 |
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium | 2006 | 168 000 | 131 | 1 498 000 | 4 |
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Trend | 2007 | 98 650- 226 000 | 131 | 1 590 000- 1 649 000 | 4 |
Mazda6 Sport 1.8 TE | 2004 | 116 492 | 120 | 1 490 000 | 4 |
Mazda6 Sport 2.0 CD TE | 2004 | 170 500 | 121 | 1 490 000 | 4 |
Mazda6 Sport 2.0 CDH Business | 2005 | 239 000 | 136 | 1 499 000 | 4 |
Mazda6 Sport 2.0 CDH Topline | 2004 | 154 000 | 136 | 1 650 000 | 4 |
Mazda6 Sport 2.0 CDH TE | 2004 | 199 000 | 136 | 1 690 000 | 4 |
Mazda6 Sport 2.0 CDH Plusline | 2007 | 199 000 | 143 | 1 849 000 | 4 |
Opel Astra H Caravan 1.7 CDTI Cosmo | 2008 | 224 000 | 125 | 1 690 000 | 5 |
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo | 2005- 2007 | 1 26 450- 159 800 | 150 | 1 590 000- 1 890 000 | 5 |
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Enjoy | 2007 | 128 000 | 120 | 1 999 000 | 5 |
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Essentia Automata | 2008 | 125 000 | 120 | 1 690 000 | 5 |
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Sport | 2006 | 160 700 | 120 | 1 729 000 | 5 |
Opel Vectra C 1.9 CDTI Elegance | 2004- 2006 | 156 000- 176 000 | 150 | 1 450 000- 1 889 000 | 4 |
Opel Vectra C 1.9 CDTI Elegance Automata | 2006 | 220 000 | 150 | 1 890 000 | 4 |
Opel Vectra C 1.9 CDTI Essentia | 2008 | 174 112 | 120 | 1 949 000 | 4 |
Opel Vectra C 1.9 CDTI GTS Sport | 2005 | 160 000 | 150 | 1 650 000 | 4 |
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI Comfort | 2006 | 185 000 | 120 | 1 689 000 | 4 |
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI Comfort Automata | 2005 | 132 533 | 150 | 1 530 000 | 4 |
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI Elegance | 2005- 2006 | 139 250- 240 740 | 120 | 1 598 000- 1 749 000 | 4 |
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI Elegance Automata | 2005- 2007 | 96 000- 230 000 | 150 | 1 190 000- 1 990 000 | 4 |
Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI Cosmo Automata | 2007 | 146 218 | 150 | 1 890 000 | 4 |
Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI Essentia | 2007 | 128 100 | 120 | 1 900 000 | 4 |
Opel Vectra C Caravan 2.2 DTI Cosmo | 2004 | 199 500 | 125 | 1 490 000 | 4 |
Opel Vectra C Caravan 2.2 DTI Elegance | 2004 | 199 500 | 125 | 1 490 000 | 4 |
Opel Vectra C Caravan 2.2 DTI Elegance Automata | 2004 | 121 000 | 125 | 1 549 000 | 4 |
Peugeot 307 SW 2.0 Supreme | 2006 | 177 000 | 140 | 1 390 000 | 4 |
Peugeot 308 SW 1.6 VTi Confort Pack | 2009 | 139 923 | 120 | 1 950 000 | 5 |
Peugeot 807 2.2 HDi Supreme | 2005 | 177 111 | 128 | 1 890 000 | 5 |
Peugeot 807 2.2 HDi Supreme | 2005 | 146 540 | 128 | 1 870 000 | 5 |
Renault Grand Scénic 1.9 dCi Authentique Plus | 2004- 2005 | 148 966- 218 539 | 120 | 1 399 000- 1 649 000 | 5 |
Renault Grand Scénic 1.9 dCi Dynamique | 2004 | 96 793- 155 000 | 120 | 1 149 000- 1 570 000 | 5 |
Renault Grand Scénic 1.9 dCi Dynamique Plus | 2004 | 130 000 | 120 | 1 299 000 | 5 |
Renault Grand Scénic 1.9 dCi Privilege | 2004 | 147 000 | 120 | 1 590 000 | 5 |
Renault Grand Scénic 2.0 dCi Privilege | 2006 | 149 000 | 150 | 1 980 000 | 5 |
Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Plus Automata | 2004 | 145 000 | 135 | 1 499 000 | 5 |
Renault Grand Scénic 2.0 Privilege Automata | 2007 | 99 000 | 135 | 1 990 000 | 5 |
Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi Dynamique | 2004- 2005 | 140 000- 220 000 | 120 | 980 000- 990 000 | 5 |
Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi Monaco | 2009 | 167 000 | 131 | 1 695 000 | 5 |
Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi Privilege | 2008 | 189 500 | 131 | 1 790 000 | 5 |
Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi Privilege Automata | 2007 | 123 500 | 131 | 1 749 000 | 5 |
Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiDS PF Linear | 2006 | 217 381 | 150 | 1 990 000 | 5 |
SEAT Toledo 2.0 PD TDI 16V Stylance | 2005- 2006 | 91 000- 227 500 | 140 | 1 398 000- 1 999 000 | nincs adat |
SEAT Toledo 2.0 PD TDI 16V Stylance DSG | 2006 | 140 000 | 140 | 1 799 000 | nincs adat |
Skoda Octavia 2.0 PD TDI Edition 100 DSG | 2006 | 154 000 | 140 | 1 999 000 | 4 |
Skoda Octavia 2.0 PD TDI Elegance | 2006 | 216 000 | 140 | 1 850 000 | 4 |
Skoda Octavia 2.0 PD TDI Elegance DSG | 2006 | 249 876 | 140 | 1 999 999 | 4 |
Skoda Octavia RS 2.0 PD TDI | 2006 | 193 000 | 170 | 1 900 000 | 4 |
Toyota Avensis 1.8 Sol Elegant | 2004 | 244 000 | 129 | 1 459 000 | 5 |
Toyota Avensis 1.8 Sol Technic | 2004 | 186 300 | 129 | 1 590 000 | 5 |
Toyota Avensis Wagon 2.2 DCAT Premium Active | 2006 | 194 000 | 177 | 1 950 000 | 5 |
Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Sol Executive | 2005 | 137 191 | 177 | 1 990 000 | 5 |
Volkswagen Passat Variant 2.0 PD TDI Highline | 2004 | 155 000 | 140 | 1 990 000 | 4 |
Volkswagen Passat VI Variant 2.0 PD TDI Comfortline 4Motion | 2006 | 240 000 | 140 | 1 990 000 | 5 |
Volkswagen Passat VI Variant 2.0 PD TDI Sportline | 2006 | 105 670 | 140 | 1 999 999 | 5 |
Volkswagen Passat VI Variant 2.0 PD TDI Trendline DSG | 2006 | 149 500 | 140 | 1 899 000 | 5 |
Volkswagen Touran 1.9 PD TDi Highline | 2004 | 223 000 | 136 | 1 690 000 | 5 |
Volkswagen Touran 2.0 PD TDI Highline | 2004 | 200 000 | 140 | 1 750 000 | 5 |
Volkswagen Touran 2.0 PD TDI Trendline | 2004 | 120 000- 185 000 | 140 | 1 555 000- 1 849 000 | 5 |
Kínálat van, ha nem is bőséggel: 18 modell 97 ajánlatából válogathatunk a fenti kritériumrendszer alapján. Alsó-középkategóriás és középkategóriás kombik, utóbbi szegmensből ötajtósok is megfelelnek a keresési feltételeknek, továbbá van néhány egyterű is. A sort a Chrysler PT Cruiser 2.2 és a Voyager 2.8 literes dízellel nyitja. A Voyager nagyobb, hazai első forgalomba helyezésű és óra szerint háromszoros futású. Dízelje elvileg torkosabb, viszont nem csupán 5, hanem 7 utast is szállíthat, vagy 5 ülése mögé elképesztően nagy csomagteret ad. Mindkét Chrysler 1,7 millió forint környékén kapható, és biztosnak vehető, hogy nem lesz a legolcsóbban fenntartható autó. Hogy az amerikai autókat le is tudjuk, van 2,0 literes (VW-eredetű) turbódízeles, az előbbieknél biztosan olcsóbb üzemű Dodge Caliber 2007-ből, első tulajtól, 83 ezer kilométerrel, nem rossz ajánlatként, csak már 2 millió forintért.
Francia kényelem, hidrodinamikus futómű? Citroën C5-ből az óriási csomagterű Brake gondos karbantartással, a kétliteres HDi turbódízellel 1,4 millióért kínálkozik. Fordból sincs más, mint a 2,0 literes TDCi dízel. A 131 lovas gép erős, és tud hibákat produkálni. Malőrt leginkább a turbó, a befecskendező-rendszer és a porlasztócsúcs tud okozni – mint minden magas nyomású, közös csöves dízelnél. Aki ezeket bevállalja, az Mondeót akár 6 évesen is kaphat, megcsíphet egyet a mostani, harmadik nemzedék legelejéről, de tanácsként megjegyezzük, hogy állapotot, nem szériát kell keresni, kifizetődőbb lehet egy korrekt előző generációs, mint egy kevésbé annak számító, már „szappantartós” vonalú. Csáberő lehet a Mondeónál, hogy jól felszerelt, akár automata váltós példányok is egészen szerény összegekért, az elvárt, 2004-es évjáratból 1,1 milliótól kaphatók, benzines ugyanakkor nincs az eladók között, a dízelek pedig ugyebár a kedvező fogyasztást viszonylag magas szervizköltség-rizikóval ajánlják.
Mazda6-ból bezzeg van benzines, igaz, az itt is látható, hogy az eladó autók zöme dízel. Az árak magasabbak, mint a Mondeók esetében. A benzines mellett szól, hogy az a legolcsóbb. A dízelek felára szerény. A 2,0 literes öngyújtós Mazda6 kereken 6 literes vegyes fogyasztási értéket állít szembe a benzines 7,7 literes értékével, városban pedig már 3,3 liter a gázolajos előnye, azaz a dízel már 10 ezer kilométert is 135 ezer forinttal kedvezőbb üzemanyagköltséggel futhat városban - az egyenletet pedig a szervizköltségek alaposan boríthatják.
Az Opel használtkínálata a kívánt méretben újfent csakis dízeleket ad, akár mindössze 5 éves korral. Az árak a felszereltségekhez mérten kedvezőek, a Vectra C sok esetben olcsóbb, mint a vele egyező korszakból való Astra H – nem véletlenül, utóbbi szinte tágasabb utasterű. Aki automata váltót is szeretne, a Vectra esetében bőséges kínálatból válogathat. Míg Opel csakis dízelként van, a Peugeot kompaktjai kizárólag benzines motorral, szerény rizikóval sorakoznak. A már frissített, 2006-os, 2,0 literes 307 SW ütőkártyája 7 üléses utastere, míg a 2009-es 308 SW a kínálat legfiatalabb tagja, motorja 1,6 literes VTi benzines, 120 lóerős és nem vészesen torkos, gyári vegyes fogyasztási értéke 6,7 l/100 km. Van továbbá oroszlános nagyméretű egyterű is, a 807 2,2 literes HDi-vel 8 évesen 1,9 millió alatt is megcsíphető. Komfortosabb és tágasabb lesz, mint a kompakt 307/308, üzemköltsége pedig vélhetően nem sokkal nagyobb.
Érdekesség, hogy míg SEAT Toledóból viszonylag szerény futású 7-8 évesek is a listára kerültek, az azonos alapokra épülő Skoda Octaviák jellemzően több kilométerrel sorakoznak. Persze tudjuk magunk is, hogy jobb vezetni az Octaviát, pláne az RS csúcsverziót, mely 1,9 millióért szintén elcsíphető. Utóbbi VW-konszernes autóknál és a Passatok meg Touranok esetében is egyértelmű, hogy a német modellek közül is zömében dízelmotorral adták el a nagyobb és jól felszerelt (függönylégzsákot is adó) modelleket már 8-9 évvel ezelőtt is. Nyomaték és rizikó egyaránt van bennük.
Aki nem sok kilométerre vásárolna tágas autót, az benzinessel jobban jár. A Toyota esetében a kombi Avensisek egységesen az erősebbik 2.2 D-CAT dízellel, míg a szintén tágas és óriási ötödik ajtós lejtőshátúak 1,8 literes benzinessel kaphatók meg, nem csupán az elvárt függöny-, hanem a sofőrt óvó térdlégzsákkal. Aki ismeri az említett motort, az tudja, hogy 7,2 literes vegyes fogyasztási értéke az életben is hozható, 5,8 literes országútija könnyedén alulmúlható, 10,3 másodperces 100-as sprintje és 200 km/órás végsebessége több mint kielégítő.
Ha biztonságos autó kell a család szállításához, az Isofix-csatlakozó és a függönylégzsák elvárásán túl képbe kerülhet a független biztonságtechnikai labor, azaz az Euro NCAP eredménye is. A Chrysler modelljeinek eredménye elég siralmas, a Voyageré 2, a PT Cruiseré 3 csillagos. A Dodge Caliber már 4 csillagot kapott, s számos, listánkon szereplő egyéb modell, a Ford Mondeo előző generációja, az első Mazda6, az Opel Vectra C, a Peugeot 307, a Skoda Octavia is 4 csillagos. Egyedül a SEAT Toledo nem rendelkezik minősítéssel, testvérmodellje, az Altea viszont 5 csillagot kapott, miként 2004-ben a Citroën C5 és az Opel Astra H, majd 2007-ben már az akkor kiadott Ford Mondeo is. Míg a Peugeot 307 még csak 4, a 308 már a 807-hez hasonlóan 5 csillagos, s a biztonságban jeleskedő Renault modelljei is rendre utóbbit hozzák. Ötcsillagos természetesen a Saab 9-3 is és a VW Touran, valamint a 2005-től gyártott Volkswagen Passat is.
Ha pedig magasabb futáshoz lesz az autó, jó lehet a dízel. Érdemes megnézni a listán szereplő modelleket, lehetőleg szervizmúlttal rendelkező példányt nézni, majd a szimpátia, ha pedig az megvan, a szakszervizes átvizsgálás döntsön! Kétmillióért már DSG váltós vagy összkerékhajtású dízel Passat is kapható, hasonlóan vonzó lehet egy RS Octavia, másoknak egy automata váltós, gazdagon felszerelt Renault Mégane Grandtour 1.9 dCi, esetleg egy hétüléses, tolóajtós Peugeot 807 is. Akár jóval 1,5 millió alatt pedig egy újfent kuplungpedál nélküli Ford Mondeo is befutó lehet – ám ezekkel kellően sokat kell autózni, hogy a magasabb vételár és az egy-egy esetleges költséges szervizművelet biztosan megtérüljön.
A “De igen. Az.” azt úgy értettem, hogy common rail, csak egyszerűbben fogalmaztam.
Megéri a dízel évi 15-20.000 km-re is, ha újonnan veszed vagy olyan helyről, ahol biztosan ismered az előéletét!
Ma már nem feltétlenül az vesz dízelt aki sokat megy, hanem akinek a jellege bejön.
A km állás meg természetesen a vicc kategória! Használt autót állapotra veszünk, nem km alapján!
Egyébként nagyon jól eltalált a Honda K-s motor sorozata (volt nekem K20 és K24 is, most éppen K20-van, Civic Type R – 2000ccm, 201LE, szívó benzin). Természetesen lehet vele 12-14 litert is etetni, de az nem rendeltetésszerű használat.
Értem,ezt nem tudtam,hogy adagolós,ma is tanultam valamit 🙂
Fura,hogy ilyen sokat evett a Mazda,az Accord meg meglepően kevéssel is beéri. Nekünk Fordunk van kettő is,az egyik 410,a másik 280ezer km-el,eddig csak kuplungot cseréltünk mind a kettőben,a porlasztók-turbó-üzemanyagrendszer eredeti. Nálunk a kocsik amíg első számú autók,átlagban 55ezret mennek egy évben,így jobban megérte 🙂
De abban igazat adok,hogy Évi 20ezer km alatt nem éri meg dízelt venni. Főleg nem a magyar piacon,ahol az összes 10 éves dízelben is csak 120ezer km van. Csak abba nem gondol bele senki,hogy ha ő vette volna anno újonnan és “csak” 20 ezret menne évente,akkor is már legalább 200ezer lenne benne…:)
De igen, az. Akkor értsd úgy, hogy az ‘üzemanyag ellátó rendszer’! OK?
Nekem 2.0 dízel 6-osom volt, tehát tapasztalat. Már a 2006 utáni, tehát DPF szűrős.
És jó érzéssel még kuplungozás és és üa. rendszer csere előtt eladtam. A kettő együtt potom 600.000 Ft lett volna (alkatrész + szerelés), NEM SZALONBAN, hanem egy nagyon jó Mazdára szakosodott szervizben (Csepel, Mag utca).
És mivel volt, ezért tapasztalatból tudom mondani a fogyasztását is!
Ugyanazon körülmények között:
Mazda6 2.0 dízel (2006)(215/45r17):
140km/h tempomat: 6,8l/100km
Budapest 8,5-8,8l/100km
15.000 km átlaga: 6,9l/100km
Accord Type S (2007) (190LE, 2400ccm szívó benzin, 225/40r18)
140km/h tempomat: 7,5l/100km
Budapest: 10-10,2l/100km
18.000 km átlaga: 7,6l/100km
Ezek telitanktól telitankig és ugyanolyan használati körülmények között mért adatok.
Vagyis én aki évente 15.000 km-t megyek személyautóval megspóroltam 50.000 Ft-ot az üzemanyagon. Meg még annyit a kötelező + teljesítmény adón/év. Ennyit nekem bőven megér az, hogy nem kell attól félnem hogy mikor költöm el egy havi fizetésemet a kuplung cserére!
Igazad van: 30-40ekm felett megspórolja! De egy átlag család 10-15ekm-t megy évente! És amikor megveszel egy 4 éves 250.000-ről 120e-re visszatekert órás autót, amin pont nálad fog kijönni 140.000 (valós 270-300e) km-nél hogy a fél autó cserés, akkor majd rájössz mi éri meg…
Ugyanez igaz persze a Honda 2.2-es dízelére és minden másra.
Mondjuk a Honda az láncos, tehát ott legalább nem kell azzal kezdeni, hogy megveszed és egyből komplett vezérlés csere….
És mielőtt feltételeznéd: nem vagyok dízel ellenes, nagyon bejön a karakterisztikája meg az hogy 180-nál 3000rpm-et forog (a mostani benzinesem 130-nál 4000-et forog 6.ban), de a használt dízel nagyon nagy lutri és évi 15.000km-re nem éri meg kockáztatni! Szerintem.
Egy kérdésem lenne. A Mazda 6 dízelje adagolós? Én azt hittem,az is már közösnyomócsöves(common rail) dízel. A 6 literes vegyes fogyasztás egy modern dízellel miért lenne mese kategória?
Szerintem a spórolós részben nincsen igaza. Azonos teljesítményű benzineshez képest,éves szinten 30-40ezres futás körül/felett már “megspórólja” a dízel a drága alkatrészeket 🙂
Bár a csomagtartó csak 460l, így nem fér bele a min. 500l-es határba, azért a 2003-2007 között gyártott Honda Accordot kár volt kihagyni a listából!
Akár 2.0 akár 2.4 akár a 2.2 dízel – mindegyik tökéletes választás. Láncosak és híresen megbízhatóak valamint kopó alkatrészeken kívül mást nem kíván.
Ha a Mazda6-os alkalmas családi autónak, akkor legalább annyira a Honda is.
Én Mazda6-ból ültem ár Accordba és egy percig nem bántam meg a váltást! A 6 literes vegyes fogyasztás meg az Andersen kategória (tapasztalatból).
Viszont nagy igazság, hogy átlag családi használatra felesleges a modern dízel. Mazda6 2.0 dízelbe 300+eFt a kuplungszett kettős tömegű lendkerékkel + szerelés. Míg a benzinesbe 60-70.000 Ft. Adagolórendszer 200+eFt, benzinesbe semmi.
Persze nem törvényszerű, hogy el fog romlani, de ha csak az egyik igen akkor az üzemanyagon spórolás többszörösét elvitte a szerelés….
Egy 2.4-es Accord meg a mindenkori szabályokat betartva vidéki városban 7,6-7,8l-ből kiautózható. (természetesen Bp. vagy sportos száguldozás az 10+)