Mindent megtennének a látványért
Fáj szembenézni vele, de sajnos az autóversenyek évről évre kevesebb érdeklődőt mozgatnak meg. Tipikus példa erre a Forma-1, amire jelenleg a túlzottan szigorú szabályrendszer és a fejlesztők pénzügyileg egyenlőtlen helyzete nyomják rá unalmas bélyegüket. Emellett a környezetvédelem elvébe sem igazán illik óriási mennyiségű benzin elégetése néhány kör erejéig - bár az egy-egy ilyen verseny során induló autók klímaváltozásra gyakorolt hatása valószínűleg eltörpül az utcai közlekedésé, pláne a tengeri hajózásé mellett, ám a nagy csapatok logisztikája gyakran bizony már jelentős mértékűvé növeli a károsanyag-kibocsátást. Izgalmas - és fenntartható - autóversenyekre pedig lenne igény, példa erre az évente, május 1-jén Budapesten megrendezett Nagy Futam, aminek népszerűségét valószínűleg hangulata és az esemény közelsége adja. Ilyen körülmények között született meg az ötlet Rob Armstrong fejében, hogy egy új versenyszériát alapítson, reagálva a változó igényekre.
A tervek szerint egy külön a szériához készülő autó alapjaira építenének a versenyző csapatok
A SuperCharge egy nemzetközi versenysorozat lenne, 8 helyszínnel a világ körül. A versenygépek alapvetően egy közös alapból indulnának ki, az egyelőre SC01 kódnéven futó járművek közös eleme a crossover karosszéria és az 500 kW-os akkumulátor, amiből 670 lóerőnyi teljesítményt is ki lehet sajtolni. Persze nem lesznek teljesen azonosak a kocsik, a tervek szerint a nagy autógyártók által támogatott 8 csapat mérnökei amint rászabadulnak a gépekre, átalakítják a karosszériát, hogy már létező utcai modelljeikhez hasonlóvá tegyék, ezáltal népszerűsítve az utcai elektromos autózást. Ezen kívül az akkumulátorhoz, motorhoz, hajtáslánchoz és a futóműhöz is hozzányúlnak, hogy ilyen téren is teret adjanak a versenyzésnek.
Elsőre nem a crossover kialakítás tűnik ideálisnak egy autóversenyre, de az ugratókon hasznos lehet a nagy hasmagasság
A legtöbb izgalom azonban valószínűleg a versenypályák adottságaiból adódik majd. A környezetre gyakorolt hatás csökkentése érdekében szeretnék minél inkább már létező aszfaltcsíkokból kialakítani a pályát, de nem csak profi helyszínekből, hanem akár városszéli utcákból is. Egy alkalommal 15 futamot rendeznének, melyek mindegyike rövid, körülbelül 6 körös lenne, így egy napon több győztes is születhet. A nagyjából 1 km-es körök során a 16 versenyző egy 2,5 méteres rámpán is ugratna, amiről akár 10 méternyit is repülhetnek - az elem amellett, hogy elég látványossá tenné a versenyt, helyet ad a taktikának is a rámpa megközelítési sebességének és szögének megválasztásával. Ezen kívül egy csúszós részt is kialakítanának, ahol a nagy drifteléseken felül még kis mértékben ütközhetnek is az autók. És hogy teljes legyen a gyermekkori fantáziánkban bizonyára már elképzelt verseny, még egy rövidítő kört is igénybe lehetne venni, egy "SuperLoopot" versenyenként egy alkalommal, izgalmassá és kiszámíthatatlanná téve az eseményt.
8 csapat 16 versenyzője mérkőzne meg egymással a világ minden táján - Európában is
Hogy mennyire reális egy ilyen hatásvadász versenyszéria létrejötte, az kérdéses, talán szenzációhajhászásnak is tűnhet, de komoly nevek is beszálltak a projektbe. Az alapító Forma-1-es tapasztalata mellett az FIA Rallycross szériáját is vezette már, illetve Max Welti, korábbi profi autóversenyző, Günther Holzer (a Holzer ügyvezetője) és Tanner Foust médiasztár is együtt dolgozik vele a megvalósításon - jelenleg azon munkálkodnak, hogy az FIA akkreditálja a szériát. Örvendetes lenne egy ilyen elektromos zöld folt a motorsportban, ahol a nézők a szünetekben a boxutcában számos élményelemet próbálhatnak ki, és testközelből élhetik át a villanyautózás élményét. A tervek szerint 2022-ben már meg is rendezhetik az első futamot.