Gyártásra kész a gázturbinás Tesla ellenfél
A Pininfarina H600 szedán a kínai befektető szerint gyártásra érett, gázturbinás hajtást kap
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szép tanulmánynak tűnt, a kínai Hybrid Kinetic szerint viszont autójuk már kész a gyártásra. Húszezer példányt terveznek belőle, hatótávnövelős, de nem benzinmotort használ.
Elegáns szedán tanulmányautót mutatott az idei Genfi Autószalonon a Pininfarina. Nem tagadták, hogy a Tesla Model S ellenfeleként indulhatna a piacon, a szembe nyíló oldalajtós limuzin gyártásáról viszont szó sem esett. A legfőbb befektető, a Hybrid Kinetic vezére viszont most elárulta, hogy tulajdonképpen készen áll az autó a gyártásra. Yung Benjamin Yeung – aki egyébként a kínai Brilliance márka mögött is áll – 5-10 éven belül 200 ezer példányt gyártana le a H600-ból. Ez már csak azért is erős, mert olyan megoldásokat mutattak a szedánon, amik egyelőre nem életképesek, hajtása viszont igen érdekes.
A H600 hatótávnövelős hibridként mutatkozna be, akkumulátorának méretéről egyelőre nem beszéltek, néhány részletet azonban elárultak. Az összteljesítménye 800 lóerő körül alakulna, generátorként pedig egy apró gázturbinás hajtómű szolgálna. Ezt a megoldást már a Jaguartól is láthattunk a C-X75 tanulmányautón, ám ők végül elvetették az ötletet. Ezzel a megoldással hatótávban minimum duplázhatná a Tesla Model S képességeit, kérdéses, hogy valóban létezik-e a Hybrid Kinetic rendszere.
„Yung Benjamin Yeung – aki egyébként a kínai Brilliance márka mögött is áll””
A Jinbei Brilliance tudomásom szerint állami tulajdonú vállalat.
Yeung a kilencvenes években részt vett a vállalat alapításában, de sikkasztás gyanúja miatt elfogatóparancsot adtak ki ellene és 2001-ben az USA-ba menekült.