A dobozforma jót tesz a helykínálatnak, a külsőre inkább az érdekes jelző illik, a kerekek 14 colosak
A mopedautók kategóriáját célozza meg Citroën az Amivel. A név nem most bukkan fel először, 1961-ben is létezett a franciáknál egy érdekes külsejű, 0,6 és 1 literes motorral szerelt négykerekű ilyen típusnévvel. Az új modell hossza 2,4 méter, a szélessége pedig 139 centi, ezzel a
smart fortwonál is kisebb az Ami.
A műanyag karosszériás modell 485 kilót nyom a mérlegen, ami nagyjából a [url=https://www.autonavigator.hu/cikkek/fulig-ert-a-szank-egy-twizyben]Renault Twizy[/url] súlyának felel meg, a Citroën viszont többet ad: itt a teljesen zárt utastér mellett a fűtésről sem kell lemondani, emellett alapáron jár az üvegtető is.
Az ajtók ellentétes irányban nyílnak, így egyformák, az autó lényegében szimmetrikus, szinte teljesen egyforma az autó eleje és a hátulja, a karosszériaelemeket is fel lehetne cserélni
A bohókás formájú Amit igyekeztek a lehető legolcsóbbá tenni a tervezők, ezért a felnik acélból vannak, a beltér pedig elég minimalista, ennek ellenére jópofa. A színes elemek cserélgethetőek, ugyanakkor praktikusak is, akár pohár- vagy telefontartóként is funkcionálhatnak, ezen kívül a szövet ajtóbehúzók és a
Citroën 2CV (Kacsa) stílusában felfelé nyíló ablakok is az ár alacsonyan tartását szolgálják. A minimális műszerezettségű utastér két oldalajtón át közelíthető meg, amik egymással ellentétes irányba nyílnak, ennek köszönhetően csak egyféle ajtót kell gyártani, illetve az autó elején és hátulján található elemek is egyformák, ezek a megoldások pedig hozzájárulnak a kedvező vételárhoz.
A színes betétekkel könnyen személyre szabható a belső, ha megunnánk, akkor ki is cserélhetjük
Az Amit 5,5 kWh-ás akkumulátorral szerelik, a teljesítmény pedig 8 lóerő. Nulla százas gyorsulási adatról itt nem lehet beszélni, a törvényi előírások miatt a végsebesség 45 km/h. A hatótáv a városi rohangáláshoz akár elegendő is lehet, egy töltéssel maximum 70 kilométert ígér a Citroën, cserébe otthoni hálózatról 3 óra alatt „teletankolható”.
A hossz 2,4 méter, így egy zsúfolt nagyvárosban is gyerekjáték a parkolás, a végsebesség viszont csak 45 km/h
A 7,2 méteres átmérőjű körön megforduló apró modell vételára (adók nélkül) 6000 euró lesz Franciaországban, ami nem nevezhető magasnak, cserébe viszont csak a városhatáron belül használható négykerekűt kapunk.
Nem kell B kategóriás jogosítványa a vezetéséhez, így kiskorúak is a volán mögé pattanhatnak. Hazánkban egyelőre nincs hír a forgalmazásáról
Ha tudna legalább hetvennel menni, simán megérné, legalábbis nekem. A konstrukciója olyan, hogy befizetsz 3500 eurót, majd 48 hónapig havi húszat és megkapod rá a 900 euró adókedvezményt. Rendelni online konfigurátorban kell, majd ingyen házhoz viszik, ahol segítenek beüzemelni is.
Mindezt Franciaországban, természetesen.
Nagyon frankó kis jószág. Pont ilyen kellene nekem. De a 45km/h max. sebesség miatt sajna nem téma. (mondjuk ha nem kapható majd itthon akkor kb. mindegy is.).