Gyárilag gázosan jön az új Opel Corsa

Már LPG-átalakítással is kapható az új Opel Corsa

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vételár szempontjából a benzines és a dízel között van a gyárilag LPG-vel szerelt Opel Corsa; kombinált hatótávjával mindkettőnél jobb.


Az Opelnél már-már hagyományos, hogy gyárilag LPG-üzemű autókat is kínál. Így van ez az új Corsa esetén is. Megérkezett, 3 920 000 forinttól, a csupán benzineshez mérten 420 000 forint felárral kapható a 90 lóerős 1.4 szívó benzinesen alapuló, természetesen akár 95-össel is itatható új Corsa LPG.
Az átalakítás teljesen gyári, az LPG-tartály a pótkerékfészekbe, ütközéstől védett helyre, a csomagteret nem csökkentve kerül beépítésre. Töltöttségét gyári műszer mutatja, s az üzemmódváltás is gyári kapcsolóval mehet. Míg benzinből vegyes üzemben 5, LPG-ből 6,9 liter kell a Corsának. A 100 kilométerre jutó üzemanyagköltség benzinüzemben 1805, LPG-vel 1539 forint a jelenlegi átlagárak alapján. E kalkuláció szerint az LPG-s Corsa (az időszakos műszaki vizsgákhoz szükséges gázbiztonsági szemlék költségével nem számolva) 157 895 kilométer alatt hozza be az árát. Az autójukat hosszabb távra vásárlóknak jó megoldás lehet, már csak környezetvédelmi szempontokból is: LPG üzemben a benzineshez mérten nagyobb fogyasztás ellenére 13 százalékkal mérsékeltebb, 113 g/km a CO2-kibocsátás, sőt, a nitrogénoxid-emisszió mintegy 80 százalékkal csökken az üzemmódváltással.
A legtakarékosabb Corsa természetesen az 1.3 CDTI EcoFLEX 95 lóerőse, melynek vegyes fogyasztási értéke mindössze 3,1 l/100 km, CO2 emissziója 82 g/km. A gyári fogyasztási érték szerint 100 kilométerenkénti üzemanyagköltsége mindössze 1120 forint. A szerény futásköltség, azaz a dízelmotor felára azonban az LPG-üzemhez mérten is igen tetemes, 660 000 Ft. Az 1.4 90 lóerős benzineshez mérten adódó 1 080 000 forintos felár ugyancsak hosszú, az LPG-üzeműhöz kísértetiesen hasonló, 157 664 kilométeres megtérülést hoz.
Hirdetés
Milyen Corsát érdemes venni? Annak, aki kevesebb, mint 150 000 kilométerre tervez, költségszempontból az alap benzines, a nagyobb futáshoz vásárlók számára a zömében városban és rövidebb távokon autózóknak egyértelműen az LPG-s, míg a hosszútávfutóknak a dízel lehet a legjobb.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?