Gyári vs. valós fogyasztási értékek? Őszinte János összevetette
Fogyasztási adatok: nem találod ki, melyik autó hazudja a legkevesebbet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ma már gyakorlatilag azon vagyunk kénytelenek meglepődni, ha egy autó tudja hozni, vagy csak kevéssel lépi túl ígért fogyasztási értékét. Az angol Honest John szokás szerint díjazta a legjobban teljesítő modellt.
Sajnos igen kevés olyan autó van, amivel normál üzemben lehet hozni a reklámokban is kötelezően feltüntetendő "vegyes" fogyasztási értéket. Ennek köszönhetően vált az iparág idén az NEDC ciklusról a WLTP-re, ami biztosan javulást fog hozni, például azt, hogy ne adódjon egy-egy modellnél akár másfélszeres szorzó a gyári katalógusérték és a valós, akár higgadt használat mellett mért fogyasztás között. Az angol Honest John (avagy Őszinte János) magazin azonban évről évre kihirdeti a fogyasztás kapcsán a legkevésbé hazudós modellt. Nem csupán egy-egy teszt, hanem az olvasók által beküldött fogyasztási adatok alapján.
Az elmúlt 12 hónapban - fogyasztás kapcsán is - a Toyota GT86 okozta a legkevesebb csalódást a tulajdonosoknak. A kétliteres boxermotor 98 százalékos pontossággal tudta hozni a gyári értéket a tényleges használat során is.
„A sportautók rendszerint rosszul teljesítenek Real MPG versenyünkön, ám a Toyota GT86 rácáfolt az előítéletekre, és pontosan azt adja, amit ígért. Ha ehhez hozzávesszük a fordulatszám-kedvelő motort, a kiváló vezethetőséget és a megfizethető árat, igazán érthető, hogy miért tartják olyan nagyra ezt az autót olvasóink” – kommentálta a végeredményt Dan Powell, a HonestJohn.co.uk lapigazgatója.
Átküldeném a Lexus mérnökeit hozzájuk tanulni… 🙂
Te szerintem ne akard a Lexus mérnökeit küldeni sehová, nem szorulnak rá. Kicsit nagyképűen hangzik a kijelentésed… Ha így nézzük, én meg elküldeném a német prémiumok mérnökeit, hogy hogyan kell tartós, megbízható autókat csinálni. Persze én nem vetemedem ilyesmire, nem tartom magam ennyire nagy májernek.
De most nem a tartósságról beszéltem, hanem arról, hogy miközben itt örömódákat zengenek a Toyota fogyasztásáról, a Lexus NX lazán benyakalt alattam több mint 8 litert a gyári 5.0 helyett. És mielőtt szóvá tennéd hogy a hiba az én lábamban van, vagy hogy ne bízzak a Lexus saját fedkompjában, nos mások se nagyon jutottak már eredényre.
Ezek után a Honestjohn kihoz fogyi rekorderként egy szivómotoros sportkocsit, ami a spritmonitor szerint azért megeszik egy-másfél literrel többet mint a katalógusadat…
Ennyire kell nekik a pénz?
Most megnéztem pár cikket ezeketől az olcsójánoséktól, és elmehetnek a jó büdös Q nénikéjükbe a hülyeségeikkel.
2-3 literrel többet hoztak ki dízelekből ami szinte kb lehetetlen, erre idejnnek egy turbóbenyával ami állítólag hozza az átlagot? kit akarnak hülyíteni?
A cikkben szereplő mindkét Toyota szívómotoros. 😀
My mistake 🙂
Ráadásul annyira elvakult vagy, hogy beleszaladsz a saját hülyeségedbe. Japán és benzin és máris vakon írogatsz.
Hibázhat persze bárki, emberek vagyunk, csak kicsit kevésbé egyoldalúnak kellene lenni.
Nem vakon írogattam, csak megpróbáltam megkeresni az erdetetit és
átfutottam pár cikket a HJról. És volt köztük pár vérlázító darab…
Mit írtak neked a másik oldalon? Szókiforgatás, ha nem a szád íze szerint beszél valaki a dízelekről. Párhuzam a jelenlegi kormánnyal… Ha rosszat írnak a dízelről, az hülyeség… Ha jót, akkor az a király. Érzed te is a problémát…?
Halálra röhögöm magam azokon a balfékeken, akik vesznek egy Toyota GT86-ot és eljárnak 7,4 literből. 😀
Persze el lehet vele úgy járni, de minek?
Zöldike ismét hozta a formáját. 🙂
Nekem egy 2015-ös 7-es 1.6 tdi bluemotion variant golfom van, és a gyári értékeket normális használattal 2-3 deci differenciával tudja hozni.
Kézi kapcsolású váltóval: városban/ország-
úton/kombinált
4,6-4,7/3,8-3,9/4,1-4,2