A 2021-es A3 TFSI-e motorja ugyan ismerős lehet máshonnan, de ettől még egyértelmű, hogy egy prémiumtermékről van szó.
245 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal érkezik a 2021-es konnektoros A3, állórajtból a 100 km/h-t akár 6,8 másodperc alatt is elérheti. 232 km/h lesz a végsebessége, és akár 63 kilométert is elmehet csak elektromosan, ekkor viszont legfeljebb 140 kilométeres óránkénti sebességgel (hozzátesszük: az elektromosan elérhető végsebességet kihasználva aligha lesz meg a hirdetett hatótáv). Nem meglepetés, hogy nagyon sok más konnektoros Volkswagen termék esetében megegyeznek a felsorolt adatok, a hajtáslánc ugyanis azonos.
A "prémiumság" most is a részletekben rejlik, továbbá az A3 - a vásárlók örömére - egy furcsa méretosztályt képvisel: szerintem maga sem tudja eldönteni, hogy egy méretes ötajtós, vagy egy icipici kombi
Na de akkor mégis: miben is tud többet ez az A3 egy GTE Golfnál? Én is négykarikást vezetek, így már kívülről fújom a laikusok válaszát: "Semmiben! Pont ugyan az, téged meg jól bepaliztak hogy megvedd drágábbért." Természetesen ezt leginkább azoktól hallom, akik a Suzuki Altóra, a Peugeot 208-ra, vagy épp a Dacia Sanderóra gond nélkül rávágják, hogy az márpedig egy teljes értékű családi autó.
Spoiler alert: mindenkinek igaza van. Nekik is, hiszen ha valakinek az kaszniból és a motorból áll egy kocsi, a többi meg csak sallang, akkor tényleg ugyanarról beszélhetünk. De ugyanígy igazam van nekem is, amikor azt válaszolom, hogy a különbség a hosszabb extralista, a kényelmesebbre hangolt futómű és a minőségibb anyaghasználat, ami igenis megérheti a két árcédula közötti különbséget. Itt érkezünk el az igények kérdésköréhez. Ha ugyanis mindenkinek egyforma igényei lennének, akkor összesen egy fajta autó létezne, egyféle felszereltséggel, egyetlen színben, nekem pedig nem lenne munkám, vagy ha mégis, az nagyon unalmas lenne.
A műszerfal, az ülések és a digitális "óracsoport" az A3-tól megszokott stílust és minőséget hozzák
Visszatérve az Audira és a Golfra, a Volkswagen csoport még mindig nagyon jól tudja pozicionálni az azonos méretű autóit, illetve a saját minőségkategóriájához mérten minden termékük jó. Így akinek az igényeit kielégíti egy Skoda Scala, annak nem lesz szembetűnően minőségibb, kényelmesebb vagy jobb az A3. Aki viszont hozzám hasonlóan napi 10-12 órát tölt el az autóban - aminek hála milliószor jobban kiütközik, hogy mennyire kényelmes, csendes és strapabíró az adott termék - annak hiába azonos a motor, lehet észrevehető különbség a Golf GTE és az A3 45 TFSI-e között is.