Guruló kristálypalota – Skoda Superb menetpróba
Kipróbáltuk a felfrissített Skoda Superbet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mondanám, hogy tovább csiszolta gyémántját a Skoda, ám a csehek a kristályüvegre esküsznek. És milyen jól teszik, hiszen így igazán egyedi formanyelven szólnak a vásárlókhoz.
Nagyon óvatosan nyúltak a Superb vonalaihoz a frissítés során
A modern Superb 2001 óta íródó története során több, mint egymillió példányban kelt el
Továbbra is cseh üvegműves ipar adja az ihletet a formatervezőknek, így a kristályüveg díszek éles vonalai köszönnek vissza a karosszérián.
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
5 ajtós | 4869 | 1864 | 1469 | 2841 | 625-1760 |
Kombi | 4862 | 1864 | 1477 | 2841 | 660-1950 |
Változtak a lámpatestek
Embléma helyett Skoda felirat
A formavilág szinte változatlan, az anyagminőség javult
A digitális műszeregység 10,25 colos, több különböző variációban jeleníthetők meg az infók
Már-már sofőrös limuzinnak (avagy sofőrös kombinak) is beillik és természetesen hátra is rendelhető ülésfűtés, valamint az utasok maguk szabályozhatják a klímaberendezést.
A csomagtér mérete pedig több, mint kielégítő. A limuzin alaphelyzetben 625 literes és 1760 literesre bővíthető. A csomagtér-ajtó továbbra is a hátsó ablakkal együtt nyílik, így jóval könnyebben pakolható, mint egy hagyományos négyajtós szedán. A kombi pedig alaphelyzetben talán még egy kiselefántot is elnyelhet, hiszen 660 literes tér áll rendelkezésre, ami 1950 literig növelhető.Majdnem kisteherautónyi a kombi csomagtere
A kategóriatársakat megszégyenítő az utastér mérete
1.5 TSI 110 kW | 2.0 TSI 140 kW | 2.0 TSI 200 KW 4x4 | 1.6 TDI 88 kW | 2.0 TDI 110 kW | 2.0 TDI 140 kW | |
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | |||||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1498 | 1984 | 1598 | 1968 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |||||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | automata/7 | ||||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 150 (5000-6000) | 190 (4200-6000) | 272 (5500-6000) | 120 (3500-4000) | 150 (3000-4200) | 190 (3500-4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 250 (1500–3500 ) | 320 (1500–4100) | 350 (2000–5400 ) | 250 (1500–3250) | 360 (1700–2750) | 400 (1900–3300 ) |
Végsebesség [km/h] | 220 | 240 | 250 | 205 | 221 | 240 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,0 | 7,7 | 5,6 | 11,1 | 9,1 | 8,0 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,6 | 8,0 | 9,3 | 6,6 | 6,4 | 7,1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 150 | 181 | 210 | 172 | 167 | 187 |
Saját tömeg [kg] | 1455 | 1535 | 1645 | 1530 | 1575 | 1589 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2028 | 2098 | 2250 | 2103 | 2148 | 2162 |
A kétliteres dízel 150 és 190 lóerős változatban kérhető. Előbbi hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú DSG váltóval, utóbbi viszont csak a DSG-vel, viszont összkerékhajtással is. A dízellel kezdtem az ismerkedést, amelynek a hangszigetelését zseniálisan oldották meg. Kívülről persze eltéveszthetetlenül gázolajosan morog, az utastérben viszont majdnem síri csend honol. Nagyobb gázadásoknál hallani csak némi búgást, de az is inkább csak valami távoli morajlásnak tűnik. A 190 lóerő mellé társuló 400 Nm bármikor képes rakétaként kilőni az autót, és itt most komolyan gondolom a jelzőt, mert a DSG-ve pont úgy viselkedik, mint „raketta”. Eleinte komótosan indul meg, aztán észhez tér és hasít rendesen. Papíron 1900-as fordulatnál érkezik a 400 Nm, de érzésre már hamarabb is.
Az igazán érdekes dolog viszont az, hogy az 1,5 literes, 150 lóerős benzinmotor semmivel sem kevésbé virgonc pedig „csak” 250 Nm a forgatónyomatéka.
Viszont az már 1500-as fordulatnál megérkezik, így a rövid tesztút során szinte egyformának éreztem a két motort ebben a tekintetben. A benzinesben persze még annyira sem hallani az erőforrás hangját, viszont a DSG ugyanolyan ráérősen végzi a dolgát. Persze ettől még nyugodtan bele lehet fogni az országúti előzésekbe, egy szempillantás alatt letudhatók a cammogó kamionok. Bár a fedélzeti számítógép adatai mindig csalókák, a többnyire 100 kilométeres tesztkörökön, amik valóban a vegyes használatot tükrözik az útvonalukkal, a dízel 7,2 literes átlagot mutatott, a benzines pedig 8,2 litert.Érzésre olyan, mintha nem is lenne nyomatékelőnye a dízelnek
Átlagos használat során azonban nem hiszem, hogy túl hasznos a 4x4, kivéve, ha egy Scout modellt visz haza a vásárló.
A Superb palettáján ugyanis most először választható ez a terepjárós fílinggel felruházott változat, ami jól jöhet a földutakon is sűrűbben megforduló ügyfeleknek. De választható Sportline is fekete hűtőmaszkkal vagy akár fekete felnikkel, egyedi színekkel és kétliteres TSI-vel, illetve a maximalisták számára az L&K, a minden földi jóval teletömött luxusváltozat. A megújult Superb hazai megjelenésére már nem kell sokat várni, hiszen a nyár végén megérkezik a márkakereskedésekbe, így az árazásról is hamarosan többet tudok elárulni.Először kérhető igazi Scout modell. Korábban csak ScoutLine létezett
A Skoda minden tekintetben nagyon rendben van. Nekem legjobban abban a sötétkék színben tetszik ami a képeken van. A cégvezetők sok esetben nem dízelt vesznek, hanem 2.0 TSI-t, na azzal megy igazán ez a kocsi (oké a 2 literes dízel sem rossz). Az eladások többsége kombi, a többi meg 5 ajtós, ezért írtam, hogy a Toyota Camrynek sok esélye nem lesz egy sima 4 ajtóssal kombi nélkül.