Gumikoptató kaland

Formula–1, Kanadai Nagydíj

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lewis Hamilton vezette kettős McLaren győzelemmel zárult a szezon eddigi legizgalmasabb versenye, az eseményekben gazdag Kanadai Nagydíj.

A két héttel ezelőtti Török Nagydíj után zsinórban második kettős győzelmét aratta a McLaren. Hamilton szintén másodszorra nyert és a világbajnoki tabella élére állt. Csapattársa, Jenson Button lett a második, Fernando Alonso a Ferrarival a harmadik, míg a két Red Bull-lal, a technikai gondokkal küzdő Sebastian Vettel a negyedik, a rossz gumitaktikát választó Webber pedig az ötödik helyen végzett.
A gumik játszották a döntő szerepet a Kanadai Nagydíjon, ahol a verseny napjára 38 fokosra melegedett pálya egyaránt zabálta a szuper lágy és a közepes keménységű Bridgestone gumikat.
A Red Bull eltérő taktikát választott a McLarentől és a Ferraritól. Ők keményebb gumikkal kezdték a versenyt, majd Vettelnek előbb lágy, aztán kemény abroncsot raktak fel Webbernek pedig pont fordítva. A verseny előtt ez tűnt jó megoldásnak, ám a pálya folyamatosan javult és végül a McLaren és Ferrari lágy-kemény-kemény taktikája jött be.

Mivel eltérő stratégián voltak az autók a verseny gyakorlatilag két fronton zajlott. Az egyiken az idén először a pole-ból rajtoló Hamilton vívott Alonsóval, a másikon pedig a két Red Bull haladt, és csak a verseny második felében állt össze a valós kép.
A lágy gumikon rajtoló Hamiltonnak és Alonsónak a nyolcadik körben kellett kereket cserélni, amely során Alonso a boxutcában előzte meg Hamiltont. A brit később vágott vissza neki, amikor Alonso elbizonytalanodott a kerékcserén még nem járt, így a versenyt vezető Toro Rossós Buemi mögött, és Hamilton elment mellette.

A versenynek valamivel több, mint az egyharmadánál cserélt újra gumit Hamilton és Alonso is, ám Webber a második szett kemény gumiján tovább maradt kint és vezette a verseny. Két üldözője azonban hamar utolérte, és amikor Hamilton megelőzte őt, ki is állt kerékcserére.
Alonso még megpróbálta Hamiltont elkapni, de mindkettőjük gumija erősen kopott így a harmadik helyezett Jenson Button is felkapaszkodott mögéjük. Amikor pedig 15 körrel a vége előtt Alonsót feltartotta a lekörözendő Chandhok Hispaniája, megelőzte a spanyolt.
Egy darabig úgy tűnt, hogy a gumijait általában jobban beosztó Button még Hamiltonra is veszélyes lehet, de Button extragyors köreire Hamilton a leggyorsabb körrel válaszolt, és megőrizte első helyét a célig.
Vettel a verseny középső szakaszában próbált lépést tartani Buttonnal, de autója egy műszaki hiba folytán egyre lassabb lett, így csak a negyedik helyre tudott berendezkedni. Webbernél pedig egyértelműen a gumiválasztás nem jött be, de a Red Bull mentségére legyen mondva, hogy a körülmények folyamatosan változtak, amire nem lehetett előre felkészülni, így egyszerűen nem volt szerencséjük.
Az ötödik helyet Nico Rosberg szerezte meg Mercedesszel, Robert Kubica pedig a hetedik lett a Renault-val. Kubica a verseny első felében mutatott be egy igen merész manőversorozatot Michael Schumacherrel. A német a boxutcából kijövet vágott be a lengyel elé, akit előbb letolt a fűre, majd a következő kanyarhoz mind a ketten annyira igyekeztek, hogy a sikánt együtt levágva a füvön tették meg.
A kiválóan versenyző Sébastien Buemi szerezte meg a nyolcadik helyet a Toro Rossóval, míg a két Force India, Vitantonio Liuzzi és Adrian Sutil sorrendben zárta a versenyt a kilencedik-tizedik helyen. Ennél azonban mindketten többre lettek volna képesek. Az ötödik helyről induló Liuzzi a rajtnál ütközött Massával, míg Sutil később vélhetően Kubicával összeérve kapott defektet. Buemi, Liuzzi, Sutil és Massa többször is nagyon éles küzdelmet folytattak egymással. Massa a pontszerzést akkor bukta el, amikor Schumachert akarta megelőzni és szakította le az első szárnyát. Schumachert az utolsó körben előzte meg Liuzzi, miután szétforgácsolták egymás autójának az oldalát, és ez után ment el a német mellett Sutil is.

A világbajnokságon a McLaren két pilótája állt az élre, Hamilton 109 ponttal vezet a 106 pontos Button előtt. A bajnokságot eddig vezető Webber 103 ponttal a harmadik, Alonso 94-gyel a negyedik, míg a két versennyel ezelőtt még Webberrel holtversenyben az élen álló Vettel 90 ponttal csak az ötödik.
A konstruktőrök versenyében a McLaren 215 ponttal megerősítette első helyét a 193 pontos Red Bull és a 161 pontos Ferrari előtt.
A következő Formula–1-es futam az Európa Nagydíj lesz Valenciában, június 27-én.
A Kanadai Nagydíj végeredménye:
  1. Lewis Hamilton, McLaren–Mercedes, 1:33:53,456
  2. Jenson Button, McLaren–Mercedes, +2,254
  3. Fernando Alonso, Ferrari, +9,214
  4. Sebastian Vettel, Red Bull–Renault, +37,817
  5. Mark Webber, Red Bull–Renault, +39,291
  6. Nico Rosberg, Mercedes GP, +56,084
  7. Robert Kubica, Renault, +57,300
  8. Sébastien Buemi, Toro Rosso–Ferrari, +1 kör
  9. Vitantonio Liuzzi, Force India–Mercedes, +1 kör
  10. Adrian Sutil, Force India–Mercedes, +1 kör
  11. Michael Schumacher, Mercedes GP, +1 kör
  12. Jaime Alguersuari, Toro Rosso–Ferrari, +1 kör
  13. Nico Hülkenberg, Williams–Cosworth, +1 kör
  14. Rubens Barrichello, Williams–Cosworth, +1 kör
  15. Felipe Massa, Ferrari, +1 kör
  16. Heikki Kovalainen, Lotus–Cosworth, +2 kör
  17. Vitaly Petrov, Renault, +2 kör
  18. Karun Chandhok, HRT–Cosworth, +4 kör
  19. Lucas di Grassi, Virgin–Cosworth, +5 kör

Kiesett versenyzők:
  1. 50. kör Timo Glock, Virgin–Cosworth
  2. 42. kör Jarno Trulli, Lotus–Cosworth
  3. 30. kör Pedro de la Rosa, BMW Sauber–Ferrari
  4. 13. kör Bruno Senna, HRT–Cosworth
  5. 1. kör Kamui Kobayashi, BMW Sauber–Ferrari, baleset

Leggyorsabb kör: Robert Kubica, Renault, 1:16,972
A világbajnokság állása:
  1. Lewis Hamilton 109
  2. Jenson Button 106
  3. Mark Webber 103
  4. Fernando Alonso 94
  5. Sebastian Vettel 90
  6. Nico Rosberg 74
  7. Robert Kubica 73
  8. Felipe Massa 67
  9. Michael Schumacher 34
  10. Adrian Sutil 23


Konstruktőrök világbajnoksága:
  1. McLaren–Mercedes 215
  2. Red Bull–Renault 193
  3. Ferrari 161
  4. Mercedes GP 108
  5. Renault 79
  6. Force India–Mercedes 35
  7. Toro Rosso–Ferrari 8
  8. Williams–Cosworth 8
  9. BMW Sauber–Ferrari 1

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?