A Peugeot frissebb modelljeire jellemző függőleges menetfényekkel érkezik az új 2008-as
Nem várt sokat a Peugeot a
208-as után a 2008-as bemutatásával, ami túl sok meglepetést voltaképp nem, újdonságot annál inkább hoz. Ez is a márka, pontosabban a PSA konszern új CMP padlólemezére épül, akárcsak a friss 208-as vagy az Opel Corsa-e. Természetesen nagyobb náluk és az első 2008-asnál is, utóbbit 14 centivel túlnőve 4,3 méter hosszú, tengelytávja 6 centi többlettel 2,6 méter. Leginkább talán a csomagtér nőtt, ami 74 literrel, 434 literesre bővült - függetlenül attól, hogy milyen hajtást kap az autó.
Bőségesen van a formában a 3008-asra utalás, mégis kellően önálló
A parkolást automatika végezheti, a hátsó lámpákon túl a fényszórók is LED-esek lehetnek, automata távfénnyel
Összkerékre nem kell számítani, mindegyik 2008-as fronthajtású lesz továbbra is, ám a Peugeot Grip Control ESP hangolása lejtmenetvezérlővel és visszagurulásgátlóval szerepelhet, motorból pedig háromhengeres benzines, négyhengeres dízel és tisztán elektromos is van már. A PureTech benzines 100, 130 és 155 lóerővel érhető el, az alapváltozat csakis manuális váltóval, a 130 lóerős már a 8 fokozatú automatával is, míg a GT verzió privilégiumának számító 155 lóerős mindenképp az előbbi (EAT8) váltót kapja. A 1,5 literes BlueHDi turbódízel 100 lóerőse 6 fokozatú kézi váltós, a 130 lóerős az EAT8 váltót kapja. A 208-as és az Opel Corsa-e után itt is elérhető lesz a 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú elektromos változat, ami 50 kWh-ás akkumulátorával 310 kilométeres hatótávot adó. Utóbbi korrekt érték, de a nagyobb homlokfelület miatt elmarad a 208-as 340 kilométerétől.
Több mint 300 kilométeres hatótávot, 100 kW-os villámtöltést hoz az elektromos 2008
Megerősített otthoni csatlakozóról az elektromos 2008-as 16 órás töltési időt ígér, fali (Type2-es) töltőről három fázison 11, egy fázison 7,4 kW felvételére képes, ami 5 óra 15 perces és 8 óra közötti töltési időt ígér. Van továbbá egyenáramú (DC) villámtöltés is CCS csatlakozóval és akár 100 kW-os tölthetőséggel is, ami a megfelelő töltőknél 30 perces 80 százalékos akkutelítést ígér az aktív hűtésű akkumulátornak. Az elektromos verzió különlegessége még, hogy a hatékony hőszivattyús klíma mellé egy 5 kW-os fűtőbetétet is kapott, ami bár jelentős fogyasztású, gyorsan felfűti az utasteret, és persze csak rövid ideig alkalmazandó, az előfűtés a My Peugeot okostelefonos applikációból is indítható. Az akkumulátorra 8 év/160 000 km garanciát adnak, igaz, azt garantálják csupán, hogy 70% alá nem fog csökkenni a hasznos kapacitása, ami nem egy túlzottan bátor ajánlat.
A legfrissebb i-Cockpit - széles, de lapos kijelzőkkel, apró kormánnyal
Mindegyik 2008-asra jellemző lesz, hogy formanyelve elöl leginkább az új 208-asra, hátulról a 3008, 5008, meg persze az 508 modellekre emlékeztető. A beltér ugyancsak jól hozza a márka mai jellemzőit, kis méretű kormányt, magasra emelt 3D műszeregységet - animált üzenetmegjelenítéssel, középen pedig HD felbontású érintőképernyőt. A sofőrsegédek mellett sok más mellett távolságtartós, araszolófunkciós tempomat, sávtartó automatika, távfény asszisztens, táblafelismerő és parkolóautomatika egyaránt említhető. A fényszórók lehetnek LED-esek, a felnik akár 18 colosak. Alap és opciós ellátmányával egyaránt nagyobb kategóriákat idéz a 2008, ami egyes piacokon már idén piacra lép, Európa számára a spanyolországi Vigóban, a kínai piacra Wuhanban fog készülni.
Jelentős mértékben bővült az immár 434 literes alapméretű, a bővített raktér padlójának lépcsőmentessége érdekében álpadlós csomagtér
Sajnos ez most jól megnőtt, egy kategóriával is nagyobb lett.
Nekem 308SW-m van, az ~4.6 méter hosszú, ez meg „városi kisautóként” 4,3 méter..
Tegnap, amikor bemutatták, nagyobb sikere volt, mint az új 508-nak. Nekem jobban tetszik a 3008-5008 vonalnál is és van egy tippem, ezen két model kárára fognak most rengeteg második szériás 2008-t eladni. Az biztos, hogy aki most vett volna PUG SUV-t, az ki fogja várni azt a fél évet.
Jahh, már lehet konfigurálni az 508SW-t is, kezdőár 130LE kézi hatos diesellel Active szintnél 33e€, 180LE-s benzinnel automatával 36e. GT 225LE benzinnel 47e€, 180LE diesel 50e€.