Gratulálok, révbe értél! BMW 320d Touring teszt
BMW 320d Touring Steptronic Luxury Line teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A friss 3-as BMW katalógusából pottyant közénk ez a kombi tesztautó. Vajon alig pár extrával, de így is 16 milliósan működhet az a hatás?
Pár újdonság 2015-re. A BMW már ismert fejlesztési metódusa szerint időről időre átdolgozza legfontosabb motorcsaládját. Az eladások ismeretében kijelenthetjük, hogy Európában ez a kétliteres dízel, aminek a tavaly óta használt legfrissebb generációja a bajor hagyomány szerint igen cifra B47D20 névre hallgat. A B47-es blokk dízel változatának kétliteres lökettérfogatú változata az 1-estől az X5-ig mindenbe bekerül, csak a hetesbe, az X6-ba és a Z4-be nem szerelik. Egyelőre legalábbis. Ennek megfelelően őróla már írtunk a friss 1-es, az X3-as, a 4-es Gran Coupé, de még a 2-es Active Tourer tesztjében is. Jó motor, mert erős és keveset fogyaszt. 116 és 231 lóerő közötti teljesítménnyel készül, egy vagy két turbóval, 2000, vagy 2500 baros befecskendezéssel. Ez a 320d Touring 190 lóerős és egyturbós, azaz a legerősebb változat, ami még a kisebb nyomáson és egy feltöltővel dolgozik. Ezzel át is térhetünk arra, hogy milyen is a finoman átdolgozott 3-as.
Változott ez-az, de a lényeg nem. A BMW jelenleg futó 3-as sorozata még 2011 őszén látott napvilágot, és az idei szép kerek, negyvenedik évfordulóra nem csak motorjait, de a külsejét is kicsit átdolgozta a BMW. Az új rajzolatú és akár teljesen LED-es lámpáknál, meg az átformázott lökhárítóknál persze sokkal fontosabb, hogy az alap benzines 2015-től már háromhengeres. Nekünk viszont egy az ideálishoz nagyon közeli, erősebb, dízel és automata kombi jutott kevesebb flancolással, így koncentrálhatunk arra, hogy milyen autó a 2015-ös 3-as Touring.
Még mindig 3-asban az igazi? A 3-as BMW-t tekinthetjük a márka referenciamodelljének. Benne összpontosul minden hagyományos márkaérték, mint a sportos karakter és a jó vezethetőség. Kérdés, hogy mindez ma mit ér, amikor a kinézet és a név sokkal inkább számít, mint maga a vezetés élménye. A mai autók agyonszervózottak, a végletekig csöndesítettek és olyan zöldek, mint a tavaszi mező (jó esetben). Éppen ezért a BMW-k is közelebb állnak egy guruló szanatóriumhoz, mint egy hetvenes évekbeli pályaautóhoz. Ezzel igazából nincs is gond, de nem árt időnként kifújni a levegőt és számot vetni. Tudjuk, hogy milyen volt az elődje, ahogy azt is, mit adnak a legfontosabb konkurensei.
Retróautót napi járósnak. Furcsa helyzetben van a 3-as mert bár sem technikailag, sem az elektronikai megoldásait nézve nincs hátrányban, mégis kicsit le van maradva az Audi A4-eshez és a Mercedes-Benz C-osztályához képest. Egyszerűen mindkét vetélytársa frissebb karakter, amikhez képest ez a 3-as - bármilyen rosszul is hangzik - már egy kicsit unalmas. BMW fanatikusoknak azért külön leírom, hogy valóban, a C Merci barokkos formái sokaknak nem jönnek be, az Audi meg már annyira precíz és túl tökéletes, hogy az is feszélyezhet egyeseket. Akkor hányadán is állunk, tetsszen vagy ne tetsszen a 3-as? Nem csoda, ha valaki számára még ma is ő az etalon, mert a kor szintjén szimplán ő a legjobban vezethető prémium középkategóriás. Igenis jóleső érzés helyet foglalni az igazi BMW sofőrhelyen, ahogy élvezetes vele minden kanyar az alapból kemény futóművel. A BMW fejlesztőit ettől függetlenül két irányból is támadhatják a kritikusok. Egyrészt szép lassan elveszik a régi hangulat, másrészt a többiek jobban kiszolgálják a korszellemet. Na bumm, még hogy minden autó egyforma lenne?
Többre szinte vágyni is kár. A BMW hivatalos gyári oldalán a 3-as Touringról egy a tesztelthez nagyon hasonló kocsi fotói szerepelnek. A 18-as kerekek azon még rajta vannak, a miénknek viszont csak az árában van benne a szett, mert már 17-es téli felniken gurul, de nem ez a nagy különbség. Az is egy bézs külsejű, barna-fekete belterű autó, de a katalógusautó a hathengeres 30d. A hazai forgalmazó viszont nagyon okosan a kisebb 20d-t rendelte meg a gyártól, persze úgy, hogy a müncheni központban megálmodott dizájnideál azért a helyén legyen. Mit mondjak, telitalálat. Ez a motor mindenre elég a legális határok között. Ereje több mint fölényes. A nyolcfokozatú automataváltó briliánsan teszi a dolgát és vele csak 6,6 liter lett a vegyes fogyasztás, ami egy ekkora kocsitól nagyon jó érték. Az xDrive összkerékhajtás felára a négyhengeres hármasoknál 800 ezer forint. Vele a teljesítmény ügyesebben kiautózható, de egy dízel kombinál ez ne legyen már szempont. A legtöbbünknek nagyon ritkán lenne rá szüksége, persze aki sokat jár síelni, vagy dombon van a háza, annak aranyat érhet a difizár nélküli, de azért elég okos rendszer. Az alapáron sem olcsó, 10,8 milliós dízel kombihoz még 782 ezer forint a nyolcgangos Steptronic váltó, de annyit ad a kényelemhez, hogy minden fillért megér. A 16,6 milliós vételárral viszont kicsit még kukacoskodnék.
Mi került ezen a fotelon 7200 forintba? Kollégáimmal felidézni sem tudtuk, hogy mikor ültünk utoljára alap üléses BMW-ben (a 330i-ben is az volt). Mindig csak a feláras sport-, meg a komfortszékek jutnak "szegény" tesztelőknek, erre itt ez az alapváltozat. 51 centiméter hosszúságú az ülőlap, ami a kihúzható combtámaszos, így 53 és 57 centi között személyre szabható sportüléshez képest pici. Van több konkurens, ami alapból nagyobbat ad, de itt sem az oldaltartással, sem a kényelemmel nincs gond. Van gerinctámasz, de én kedvencemet, a dönthető ülőlapot azért hiányoltam, mindez persze nem gátolt meg abban, hogy jól üljek benne akár órákon át. Igaz, ha választhatnék én is a feláras ülést kérném, de sose rosszabbat tőle. Más márkák tudományosan kifejlesztettnek mondott sofőrüléseinél ez ugyanis sokkal jobb.
Drága, persze azért megéri az árát. A rendszeres olvasók tudhatják, hogy melyik kolléga inkább mire gerjed, mik a preferenciái. Ha német prémium, akkor nekem a BMW legalább olyan fontos, mint a Mercedes - ahogy Buda és Pest közül sem tudok választani -, de az utóbbi évek Audijai kikezdhetetlenek, remekek. Ha tehetném, akkor a városban, a dugóban nem a 320d Touringot használnám, mert kemény futóműve, alacsony üléspozíciója nem előny. Elvágólagos németségét persze lehet élvezni, de az igazi terepe ennek a kocsinak is a hosszútávú utazás. Országúton, autópályán lehet csettinteni, hogy igen, a kék-fehér propeller 2015-ben is az, ami volt. Aki a céges keretből vagy saját zsebből erre költ, simán érezheti, hogy révbe ért.
A fotózáshoz biztosított helyszínt köszönjük a Budaörsi repülőtérnek.
Árak
Tesztmodell alapára
10 840 000 Ft (2015.12.28.)
Tesztautó ára
16 610 100 Ft (2015.12.28.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,4 s
Végsebesség:
226 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4633 mm
Szélesség:
1811 mm
Magasság:
1429 mm
Saját tömeg:
1605 kg
Össztömeg:
2125 kg
Terhelhetőség:
595 kg
Tengelytáv:
2810 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
495 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
910-980 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1240 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
970 mm
Csomagtér magassága:
690 mm
Csomagtér hossza:
980 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1800 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata - 8 fokozatú
Nyomaték:
400 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
226 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,4 s
CO2-kibocsátás:
119 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Nem olcso, ez teny, szerintem sem er ennyit….de! Ne vedd meg! Vegyel Wartburgot, azzal biztosan elegedettebb leszel!
Nyugodtan vehetsz 16 „millaert” sokkal jobbat, vagy vehetsz fele ennyiert ugyanilyen jot.
„kell ovis Béluska-szinten beledumálni ”
az a baj csalfa, h a germán gépeknél, az esetek 100%-ban óvodás béluska szinten indítod be a szof*sást. teljesen fölöslegesen.
Kedvenc nyestünk megkóstolta a motorháztető borítást , vajon ízlett neki vagy kiköpte , ez itt a fő kérdés .
A rigón ilyen címmel jelent meg róla teszt: „Tíz év múlva ez lesz a használt autók sztárja” ez sok mindent elmond
Én akkor írok, amikor akarok, és azt, amit akarok. Nem fogsz beleugatni. Ha nem tetszik, nem kell ovis Béluska-szinten beledumálni – de látom, nem megy a figyelmen kívül hagyás.:) Bújj már ki végre a hátsómból, az Isten szerelmére:)
Érdekes – ha kritikával illetek egy német „csodát”, egyből itt vagy. Ez neked valami hívószó vagy mi a szösz!?:)
Primitív, előemberi mélységeket produkáló ipse vagy, b+:)
16milla ezért a szarért??? Sima egyszerű kombi… 6-8év múlva valamelyik faluban utánfutóval majd húzzák vele a téglát vagy a vágni való disznókat… Meg majd beleülnek malteros bakancsal vagy szaros gumicsizmával… Ennél még a Wartburg is 1000X többet ért!
[i]„…a véleménynyilvánítás meg a szóf*sás nálad egy kutya?”[/i]
Igen, amit te csinálsz, az többnyire az. Jelen esetben is. De akkora hülye vagy, amekkora csak lenni akarsz, engem nem zavarsz.
Zümike, te sem szóltál hozzá az autóhoz egy szót se…a véleménynyilvánítás meg a szóf*sás nálad egy kutya? Ejj, a mindenségit neki, de érdekes világban élsz te:)
Welcome to the Kempelen-world:)
Ki kell hogy ábrándítsalak csalfa! Nem csípem a sedanokat, én az életmód autókra bukom, tudod egyterű,suv. Da ha már BMW s dízel akkor rá szavaznék:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/218/bmw_218d_automata_7_szemelyes-9099170
De ha már BMW-zünk akkor ne traktor motorral vegyük, úgyhogy inkább ez lenn a kedvenc BMW-m:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/225/bmw_225xi_luxury_automata_active_tourer_m-sport-8962862
😀
[i]„Ezt mutatja a kommentek feltűnően magas száma is:)”[/i]
Nem mindenkinek vannak szóf.sási kényszerei, mint neked.
Tökéletes családi autó, remek utódja lesz az A3-nak.
„Az autó remek formavilágú, a futómű kiváló partner a sportos vezetéshez, a váltó tökéletes, a kormányzás elsőrangú, a kényelemhez pedig nem is férhet kétség.”
Írná ezt Kopasz, de én csak a szokásossal tudok jönni: érdektelen. Ezt mutatja a kommentek feltűnően magas száma is:)