GrandCoupé – ez lesz a Renault Mégane négyajtósa
Kifut az olcsó Fluence, jön a formás Renault Mégane GrandCoupé
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Törökországból, üvegtetővel jön a négyajtós Renault Mégane GrandCoupé, ami biztosan drágább lesz, mint a Mégane III négyajtósának számító Fluence, de így is vonzó lehet.
Az elmúlt években a Renault Fluence elsősorban ár/érték arányával hódított, a Mégane IV alapú négyajtós azonban finomságával, különcségével is kiemelkedhet majd az alsó-középkategóriás limuzinok sorából. Ezt jelzi, hogy nem csupán Sedan, hanem GrandCoupé elnevezéssel érkezik, de a gyáriak szerint a kategóriában szokatlan kényelmi és vezetést támogató felszerelések is elérhetőek lesznek hozzá, különleges extrája az ebben a szegmensben egyedüli panorámatető.
Miként a Mégane ötajtósa, úgy a GrandCoupé is a márka, illetve a Renault-Nissan szövetség CMF C/D platformjára épül, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművel. Akár LED fényszórói C-betűs menetfényt formáznak, ahogyan a lejtőshátúnál, itt sem hiányzik az elsőként a Talismanon bevetett ugyancsak diódás hátsó menetfény.
Az utastér a szegmensben kiemelkedő helykínálatot ígér, a csomagtér 508 literes és kéz nélkül, vélhetően láblendítéssel is nyitható lesz.
A műszerfal itt is digitális, a Multi Sense rendszerrel hangolható lesz, a középkonzolra itt is felkerülhet az R Link 2 rendszer 8,7 colos állított formátumú tabletje. A motorpaletta belépője az 1.6 SCe 115 szívó benzines, amihez 5 fokozatú kézi vagy fokozatmentes automata váltó csatlakozhat, az 1,2 literes TCe 130 már alapáron is hatfokozatú kézit kap, felárért a hétsebességes EDC (duplakuplungos automata) váltóval is kapható lesz. Dízelből az 1.5 dCi 90 és 110 lóerővel, alapáron is hatfokozatú váltóval jön, utóbbihoz EDC6 duplakuplungos robotváltót is kínálnak majd, csúcsmodellként pedig a Mégane esetén már tesztelt 1.6 dCi 130 szerepel, vele komoly utazóautó is lehet majd a GrandCoupé, de egy 1.5 dCi 110 EDC6 párosítás sem lehet majd rossz.
A hamarosan Törökországban gyártásba kerülő Mégane GrandCoupé a tervek szerint több mint 20 országban kerül majd piacra, az év végétől hazánkban is. Nyugat-Európában nem mindenhol lesz kapható, információink szerint Németországban például igen, míg Ausztriában nem. Áráról egyelőre nincs információ, de a GrandCoupé vélhetően nem lesz sokkal drágább, mint a 4,79 millió forinttól, alapból is jó ellátmánytól adott ötajtós Mégane.
Ott a pont, ez a globálkapitalista gazdasági mechanizmus fogja ha nem is a sírba, de a sír szélére csapni Európát. No meg a túlzott digitalizáció, hogy a gépek mind nagyobb szerepet töltenek majd be az iparban, mint úgy a pénzügyekben, postákon, s robotokkal „beszélhetünk” már ha egy biztosítási ügynökkel akarunk pörölni is… Ez néhány transznacionalista vállalat érdekét nyalja, nem a közemberét. A minőségről azt tudom mondani-nem szakértőként,- hogy a Török gyár ugyanazt a minőséget adja, mint a francia földön lévő, mert az is Francia tulajdonú, s az a minőségbiztosítási rendszer az irányadó, ami a Galloknál. Meg, ha a Török nem úgy melózik, szőnyeg szélére állítják azt kivágják, mert jön másik 40, aki még netán a várakozásokat is túlszárnyalva teljesít.
Ez a kocsi király lett. Remek lesz a 1.2-es TCe 130 le-s motorral, de a fogyasztására kíváncsiak vagyunk szerintem jó páran. Bitang nagy csomagtartója lesz, pedig szedán. Kiváló stílusú és kivitelű autó.
Fluence szerintem egy kifejezetten jó ár/érték arányú autó volt, ezért is adtak el belőle ennyit, 4.2millió-600e forint kedvezménnyel most még haza lehet vinni a maradékot a kereskedésekből Limited felszereltséggel. Viszont mivel ez Megane, a legolcsóbb verzió éppen hogy négyessel kezdődő árcédulát fog kapni, ha tippelhetek, 1 forint híján 5 millióba fog kerülni az alapverzió.
Szép autó ettől függetlenül, bármikor beleülnék.
Úgy tűnik, ezzel a húzással és egyben a Fluence típusnév nyugdíjazásával kilép a Renault az „olcsó szedán” szegmensből és más vevőközönségre veti ki a hálóját. Itthon nagyon szerették ezt a koreai-francia vegyesfelvágottat. Ezentúl azonban új szelek fújnak majd:)
A BMW-nél GranCoupé, itt pedig Gran[b]d[/b]Coupé? Ügyes:)
Nem csak az számít hol szerelnek össze, hanem a beszállítók milyen minőségben szállítanak, valamint a minőségbiztosítás milyen szinten van az adott gyárban.
szerintem jó lett ez a „sedan” is, meg a csapotseggű is.
Aki azt hiszi ma 2016-ban, hogy a renault az echte francia a toyota meg japán, még nem látott nagyon motorteret se közelről….
Aki azt hiszi hogy ma 2016-ban, i hogy a renault az echte francia a toyota meg japán, még nem látott nagyon motorteret se közelről….
Nem értem a kommenteket. A toyota egy megbízható szuper márka, ott nem számít a török gyártás? 🙂 Vagy megint csak tudás nélkül nyomjuk az előítéleteket.
Ajánlom mindenikek az alábbi doksit:
[url]http://www.acea.be/uploads/publications/ACEA_Pocket_Guide_2016_2017.pdf[/url]
53. oldal, EU importőr országok rangsora.
Tanulságos…
Touché … 😀 Bár elnézve a Francia és a Belga foci válogatottat Franciáknál inkább négerek szerelnének már mint Törökök … 😀
Nem mindegy hogy Törökországba szerelik össze a török melósok, vagy Franciaországba a török vendégmunkások ? 😀
Biztos jó minőség lesz a Török kocsi … Franciák mondjuk vihettek volna az Afrikai gyarmatokra is gyárat ha már úgy is elszívják az ottani ásványkincseket . Minőségben pont ott lennének mint a Törökökkel csak ott lenne ingyen rabszolga munka jóval nagyobb haszonnal . Elvégre a kapitalizmus célja aminél nagyobb profit és a kizsákmányolás .
Baby Talisman.