Öt hónappal a Subaru BRZ bemutatása után megérkezett testvére, a Toyota GR 86 is
Tavaly novemberben a Subaru már megmutatta a Subaru BRZ második generációját, amiből sejthető volt, hogy a Toyota is előrukkol majd a saját változatával, ám olykor azért felbukkant egy-egy pletyka, hogy Toyota emblémával nem fogják forgalmazni Európában. Nos, most már biztos, hogy fogják, és annak érdekében, hogy jobban illeszkedjen a Toyota jelenlegi sportrészlegének modelljei közé, GT helyett GR néven érkezik.
Szinte teljesen megegyezik a Subaru és a Toyota
Sokat nem tudtak változtatni az autón, hogy toyotásabb legyen. Eltérő hűtőrácsot kapott, és a fényszóró búrája alatt is átrajzolták kicsit a fényeket. Ennél fontosabb, hogy a tervezők mindent megtettek az autó tömegének kordában tartására. Az új GR 86 1270 kilogrammot nyom a mérlegen, torziós merevsége pedig 50 százalékkal nőtt.
Így jobban látszanak a különbségek
Orrában is ugyanaz a motor duruzsol, ami a Subaruban. Ez pedig a közösen fejlesztett, négyhengeres, 2,4 literes boxer. Teljesítménye 232 lóerő, 250 Nm forgatónyomaték mellett. Ezzel 6,3 másodperc a 100-as gyorsulása, ami 1,1 másodperccel jobb érték annál, amit az elődje tudott. Japánban csak ősszel kezdik forgalmazni a GR 86-ost, így Európába valószínűleg később, lehet, hogy csak jövőre jut el.
Az utastérben is csak az emblémák különböznek
Jövő év elején ha megveszem, akkor már benne lesz az unió által előírt automata sebességkorlátozó, és a mindent rögzítő fekete doboz is? Ha igen, akkor „rendeltetésszerűen” használhatatlan lesz, csak pályanapokra pedig nem hinném hogy megveszi valaki, ezek az autók így értelmetlenné válnak szerintem.
„az unió által előírt automata sebességkorlátozó, és a mindent rögzítő fekete doboz is”
nem az idióta daily mailből kellene művelődnöd…
Nem is ott olvastam ezt, hanem valami magyar oldalon, talán pont itt. Na de a lényeg, én tényleg vennék egy GR-t, mert nagyon tetszik, de ha belerakják ezeket a kütyüket biztos nem fogok.