Fent a Mercedes-Benz A-osztály két és fél évtizeddel ezelőtti jávorszarvastesztjén készült szlalomvideó egy kimerevített képkockája látható. Ha nincs ez a próbatétel, akkor nem csak az adott modell visszahívása maradt volna el, hanem az ESP fontosságát is csak később realizálta volna az autóipar. Ennek ellenére rengeteg reakció érkezik, amelyekben a hirtelen kikerülési manőver próbáját, ezt a bizonyos jávorszarvastesztet kritizálják az olvasók. Az alábbi videóban az ezzel kapcsolatos kérdésekre keressük a választ: vajon van értelme a bóják között száguldozni?
Van-e értelme a hirtelen kikerülési manővernek azaz a jávorszarvas tesztnek? Pl.: eléd ugrik egy gyermek, és a sofőr – mivel rutinos-, elrántja a kormányt, az autója stabil marad a manőver alatt, mert a fejlesztés során figyeltek az autó hirtelen irányváltásából fakadó stabilitására, azaz a jávorszarvas teszten jól szerepelt. A kötelező ESP megakadályozza az autó kisodródását. Eredmény: gyermek életben marad, a stabil autó az ESP-vel kiegészítve nem sodródik ki, így elkerüli a további ütközéseket. 🙂 Mindenki döntse el maga, de szerintem van értelme. ABS, ASR, ESP, légzsákok, stb., mind hasznos kiegészítők, mert adott esetben életet menteken/menthetnek.
A Xantia volt az utolsó igazi Citroen. Örök kedvenc.
Nem is akármilyen.
Jó, még a C6 itt említendő, de más Citroen biztosan nem. Ahogyan az Alfánál, a Citroennél is végleg lezárult egy korszak.