Górcső alatt a jávorszarvasteszt és a Citroen Xantia legendája

Mi értelme a bóják kerülgetésének? Íme minden, amit a jávorszarvastesztről tudnod kell

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legújabb videónkban a jávorszarvastesztről esik szó. Valós példákkal szemléltetve járjuk végig, hogy miként lett híres, miért fontos, és mit adott az autóiparnak, illetve a vásárlóknak a híres próbatétel.

Fent a Mercedes-Benz A-osztály két és fél évtizeddel ezelőtti jávorszarvastesztjén készült szlalomvideó egy kimerevített képkockája látható. Ha nincs ez a próbatétel, akkor nem csak az adott modell visszahívása maradt volna el, hanem az ESP fontosságát is csak később realizálta volna az autóipar. Ennek ellenére rengeteg reakció érkezik, amelyekben a hirtelen kikerülési manőver próbáját, ezt a bizonyos jávorszarvastesztet kritizálják az olvasók. Az alábbi videóban az ezzel kapcsolatos kérdésekre keressük a választ: vajon van értelme a bóják között száguldozni?
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.04.30. at 13:55
    Permalink

    Van-e értelme a hirtelen kikerülési manővernek azaz a jávorszarvas tesztnek? Pl.: eléd ugrik egy gyermek, és a sofőr – mivel rutinos-, elrántja a kormányt, az autója stabil marad a manőver alatt, mert a fejlesztés során figyeltek az autó hirtelen irányváltásából fakadó stabilitására, azaz a jávorszarvas teszten jól szerepelt. A kötelező ESP megakadályozza az autó kisodródását. Eredmény: gyermek életben marad, a stabil autó az ESP-vel kiegészítve nem sodródik ki, így elkerüli a további ütközéseket. 🙂 Mindenki döntse el maga, de szerintem van értelme. ABS, ASR, ESP, légzsákok, stb., mind hasznos kiegészítők, mert adott esetben életet menteken/menthetnek.

  • 2024.05.03. at 19:42
    Permalink

    A Xantia volt az utolsó igazi Citroen. Örök kedvenc.
    Nem is akármilyen.

    Jó, még a C6 itt említendő, de más Citroen biztosan nem. Ahogyan az Alfánál, a Citroennél is végleg lezárult egy korszak.

Vélemény, hozzászólás?