Goodyear Ultragrip és Marathon Coach: profiknak télire
Téli újdonságok a Goodyeartől
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vásárlóinak óhaját meghallgatva az eddigieknél csendesebb, kényelmesebb abroncsokat fejlesztett buszokra a Goodyear.
A Goodyear a szeptember végi hannoveri haszonjármű szakkiállításon mutatta be első kifejezetten buszokhoz fejlesztett abroncsait, a bármely tengelyen használható Marathon Coach és a téli használatra szánt Ultragrip Coach köpenyeket. Egy nemrég végzett felmérésükből kiderül, hogy a buszflotta-üzemeltetők 89%-ának manapság a megnövekedett üzemanyag-költségek jelentik a legnagyobb problémát. Ezért nem csoda, hogy a válaszadók 64%-a számára választásnál az abroncsok esetében a kilométerenkénti futásköltség a legfontosabb szempont. A kiemelt szempontok közé tartozik még az alacsony gördülési ellenállás (fogyasztás), a futásteljesítmény, a kényelem és a nedves tapadás.
A Marathon Coach négyévszakos, bármely tengelyen, azaz húzó és kormányzó abroncsként egyaránt használható termék. Aszimmetrikus mintázatának hála kiváló futásteljesítménnyel bír egyenletes kopás mellett, valamint tapadás és kényelem szempontjából is bizonyított a teszteken. Buszok esetén általában a gumik külső vállrésze kopik jobban, ezért a Marathon Coach megerősített karkasszal, valamint 5 csatornás mintával készül. A benne kialakított 4 árok és a lamellák speciális szerkezete a fékhatást növelik. Alacsony zajszintet, csendes futást és jobb fogyasztást garantál, és kezelhetőség szempontjából is felülmúlja versenytársait.
[kepallobal=383880]Ultragrip télire[/kepallobal]
Az Ultragrip Coach gumikat kimondottan téli felhasználásra szánják, ezért Európában főleg Skandináviában, illetve például az Alpokban közlekedő buszsofőrök örülhetnek megjelenésének. A kialakítását jellemző Travelmax gyűjtőnév többféle új technológia egyesítését jelenti: Silefex a speciális futókeverék neve, aszimmetrikus a mintázat, a karkasz és az oldalfalak speciális erősítéssel készülnek. Ezeknek köszönhetően az abroncsok teherbírása is igen magas, 295/80 R22,5-es méretben 3750 kg. Az Ultragrip család többféle kivitelben jelenik meg a piacon: Ultragrip WTS megy a kormányzott, WTD a húzó tengelyre, míg a WTT-t kell pótkocsira szerelni. Mély futófelület, Z-lamellák és kimondottan télire fejlesztett keverék jellemzik, nedves, havas körülmények között ezek biztosítják a kiváló futásteljesítményt, fékezési és kanyarodási képességeket.
Tekintve, hogy a teher- és buszabroncsok darabja akár 150-200 ezer forint is lehet, az üzemeltetők számára nagyon lényeges a futásteljesítmény. Minimális igényük 200 000 km, és ezt a Goodyear új abroncsai teljesítik is. A próbaüzem során nagyon kedvező tapasztalatokat gyűjtöttek a tesztelésben partnerként résztvevő flottaüzemeltetőktől. Az új abroncsok nem csak futás, de tapadás, kanyarodás, fékezés, zajszint és komfort tekintetében is jobban teljesítettek, mint a korábban használtak.