A CES nyitónapján mutatták meg a színváltós BMW iX modellt
BMW ix Flow névre keresztelték a színváltós modellt, amely az E Ink technológiát, tehát az e-könyv olvasókban is használt elektroforetikus megoldást használja a színváltáshoz. A BMW iX Flow karosszériáját borító fólia több millió, hajszálnyi vastagságú mikrokapszulából áll. Mindegyik mikrokapszula negatív töltésű fehér és pozitív töltésű fekete pigmenteket tartalmaz. Elektromos hatásra az egyes kapszulák felületét a fehér vagy a fekete pigmentek töltik ki, így képes az iX Flow megváltoztatni a karosszéria színét a vezető utasítására.
A kiválasztott autó karosszériájának színe ma a vezető személyiségét tükrözi
Ráadásul a hatékonyságra is képes jótékony hatást gyakorolni a színváltós módszer. Ugyanis a karosszéria színének megváltoztatása hozzájárulhat a légkondicionáló berendezés terhelésének csökkentéséhez, így az autó üzemanyag- és energiafogyasztását is mérsékli. A fehér felület sokkal több napfényt ver vissza, így az autó és az utastér erős napsütésben és magas külső hőmérsékleti viszonyok közepette jelentkező felmelegedése a karosszéria színének halványításával mérsékelhető. Hűvösebb időben pedig a karosszéria sötétítése segíthet abban, hogy az autó érezhetően több meleget nyerjen ki a napfényből.
Még a felnik is színváltósak lehetnek
Az E Ink technológia rendkívül energiahatékony is. A kijelzőkkel és kivetítőkkel ellentétben az elektroforetikus technológiának egyáltalán nincs szüksége energiára ahhoz, hogy a kiválasztott színt megtartsa. Energiát csupán a színváltoztatás rövid folyamata igényel. A színváltós BMW nem csak "bazári látványosság", a BMW szakemberei gőzerővel dolgoznak a forradalmi technológia finomhangolásán és továbbfejlesztésén, hogy sorozatgyártásban is megjelenhessenek a színváltós modellek, amelyeknek akár az utasterében is alkalmazható lesz ugyanez a megoldás.