Ezen a héten négy
"bajnokról" is közzétették a drága fotót az egyenruhások, két BMW és két Volkswagen Golf sofőrje fizethet a kelleténél nehezebb jobb lábuk miatt. A fenti fotón látható BMW sofőrje például 50 km/h helyett 121 km/órával hajtott el a Kecskemét északi részén, az 5-ös főút felett évek óta működő fix trafi alatt, amit egy 260 ezer forintos csekkel
"jutalmaztak" az egyenruhások.
Valamelyest kevesebbet tudott ugyanezen VÉDA alatt az a Volkswagen Golf II, amelyet 118 km/órával fotózott le a készülék a megengedett 50 km/h helyett. Persze, figyelembe véve az autók életkorát, illetve hogy milyen érzés a 120-as tempó egy szinte új BMW-ben, illetve milyen érzés ugyanez egy 30 év feletti Volkswagenben,
a bátorság különdíj biztosan a Golf sofőrjének járna.
Ám ilyennel a rendőrök sajnos nem szolgálhatnak, így a jogszabálynak megfelelően a Golf üzembentartója is egy ugyanolyan, 260 ezer forintos csekkre számíthat a napokban a mutatvány miatt.
A 90 km/órás, országúti sebességhatárra is többen dupláztak rá a vármegyében a múlt hét folyamán. Az egyik kirívó esetet Kiskunhalas és Kiskunfélegyháza között, az 5402-es úton kapták lencsevégre a rendőrök: egy szürke BMW üzembentartója számíthat 169 ezer forintos bírságra a 171 km/órás fotóért. Az abszolút rekorder azonban mind közül a legkevésbé értékesnek tűnő autó, egy ezüst színű Golf IV, amelyet 193 km/órával csíptek el az 53-as főúton az egyenruhások.
A Volkswagen üzembentartójának 260 ezer forintot kell fizetnie, amelynél olcsóbban is találni működőképes példányokat a típusból a Használtautó.hu kínálatában.
Vélhetően - vagy inkább remélhetőleg - az alábbi képen látható autó van olyan műszaki állapotban, hogy ennél azért jóval többet érjen, ám ez nem jelenti, hogy az extrém mértékű gyorshajtás rendben lenne. Ha kíváncsiak vagytok, hogy miért nem érdemes a hasonló gyorshajtókat védeni,
erről egy korábbi cikkünkben írtunk részletesen, ide kattintva olvashatjátok.
nahát… és mégis túlélték, pedig tudjuk, hogy a gyorshajtás a legfőbb veszély a közúton, nem a tükör használat nélküli irányváltás, a piroslámpa „javaslatként” kezelése, a stop tábla ignorálása, vagy a rossz látási viszonyok mellett nem megfelelően kivilágított járművel közlekedés, a hanyagul-, vagy egyáltalán nem rögzített rakomány.
Remélem nyugodtan hajtották álomra a fejüket szolgálat közben azok a rendőrök is, akik a 171kmh és 193kmh képet rögzítették, hogy megmentették a világot. (nomeg biztos vagyok benne, hogy szabélyos és etikus volt a mérés, nem egy bokor mögé tették el az autót)
Miért hisztizel? A sebesség ilyen túllépése már szinte bűncselekmény.
Pattanj le a munkájukat végző Rendőrökről. 200-al menni egy közepes kétsávoson, de valamelyik rokonod meg kihajt elé és kb 3ba szakad a kocsija és meghal, rohamot kapsz, ugye?
Nem balesetet okoztak, nem bűncselekmémyt követtek el, csak fizetnek.
A rendőrség intézményével pedig fenntartom azt az ellenérzésemet, hogy a legkönnyebb bevételgenerálásra hajtanak ahelyett, hogy érdemi munkát végeznének akár a közbiztonság, akár közelekedésbiztonság, akár a vagyonbiztonság terén.
Azt a fajta képmutatást pedig végképp gyűlölöm, amikor megkülönböztető jelzés használata nélkül haladnak a legtöbb szabályt megszegve, majd másokra emiatt bírságot szabnak ki.
A családomban pedig csak olyanok közlekednek, akik elég értelmesek ahhoz, hogy felmérjék, mi történik körülöttük és nem azért indulnak el a lámpánál, mer’ zőőd, hanem látják, hogy nem csak joguk, hanem lehetőségük is van a haladásra.
-gondolom ez meglepő és egyben elképzelhetetlen, tisztelt Zolkabacsi…