Használtan már nem "annyira drága", két-háromévesen kedvező vétel is lehet egy Golf. A jellemzően többet futott dízelmotoros kivitelek persze még mindig többe kerülnek a benzineseknél, ugyanakkor a TDI mellett szól az alacsonyabb fogyasztással járó szerényebb üzemanyagköltség
Adott egy fiatalember még saját család, gyerekek nélkül, és autót venne. Jelesül hatos Golfot, ötajtósat, legfeljebb háromévesen, nem sok kilométerrel. Nagyobb utas- és csomagtérre nincs szüksége, ugyanakkor a legjobbat akarja, minőségre vágyik, az etalon Volkswagenre. Az árplafon 3 millió forint. Azt viszont nem tudja eldönteni, hogy benzines vagy dízel legyen-e az autó, mellyel a következő néhány évben sokat utazik majd vidékről Budapestre és vissza, alkalmasint pedig külföldre is. Az alap városi furikázások mellett. Az egyaránt turbós TSI és TDI motorok között vacillál, s kérdezte, szerintünk mégis melyiket válassza.
A motorhang számára nem perdöntő. A motor járása, karakterisztikája sem. A dízelszag nem irritálja. Vezetési élményt csak olyan szinten keres, hogy az autó nézzen ki jól, fityegjen az orrán, a farán és a kormányán VW-embléma (Skoda Octavia, SEAT Leon, furcsamód Audi A3 sem jöhet szóba), fusson halkan, stabilan, s annyira legyen erős, hogy ne maradjon vele szégyenben, ha a lámpánál kihívja egy suzukis. És naná, hogy fogyasszon keveset. Minél kevesebbet. A TSI lehet 1,2 vagy 1,4 literes, mindegy (a szívómotor nem pálya), a TDI-ből elég volna az 1,6 literes. De kicsit tart a dízeltől, azt hallotta, hogy azzal sok a baj, drága lehet, ha valami elromlik... Jogos a félelem? Mi romolhat el, s ha elromlik, mennyibe fáj a javítás? Hogy alakul a kalkulálható fenntartási, tankolási költség? Ezeknek számoltunk utána, s ebben a témában fordultunk szakértőhöz.
A más modellekbe, a konszern más márkáiba szintén szerelt 1.2 TSI benzinmotor a VI-os Golfhoz is jó választás, de akármilyen fura, érdemes olyat venni, amelynek vezérműláncát már - lehetőleg márkaszervizben - újabbra cserélték...
Hogy képben legyünk, nézzük a felhozatalt: 2010—2011-es évjáratú, normál állapotú VI-os Golf benzinmotorosan 2,6 milliótól kapható. Némi alku lehetőségét is feltételezve 3,3 millióig kutattunk a Használtautó.hu keresőjében, így
4 példányt kaptunk 1.2 TSI-ként (mert ha nem kell több kraft, a turbós 105, de még a 86 LE is teljesen korrekt). Átlagfutásuk 63 ezer km, háromnegyed arányban 2011-esek, tehát alig kétévesek, kvázi újak.
Az ugyancsak 105 lóerős, de 175 helyett 250 Nm nyomatékú (ugye már nem adagolófúvókás PD, hanem kulturáltabb, közös nyomócsöves CR TDI) dízelek 2,8 milliótól elérhetőek, szűrőnkön
7 darab akadt fent. Átlagfutásuk durván 100 ezer km, mind 2010-es. "Picit" több pénzért picit használtabb hát a dízel, ez van.
A benzines gyári átlagfogyasztása 5,7, a dízelé 4,5 l/100 km. Reálisan az 1.2 TSI 6,5, az 1.6 CR TDI meg - azonos százalékkal számolva és szintúgy reálisan - 5,2 liter üzemanyaggal van el (takarékosan, ráérősen, városban keveset vezetgetve). Első számításunk ebből adódik – emberünkhöz illő - évi 20 ezer km-es futással és egyformán 450 forintos üzemanyagárral. Nos, a benzin 585, a gázolaj kerekítve 470 ezer forintjába fog kerülni, a különbség 115 ezer forint. Évente. Három év és 60 ezer km esetén 345, öt esztendőre és 100 ezer km-re szorozva és vetítve 575 ezer forint a differencia. Ennyit spórolhat a spórolósabb dízellel.
Nyilván az 1.6 CR TDI dízelmotort is megtaláljuk az összes VW-csoportos autó orrában, és minél többet megy az ember, annál érdemesebb mellette dönteni. Turbógondokról nem hallani, csak a megfelelő kenésről kell gondoskodni - ez persze a benzinesre is igaz
És akkor következzen a karbantartás hangsúlyozva, hogy az alább vázoltak semmi extra meghibásodást nem feltételeznek, legyen az apróság vagy komolyabb beavatkozást és befektetést is megkövetelő „katasztrófa”. Segítségünkre Papp László, a Porsche Hungaria műszaki oktatásvezetője volt, és elmondta, nyilván rengeteg mindentől függ, hogy melyik motorvariánssal mennyibe kerülhet a Golf fenntartása. A konszernre jellemző rugalmas szervizintervallum miatt például egyáltalán nem mindegy, hogyan, milyen körülmények között vezették és vezetik az autót, de legyünk optimisták, bízzunk a megkímélt állapotban (nem gyilkolták hidegen, nem állították le csúcson pörgő turbóval), illetve emberünk bölcsességében, s tegyük fel, hogy elég 30 ezer kilométerenként szervizeltetnie a kocsit. Az olaj és a szűrők cseréje esetenként 50-100 ezer forintot kóstál (munkadíjastul, értő márkaszervizben), és ennyi a -tól -ig ára a 3 évente esedékes fékfolyadék cseréjének is. A fékbetétek 4 évente vagy 60 ezer km-enként úgy 60 ezerbe kerülnek, míg a komplett fékfelújítás más történet (a tárcsák általában két garnitúra betétet bírnak), de még egyszer: megkímélt technikáról és igazából különbségekről beszélünk, nem azok a tételek a fontosak, amik azonosak a benzinesnél és a dízelnél is. (Nagyságrendileg a biztosítás is ez a kalap, az értéktartást, az újraeladhatóságot meg nem könnyű forintosítani. Az azért borítékolható, hogy 3-5 vagy még több év múlva is egy kicsivel többet fog érni a dízelmotoros Golf.)
A TSI nyugdíjasan hajtva 6-6,5, a TDI 5-5,2 liter üzemanyaggal van el 100 km-enként. Gyári garanciásat már nemigen fogunk találni 3 millió környékén, de egy Golfnál már simán megállja a helyét az a tétel, hogy jobb drágábban venni és aztán keveset költeni rá, mint remek vételnek tűnően viszonylag olcsón, hogy aztán esetleg nem várt durva kiadások terheljék a családi kasszát
A vezérlésnél a TSI-pártiak mindenképp kérdezzenek rá, hogy volt-e gond, lett-e cserélve a lánc, s fura, de örülni kell neki, ha igenlő a válasz. Beszállítói hiba miatt ez ugyanis típushiba a TSI-knél - márkaszervizben orvosoltan, számlával igazoltan jobb tehát, nyugalomra, s nem aggodalomra okot adó a javított vezérműlánc. A dízelnél a szíj cseréje legfeljebb 120 ezrenként javasolt, de jóérzésű ember 90 ezernél szerét ejti a felújításnak. Vízpumpástul 120-140 ezer forint az ára. Ez hát egy olyan összeg, amivel a TDI-vásárlónak kalkulálnia kell. Egy légtömegmérős "kaland" 80-120 ezer Ft, a TSI-hez mondjuk gyújtógyertya meg 60 ezerért akad, de EGR szeleppel és még sok mindennel folytathatnánk, ha lenne értelme. Mert értelme annak van, ha leinformálható, vezetett szervizkönyves kocsit veszünk, legyen az benzines vagy dízel. A VI-os Golfnál turbóproblémákról nem hallani (az átlagosnál magasabb olajfogyasztásról inkább), s hogy barátunk-kollégánk alapkérdésére válaszoljunk: nem, nem kell félni a dízeltől. Amitől jó tartani, az az autó előélete, na meg a gyanúsan alacsony ár és/vagy futás. Papp László szerint (is) inkább legyen drágább a kocsi, s lehetőleg itthon vásárolt, vezetett szervizkönyves, márkaszervizben karbantartott és valós km-es, mert leginkább is ezzel lehet elejét venni a későbbi gondoknak-bajoknak.
Hogy azért a számolásról se feledkezzünk meg: a TDI-vel az üzemanyagon - 5 év alatt - spórolt közel 600 ezer forintnak a felét kb. elköltjük a vásárláskor. Mert a dízelmotoros Golf drágább, s idősebb is. És több benne a kilométer. A szervizintervallum megegyezik a benzinesével, azaz ha odafigyel a sofőr, papíron ennek is, annak is hasonló - nem szerény - összegekbe kerül a karbantartása. A TSI (sajnos) már van olyan bonyolult technika és turbós is, hogy a szívó benzinesek egyszerűsége ne szólhasson mellette, így maradjunk annyiban, hogy tessék észnél lenni vételkor, kipróbálni ezt is és azt is, és végül úgyis az asszony dönt - feltehetőleg az autó színe alapján.
Saját tapasztalatom és amit hallottam a golfról 80%-ban negatív volt, mindenki szidta meg fikázta!
Az autónavigátor az egyetlen amelyik az egekbe emeli és mint valami földönkívüli űrtechnikát isteníti.
3 millióért már komoly autót lehet venni, a VW jelvényt meg bazárban, vidéken búcsúkon, céllövöldékben 2 pálcán megtalálhatók, érdemes ott szert tenni a VW jelvényre és utána a nyakába akasztva büszkén viselheti!
Vidi500
A Volvónál azt írják az olajra, használhatsz 0-40 vagy 5-40 olajat, de ha extrém körülmények közt használod akkor A5-ös 0W-30-as ajánlott 30.000km-es csereperiódus.
3.000/liter+ 4.000 szűrő (6 liter kell) ami ösz. 22.000ft+ kb 1 órás munka.
Nemrég jártam egy Skoda márkaszervizben ahol vonóhorog felrakás végett vizsgáztattam a kocsimat. Ha előre tudtam volna hogy mit művelnek és mennyire ostoba emberek vizsgáztatnak, akkor messze elkerülöm őket! A márkaszervizek gyűjtik be a szemetet, ott nincs szakember csak szerencsétlen ember!
A vontatási adattáblát nem tudták leolvasni. Nekem kellett fél órán magyarázni hogy mi mit jelent és kivonni az autó össztömegét az autó+vontatmány együttes tömegéből.
Ezt azért írom le, mert ha ezt nem képesek rugalmasan és gyorsan megoldani akkor mit várjon az ember egy olajcsere alkalmával vagy kisebb hibák javításánál.
A márkaszerviz soha! Utána meg rendszeresen látogatná őket az ember, mert több kárt csinálnak mind hasznot.
[i]„Az 5w40-es pedig jó olaj, de kérdés az is, hogy milyen márkájú?”[/i]
Ha kíváncsi vagy, íme:
FUCHS German XTL technology TITAN GT1 Premium Motor Oil.
Teljesítményszint: ACEA C3, API SM/CF, FORD M2C917-A
Megfelel a következő szabványoknak:
BMW LONGLIFE-04
MB-APPROVAL 229.31
PORSCHE A40
RENAULT RN0700/RN0710
VW 502 00/505 00/505 01
Olajszűrő: Japanparts FO-510-S
Felelősséggel rábízhatod az autódat, hosszútávon.
Levegőszűrő csereperiódus minden második olajcserénél.
Pollenszűrő is, bár az függhet a légszennyezettségtől.
Igen, de ha olajat cserél az ember, akkor általában levegő és pollen szűrőt is, tehát nem csak az olajszűrőre kell gondolni…
Az 5w40-es pedig jó olaj, de kérdés az is, hogy milyen márkájú?
[i]„Igen, olajra elég a 7000 is, ha sima 10w40-ről van szó „[/i]
5W40 és full sinthetic olajról van szó. Az 1000 Ft-os szűrő sem adja alább ezt a szintet.
Igen, olajra elég a 7000 is, ha sima 10w40-ről van szó és a márkakereskedőtől veszed, de egy „jobb” olajnál és „normális” szűrőknél ezek az árak, még a márkakereskedőnél is drágábbak, az egy másik kérdés, hogy én nem a Golf, hanem a saját autóm által használt cuccokra vetítve írtam ezt a dolgot, ami szintén VW konszern, de ugyanazt(!!) a „LongLife” olajat és szűrőket használja, mint ezek a kocsik…
És nem olyan embert kell alapul venni aki autószerelő, és minden „ócsó” beszerzési forrást ismer, hanem az átlagot aki menni akar a kocsival, biztonságban, műszaki és egyéb problémáktól mentesen….
Egy megfelelően karbantartott, 180.000-et futott autónál, teljesen indokolatlan egy ilyen beavatkozás.
Magyarországi autókereskedésből vettem még 1997-ben, de már 10 éve nincs meg az az autóm.
Végül is olajcsere hiányára visszavezethető problémám nem volt vele a nálam lefutott 180.000 km alatt.
Nincs külföldön olyan becsben egy autó mint nálunk magyaroknál, akik dédelgetjük.
Ez is igaz, sajnos. Ettől függetlenül, szívesen megkérdezném az illetékeseket, hogy szakmai szempontokat figyelembe véve, mi szükség volt a felvázolt munkára, feltéve, hogy megcsinálták, nem csak kiszámlázták, a hozzá nem értő ügyfélnek?
Nem kell indokolniuk mivel kis hazánkban a VW prémiumként él a köztudatban! Tehát ezt a minőséget meg kell fizetni, és sokan meg is fizetik. Tehát miért kellene bármit is megindokolniuk???
Kíváncsi lennék, mivel indokolták?
Ja és dieselről volt szó, tehát sűrűbb olajcsere periódus igényről mint benzinesnél. A VW-t értékesítő márkaszerviz munkalapjáról voltak olvashatóak ezek a karbantartási adatok.
A szervizkönyv egy esetben ér igazán valamit, ha még egyetlen szerviz bejegyzés sincs benne…
…valamint az autóban még 0 a km, és nemrég érkezett meg a gyárból. 🙂
Minden más bűvészkedés, és semmit, – de az ellenkezőjét – sem igazolja vagy bizonyítja hitelt érdemlően!
Vajon hányszor töltik ki utólag, vagy egy „másolaton” a teljes szerviz történetet?
Ezért én igazán szeretem az „üres” szervizkönyvet! 😉
Ebben tökéletesen igazad van, csak ez, már bőven túlmutat egy időszakos karbantartáson. Ez, már a motorfelújítás része.
[i]„A TSI-hez mondjuk gyújtógyertya meg 60 ezerért akad…”[/i]
Ez röhej.
A tengerentúlon bemegy a manus a „Walmart”-ba, ami hasonló mint itt a TESCO, azt látja ki van rakva 150 féle gyújtógyertya. 4 db-os garnitúra 35-40$. Mindegyikre rá van írva [b]„LIFETIME”[/b] A polcon kifüggesztve 1000 lapos 8 cm vastag katalógus, amiből évjáratnak, márkának, típusnak megfelelően ki tudod választani melyik való a kocsidba.
A lifetime-t az amerikai halálosan komolyan veszi. Amikor a kinti autómban gyertyát cseréltem 270.000 km-nél, csak megmosolyogtak.
Ehhez képest itt 60.000 – ért gyertya is akad a TSI-hez. Ez tényleg szélsőséges eset.
Nálam nem játszik szerepet a kiválasztásnál szervizkönyv. Volt olyan autóm, ami Németországból származott, másfél éves volt 45.000 km-rel. Igaz megvolt a német szervizkönyve, munkalappal együtt.
26.000 km-nél cseréltek benne olajat, de olajszűrőt még akkor sem. Mennyivel vagyok előrébb?
[i]„Nem kell olajat cserélned, elég folyton utántöltened. A szervizt meg megoldják a visszahívásokkor.”[/i]
Ezt gondolom viccnek szántad. 🙂
Erről egy megtörtént eset jut eszembe. Egyik ismerősöm olasz tulajdonosú magyarországi telephelyű használt autókereskedés és autóbontó cég ügyvezetője (vegyész doktorátussal :D). Volt neki egy kedvenc behozott autója, amit cégesnek használt, még el nem adták azt is. Egy idő után úgy gondolta, ha már használja, olajat is cserél benne.
Amikor az olasz tulaj nézi a céges számlákat, rámutat az olaj számlára.
Hát ez meg mi!?
Olajat cseréltem az autóban amit használok.
„Ti magyarok hülyék vagytok, nem értetek az autóhoz, nem kell abban olajat cserélni, csak ha fogy utántölteni!” :-))) Mondja ezt egy vegyész doktornak. :DDD
Az eset tanulsága: Mi magyarok értünk az autóhoz, legfeljebb az ezzel kapcsolatos üzlethez kevésbé.
Ebben igazad van. De autót te is szervizkönyveset fogsz keresni. Nem? Az meg hol képződik? Hát a márkaszervizben.
Vezérműszíjkészlet-csere talán a megfelelő szókombináció.
Pár perc googlizás, keresgélés és némi gógyival meg lehet találni a megfelelő alaktrészeket, a gyári ár töredékéért. Pl nekem 6liter 5w40 Mobile1 olaj 36 euro és itt a sarki autósbolba a szűrőt kaptam kedvezménynel 4 euroért. Olajcseréért meg és nincs gondom a fáradt olajjal és tudom mi lett beletöltve.Oda kell figyelni, mert ez a 50-100e egy olajcserére egy vicc…
De a kollégának abban igaza van, hogy aki évente 1 olajcserét nem tud megejteni, ami 8-20e ft nagyságredileg, annak nem való az autó.
[i]Nem kell olajat cserélned, elég folyton utántöltened[/i]
Én ezektől a használt autóktól félnék inkább, nem attól akin látszik, hogy törődött vele és akár képes magának olajat cserélni. Persze kinek mi ad megnyugvást.
Nem kell olajat cserélned, elég folyton utántöltened. A szervizt meg megoldják a visszahívásokkor.
Érdekes vélemények!
Olajat mindenki magának cserél, de amikor autót kerestek, akkor ti is a szervizkönyveseket részesítitek előnyben…
Akkor tőletek ki fogja megvenni a rengeteg remekül szervizelt autót, hogy a sok ostoba által márkaszervizben karbantartott kocsit megvehessétek?
Ezeket valóban meg lehet csinálni akna nélkül is, igaz úgy kicsit nyűgösebb.
[i]„Isten ments, hogy nagyképű legyek, de aki olajra nem tud kiadni 18ezret plusz 5 ezret szürőre kb évente kétszer, az ne autózzon!!!….”[/i]
Kíváncsi vagyok mi indította el benned az ilyen, szerintem rossz irányú helyzetmegközelítést, és provokatív megjegyzést?
Az általam említett példában (7000 olaj + 1000 a szűrő = 8000) a kérdés úgy vetődik fel (helyesen), vajon a 18+5 ezer = 23.000 -ért vásárolt együttes amit közöltél, többet tud -e mint az előző, közel harmad annyiért?
Bekalkulálva a kereskedelem felépítettségét, sajátosságait, tájékozottnak lenni az olajok és szűrők birodalmában, a legtöbb esetben az a végeredmény adódik, ha jól meg tudod választani a beszerzési forrásokat, nem kapsz többet a 15.000 plusz pénzedért, legalábbis az adott autótípusra vonatkozóan nem.
Ezért hoztam fel ezt a példát.
Tehát közel sem arról van szó, hogy ki tud e fizetni valaki 15.000 többletet ugyanazért, hanem arról, hogy van e értelme kiadni, mert könnyen előfordul, 1/3-nyi összegért is megkaphatod ugyanazokat a paramétereket!
Erről szólt korábbi bejegyzésem.
Akna? Minek? Motorolaj, váltóolaj, folyadékok, szűrők cseréjéhez elég egy emelő is, és szinte bárki meg tudja csinálni, akár az utcán is (ha vízszintes).
Isten ments, hogy nagyképű legyek, de aki olajra nem tud kiadni 18ezret plusz 5 ezret szürőre kb évente kétszer, az ne autózzon!!!….
Kicserélni meg ki lehet otthon is!…
Az akna tényleg hasznos, de ezen még olajcsere nem múlt. Csak könnyebb durcizni utána, hogy hatvanezer…:D
Az ilyenek, hogy olajcsere, szűrőcsere, gyertyacsere, az közelebb áll a segédmunkához, mint a szakmunkához.
Tehát nem nagy művészet, valóban megcsinálhatja egy icipici érzékkel akárki, inkább az a fontosabb, hogy alkalmas hely, garázs legyen szerelőaknával.
Szerintem a komplett vezérléscsere alatt nem csak az általad felsorolt néhány elemet és bordásszíjat kell érteni, hanem a vezértengelyt, annak siklócsapágyait, a szelepeket, szelepvezetőket, himbákat, szelepfészkeket rugókat, és sorolhatnám még. Az a néhány bordáskerék meg feszítőgörgő még nagyon távol áll a komplett vezérlést magába foglaló összes elemtől.
Nem védeni akarom (ilyen árakat nem lehet:D) de azért nézzük meg más szemszögből is, mert benzin vs dízel helyett kelet vs nyugat harcáról szól a legtöbb komment. Maga az alkatrész nem sokkal drágább (az?) hozzá, mint egy japán vagy akármilyen középkategóriás autóhoz. Itt a szerviz árak a brutálisak inkább, de nem fognak kirugdosni egy toyota szalonból sem ha oda gurulsz egy olajcserére a golfoddal. Vicces, de mindkét szalonban felkínálnak gyári és utángyártott alkatrészt is (ha szerencséd van rákérdeznek) és ugyan onnan rendelik. Aki meg ennél is többet szeretne spórolni, az tanuljon meg olajat cserélni, meg pár ilyen kaliberű munkát ami botkezűeknek is 1 nap tanulás maximum. Ne csak a fórumon legyünk ilyen hozzáértőek:)
” és ennyi a -tól -ig ára a 3 évente esedékes fékfolyadék cseréjének is.”50-100 ezer Ft egy fékfolyadék csere?Ne már,ez viccnek is rossz.
A D4D Corollámban még nem kellett láncot cserélni (171 ezer km van benne), a szerviz szerint majd valamikor 300 ezer után figyelgetni kell, de még akkor sem törvényszerű a csere. Ez a tapasztalatuk…..soha nem cserélném le a japánomat egy „foswágenre”….
Aki meg odavan az emblémáért, az fizessen.
Komplett vezérlés-cserén, véleményem szerint, azt kell érteni, hogy cseréljük a szíjat és az összes vezető -és feszítő görgőt, illetve, ha a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja, akkor azt is. A szíjra, csak így vállalnak garanciát, tudtommal.
Űristen! Ez komoly!
Német autót soha!
Gyertya 60 ezerért?? Olajcsere 50-100?? Lánc és egyéb hibák? Asszem maradok a japánoknál..
Amikor még nagy VW buzi voltam, úgy 15 évvel ezelőtt, akkor már futottak a 110 lóerős 1,9-es TDI-k.
A VW szervizben már akkor azt hangoztatták, a 110 LE-sekbe speciális VW olaj kell ami csillagászati árú, mert csak úgy lesz tartós a motor.
Mi az igazság? Nem tudom, mert 2003 óta olyan autókra váltottam, amibe megfelel az 5W40-es full synthetic motorolaj is, amiből 4 litert meg tudok venni 7000 Ft-ért.
Indulok is, 1 percen belül kezdem a Hondában a szűrő – olajcserét. Ja az olajszűrő 1000 Ft-volt. 🙂
előzőre=először
Igen én most voltam nem rég az Óbudai Autójavító Kft. szervízében és az olajszervízre 94 e. ft-ot számláztak. Teljesen kiakadtam, panasszal éltem,de amint az lenni szokott bizonygatták sűrűn, hogy minden rendben van, ennyire drágán kapják ők is az olajat. Mesebeszéd, előzőre, utoljára és soha többet oda nem megyek.
Én nem mondtam, hogy ott kell:)
olaj csere 50-100e?
fékbetét 60e?tárcsát már le sem merte írni!
Biztos,hogy márkaszervízben kell javítani?
Tudom, nem egyedül a VW konszern küzd ezzel, csak valahogy máshol sikerül korrigálni átrendezett motor nélkül. Persze lehet, hogy amúgyis jót tett neki, hogy átvariálták, de alapvetően azt nem értem, hogy ha van olyan lánc ami nem nyúlik meg, akkor miért nem lehet beletenni azt? Vagy szerinted ez csak az elrendezéstől függ? Nem hiszem, de lehet én látom túl egyszerűen.
Arra reagálva, hogy mások meg tudták oldani, biza sajnos nincs teljes mértékben igaza önnek. Habár vannak motorok melyek sokkal erősebbek és tényleg nincsenek gondok a vezérműlánccal (pl. Ford Mondeo 2.2TDCI) de biza a BMW is pont ilyen hibákkal küzködik az 1,6-os turbomotraikkal(318i stb, de ide tartozik a Minik egy része, Peugeot 308 1.6HTP – 150) meg a legújabb generácios 320D-nél is többen jeleztek a BMW forumon idő elötti lánccserét 50 000km-es futásteljesitmény alatt. Pedig hosszú ideig a BMW Isten volt a motorgyártásban…
Viszont a Ford Ecoboost 1.6 motrai tényleg sikertörténetnek tünnek, a speciális fémszálas szijas vezérlésű motraikkal. (nagyon úgy tűnik a VW is utánuk vette magát a második generácios TSI-k esetében)
A VW úgy oldotta meg, hogy simán lemondott mondjuk úgy az első generációs TSI pofozgatásáról(ami az összes V-VI Golfokban illetve rengeteg egyébb a konszernhez tartozó tipusban található) és kihozott egy teljesen új második generációt, amelyik kicsit sem véletlenül már vezérműszíjas megoldású, amit ha lehet nekik hinni 210 000km vagy 6-8 évenként kéne cserélni. Ezek az új második generációs TSI-k egyelőre a Golf VII, új Seat Altea és Skoda Octavia 3-ban lelhetők fel. Az 1.2TSI papiron nem változott semmit de ha felnyitja az ember a motorházfedelet akkor egyből látja, hogy egy teljesen új motorral van dolga. Semmi sincs ott ahol a réginél volt. Ugyanez a helyzet az 1.4TSI motorral is, csak az 140 lovas lett és 250Nm nyomatékura nött az ereje 1500-3500 rpm között. Fülre is sokkal simább a járásuk és élénkebbek ezek az új generációs TSI-k….kérdés tartosabbak e? Remélhetőleg igen, de ezt úgy is csak a megtett km-ek és a vásárlói beszámólok fogják bebizonyítani.
Nem tudom felfogni, hogyan nem lehet ezt a lánc nyúlást megoldani. Veheti fikázásnak aki vw fan, de nem az. Valahogy minden más márka meg tudta oldani, ilyen és nagyobb teljesítményű szériákban is. Nevetséges.
1.2 TSI motort el kéne felejtse a jövendőbeli tulaj. Rengeteg a baj velük, 3 lánctipust is cserélt a gyár bennük, mindhiába, nyúlnak meg és maximum 50 000 km után hajlamosak szakadni, illetve megugrani, ami egyenesen motorikus totálkárt von maga után. Az 1.4TSI már sokkal sikerültebb konstrukció, de egy olyan 80-90 000 km után ott is megnyúlnak annyira a vezérműláncok, hogy ajánlott a csere (zörgés hidegindításnál az egyik jel).
Az 1.6TDI CR motorok sokkal hibamentesebbek ilyen téren a fenntartásuk sem sokkal nagyobb mint a TSI-nek, de lomhább karakter főleg az 1.4TSI-k mellett. A fogyasztásuk verhetetlen. Viszont 150 000 km felett (és dizelnél biztosabb csak több km-el tud autót venni) már bele lehet futni durvább hibákba is mint a magasnyomású központi pompa(a common rail rendszer egy része) meghibásodása ami bizony kemény forint százezrekbe kerül a csere. Illetve a részecskeszűrőkkel baj lehet 180 000 km felett(TSI-nél nincs).
Jelen autóm 1.4TSI – 122 LE Skoda Octavia, három ismerősnek is van 1.2TSI motra(Golf VI, Skoda Octavia, Altea Copa – mindegyiküknek gondja volt a vezérműlánccal, egyiknek a turbóval is – gariban cserélve) . 50 500 km van az automban…már nálam is jelentkezett a hidegindítási zörgés – egyelőre még visszafogottan csak) de kb. 80-90 000 km-nél következni fog a nem túl olcsó lánccsere. Más bajom viszont semmi sem volt eddig.
Ha már „komplett vezérléscsere” ami egy labilis gyűjtőfogalom (100 féle alkatrészt lehet érteni alatta), 200.000 km-ig tulajdonképpen nem is indokolt más, mint a bordásszíj cseréje. Azt meg egy „fos” francia, vagy olasz adagolós dieselen (ahol 3 pontot kell összehangolni, nem is kettőt mint pl. a benzinesnél, vagy CR diselnél) magam is megoldom, megoldottam, a költség csupán maga a szíj ára, mintegy 6000 Ft.
A VW sem bonyolultabb, ugyanaz a 4 hengeres motor, hasonló elemekkel.
Nem baj, a tag majd boldogan fizet, csak legyen meg az „etalon” dupla V betű az elején,meg a hátulján, más nem számit :), ja megy,hogy nehogy szégyenbe maradjon egy szuzival szemben a lámpánál? kinek szégyen ez ? egyébként ezeket (1.6 tdi , 1.2 tsi) röhögve letolja egy ujabb swift vagy akár egy ignis is szerintem, és akkor mi lesz?
„Az olaj és a szűrők cseréje esetenként 50-100 ezer forintot kóstál (munkadíjastul, értő márkaszervizben)”
Ennyi pénzért s Cliomban komplett vezérlés cserét végeznek a márkaszervízben (70 eFt). Szóval maradjunk annyiban hogy ez így horror!
Nem baj, az a lényeg, hogy márkaszervizben vezetett szervizkönyvvel rendelkezik az autó. Az már akkor tuti vétel…
Szóval a márkaszerviz image-t fáradtságos munkával, tisztességgel újra fel kell(ene) építeni. A „nagyot kaszálni” időszak már elmúlt, és az nem is fog visszajönni. Azok hamis idők, hamis dolgok voltak, de ugyanez vonatkozik az autókereskedelemre is.
[i]„értő márkaszervizben”[/i]
Értsd: lóf@ßt öntenek bele új olajat, vagy jobb esetben fáradt trutyival keverve. Szűrőről meg már nem is beszélve. De tegyük fel, becsületesen lecserélik az olajat és a szűrőt; ennyiért az is kimeríti a rablás fogalmát.
[i] „Az olaj és a szűrők cseréje esetenként 50-100 ezer forintot kóstál (munkadíjastul, értő márkaszervizben)”[/i]
Micsoda???! Ez elképesztően magas összeg, még az 50 ezres alsó határ is, a felső meg már…
Ez az autó lenne a kategória etalonja?