A Nissan GT-R története éppen 50 éves, egy negyedik generációs, R33-as Skyline-t próbáltunk ki. Nyomtatott magazinunkban részletesen olvashatsz róla, de alább is mutatunk néhány ízelítő fotót és információt róla
1969-ben jelent meg a csúcsmodell elnevezése, mára külön modellt jelöl
A kezdetektől dupla a hátsó lámpa, de csak a legritkább, második generációs, Kenmeri GT-R óta kerek, azóta védjegynek számít
Hatékonyság miatt kapott aerodinamikai elemeket, érdekesség a hátsó ablaktörlő
Egyszerű kupé forma, lekerekített, gömbölyded, megtestesíti a '90-es éveket, még sportautó volt, nem szupersportautó
Összkerékhajtású, de alapból hátul teker, számítógép vezérli a nyomatékelosztást, a Japan Racing felnik korhű dizájnúak
Ennél egyszerűbb nem is lehetne a beltér, a '90-es évek varázsa, hogy a hajtásra került a legfőbb hangsúly, a többi csak mellékes
Magas fordulaton tetőzik a két turbó nyomása, együtt süvítő hang kíséretében tolják a levegőt a 2,6-os motorba
Rövidítettek a váltó útján, a műszerek közül a bal szélső mutatja a hajtás nyomatékelosztását, ha elindul a mutató, az jelzi, hogy már elöl is hajt
2,6 liter, három-három hengert lélegeztet egy-egy kerámiaházas turbó, amik egyidőben működnek. Papíron 280 lóerős lehetett csak, de inkább 300 fölött tudtak, ez itt új szoftverrel 350 körül teljesít
Az RB26DETT önmagában is legenda, 2002-ig készült, az R32-ben mutatkozott be, rendkívül strapabíró alkatrészekből állították össze, főegységek cseréje nélkül is elbírja az 500 lóerőt
Hangos a kipufogórendszer, magas fordulatról elvéve a gázt durran is, de a sorhatos motor hangja betölt mindent a környéken
Csodásan fut, lineárisan érkezik a teljesítmény, egészen közvetlen a vezethetőség, bivalyerős, mégis uralható
Nem lehetetlen a beszerzése (persze nem most), Japánból érkezik mindenképp, legegyszerűbben Anglián keresztül, ez a példány szinte tökéletes állapotban érkezett Magyarországra, 24 éves, de még mindig kívánatosabb bárminél
Biztonsági fejlesztései és a karosszéria növekedése miatt 100 kilóval lett nehezebb az R32-nél, de így is először mentek vele 8 perc alatti kört a Nordschleifén az utcai sportkocsik között
Hangos, szagos, gyors, pengeéles és főként igazi. A Skyline GT-R R33 pontosan olyan, amilyennek elképzeljük, talán még jobb is
Részletesen olvashatsz róla a frissen megjelent magazinunkban és még plakáton is megkapod mellé. Keresd az újságárusoknál, vagy webshopunkban akciós, 990 forintos áron, ahonnan kiszállítással kapod meg
3 színű a bal oldala.
Az egyik fotón valóban úgy tűnhet, de ott egy jelentős árnyék került a hàtsó sàrvédőre, a fèny pedig minden elemén másként törik, miután nagyon ki vannak szélesítve a sárvédői, egyèbkènt eredeti a fényezése minden elemén.
Hát még a jobb oldala. 🙂
Komoly kis gép lehet, de a jobb oldali kormány miatt szóba sem jöhetne.
Nálunk így használhatatlan arra amire kitalálták. Egy komoly előzést nem lehet vele véghezvinni országúton. Krúzolásra, lődörgésre meg minek?
Minden gond nélkül lehet jobbkormányossal is előzni, a technika picit más, messzebbről kell indítani az előzést, de itt van is erő hozzá, a használhatatlan jelzőt kicsit erősnek érzem 😉
A „minden gond nélkül lehet jobbkormányossal is előzni” megjegyzést nagyon erősnek érzem. 🙂
Komoly összegbe mernék fogadni, hogy esélye sem lenne senkinek ezzel az autóval ellenem a 4-es úton csúcsforgalomban. Nem is az i30N-t, hanem „csak” a TS Corollát vinném.
Elég egyértelműen kiderülne mire céloztam. 🙂
Használtál, vagy vezettél már esetleg jobbkormányos autót itthon? Rutinos sofőrként bármilyen helyzetet meg lehet vele oldani, itt-ott lehet benne kihívás, de egy-ket ilyen autónál, mint az Evo, vagy a Skyline, nincs is más esélyed. Ezt a 4-es utas csúcsforgalmas kihívásos történetet remélem nem gondoltad komolyan, egy Kakucs, vagy Euroringes kihívással kicsit nagyobbat lőhetnél, a felelőtlenség és a köridős gyorsaság más kérdés, nem a 4-esen derül ki, ki mennyire tud vezetni.
Eszem ágában nem lenne jobb kormányos autót vezetni, hiszen rengeteget járok országúton, ahol folyamatosan előzgetek. Ezzel az autóvak az szinte lehetetlen. Ezt csak az tudja felmérni, aki ért hozzá.
Persze, aki néha kitéved az országútra és 10km-ként leelőz egy kamiont, amikor 1km-re tiszta az út, az nehezen tud érdemben nyilatkozni a témáról. Erre írtam a 4-es úti példát, mert ott kevesen tudnak gyorsan autózni, hiszen legtöbben előzni sem tudnak. Ahhoz komoly tapasztalat kell! Elképesztő, hogy mit művelnek egyesek!
De, pontosan a 4-eshez hasonló utakon derül ki, hogy ki mennyire érzi az autót, a távolságokat, a gyorsulást, a féktávot és hogyan tudja felmérni a szemben jövő sebességét. A legtöbben sehogy! Ez sokkal nehezebb – és felelősségteljesebb – mint a ringen „bohóckodni” körbe körbe. Persze senki nem fogja bevallani, mert „felelőtlenség”. 🙂
Többször voltam pályanapon, rendszeresen gokartozom és évente egyszer-kétszer vezetéstechnikai tréningekre is járok, így a versenypályás kihívásban sem vagyok járatlan. Viszont oda mégsem lehet naponta kijárkálni, így elítélendő módon (valóban nem vagyok rá büszke), sajnos a közutakon is száguldozom lassan 30 éve, közel a 700.000km-hez, gond nélkül. A vezetés nálam szinte hobbi.
„Hamvas Tamás
Használtál, vagy vezettél már esetleg jobbkormányos autót itthon”
Napi használatban hosszú távon, te sem gondolhatod komolyan, hogy az ilyen jobbkormányos kacat biztonságos….csak egyszer kell benézd. Azt sem értem, hogy itthon miért engedélyezett az ilyen? Hogy kaphat rendszámot? Nyilván, aki 70-el andalog, kisautó azt nem nehéz megelőzni 300 lóval. De hosszabb kocsisort, kamionok, stb. Enyhébb kanyargós utakon, azért az komoly biztonsági kockázat. Vagy beáll 70-el mögéjük…..de akkor oda elég egy 1.5dci is eldöcögni.
Az a baj, rengeteg itthon a fogyatékos sofőr, és a reakció idő hulla kb. Pont tegnap jöttem haza, 90-es országúton 70-el majomkodik, beérünk településre,40-es tábla ott meg megy 60-al tovább….nem tudok mint mondani már. Főleg olyankor idegesítő az ilyen, ahol folyamatos szembe forgalom van….ha meg 2-3 ilyen agyhalott egymásra talál (ami nem ritka) az egy csoda, jobb kormányossal esélyed sincs.
Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy ki kell próbálni, meg kell tapasztalni, használni kell és hozzászokni, akinek meg nem megy, annak nem megy, ez van. Viszont a te hozzászólásodból is látszik, hogy még nem próbáltál itthon jobbkormányosat, vagy csak rossz élményed van vele. A szituáció, amit leírsz, mindennapos, mindenkivel megtörténik akár percenként, mindenki más ritmusban autózik, ez hozzá tartozik, megoldandó probléma, amit valaki úgy old meg, hogy megelőzi és autózik tovább a saját tempójában, valaki pedig nem akarja megoldani és beáll mögé 70-nel, ha meg nem lehet megelőzni, akkor el kell fogadni. Elhiszem, nehéz elképzelni, amíg az ember nem próbál itthon jobbkormányos autót, hogy milyen, és én ezért osztom meg veletek, hogy semmi különleges, hozzá kell szokni, ami legfeljebb pár perc. Előztem is a Skyline-nal, teherautót, mindennek megvan a trükkje, amit sofőrként meg kell látni és el kell sajátítani.