Godzilla és a kis ufó szerelemgyereke: Nissan Juke-R
Videón az 500 lovas Nissan Juke-R
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Nissan és a brit sportkocsi-építő manufaktúra, az RML közös munkájának eredménye az egydarabos minisportterepjáróizé.
Pár napja Super Juke néven számoltunk be a Nissan őrületes projektjéről, most már biztosan tudni, hogy a régi 480 lóerős helyett az idei változat 520 lovas 3,8 literes ikerturbós hathengeresét és a GT-R komplett hajtásláncát szerkesztik át kompakt méretre, a végül Juke-R-ként megjelenő modellhez.
Az autó fejlesztését a brit RML-lel közösen végzik, velük korábban az 1998-as és 99-es Brit Túraautó bajnokok (Ryckard Rydell és Laurent Aiello) Primeráinak felkészítésével szereztek maguknak hírnevet a japánok. Szűk határidőt szabtak a projektnek, huszonkét hét alatt szeretnék megépíteni a zsebtorpedó-crossovert.
A Juke-R-ból viszont nem lesz szalonna, marad egyedi darab, de a fejlesztés menetét a Nissan Juke Facebook oldalára kipakolt videókon mi is végigkövethetjük.
Az első filmben a Nissan emberei az ötletről, míg az RML mérnökei a megvalósítás nehézségeiről mesélnek. Chris Horton, az RML vezető mérnöke elmondja, hogy már több mint húsz éve foglalkoznak különféle különleges Nissanok építésével.
A Juke-R megépítésénél a legnagyobb feladatot a GT-R motorjának, váltójának és differenciálműveinek elhelyezése jelenti, ráadásul mindezek között – motor elöl, váltó hátul – még a vezetőt is el kell helyezni, a biztonságot adó merevítések pedig még tovább szűkítették a beltér dimenzióit. A feladat megoldásához szét kellett vágniuk az eredeti padlólemezt, és szinte teljesen új alapokat építeni az autóhoz. Ezek után most az a fő kérdés, hogyan alakul a hajtáslánc viselkedése a megváltozott méretek hatására, a soron következő, ma még ismeretlen videóból pedig előreláthatóan már a lehetséges megoldásokról is megtudunk majd valamit.
Az autó fejlesztését a brit RML-lel közösen végzik, velük korábban az 1998-as és 99-es Brit Túraautó bajnokok (Ryckard Rydell és Laurent Aiello) Primeráinak felkészítésével szereztek maguknak hírnevet a japánok. Szűk határidőt szabtak a projektnek, huszonkét hét alatt szeretnék megépíteni a zsebtorpedó-crossovert.
Az első filmben a Nissan emberei az ötletről, míg az RML mérnökei a megvalósítás nehézségeiről mesélnek. Chris Horton, az RML vezető mérnöke elmondja, hogy már több mint húsz éve foglalkoznak különféle különleges Nissanok építésével.