Új arculattal érkeznek az új modellek
2017-ben éledt újjá a patinás francia márka, az Alpine, méghozzá a Renault ernyője alatt. Meredeken felfelé ívelő pályát írt le azóta a sportautó-gyártó, tavaly rekord bevétellel zárták az évet, illetve stabil szereplői a Forma-1-nek is. A szép sikerek ellenére azonban még mindig veszteségesen működik az Alpine. Az új vállalkozásoknál persze ez nem ritka dolog, a befektetőknek ki kell tartani akár évekig is, mire elkezdenek beérkezni az első profitmorzsák. Az Alpine-nál ez a fordulópont 2026-ban érkezhet el kétmilliárd eurós tervezett bevétel mellett, amihez hét új modell segítheti hozzá a céget.
Elsőként a Renault 5 alapjaira épülő Alpine A290 elektromos (és sportos) kisautó érkezik majd a gyártótól. Ennek a koncepcióváltozatát már leleplezték májusban, a sorozatgyártású kivitel jövőre kell, hogy piacra kerüljön. A kompakt crossoverek kategóriájában egy kupésított modellt is bemutat ezután a márka, 2025-től ezt Franciaországban, Dieppe-ben fogják gyártani. 2026-ra pedig a márka zászlóshajója (még ha nem is ez lesz addigra már a legerősebb modelljük), az A110 villanyhajtással újul meg.
Franciaországban az A110 a legnépszerűbb sportautó, három különkiadását tavaly 30 perc alatt elkapkodták
Az új A110 már az Alpine saját fejlesztésű platformján fog érkezni, ez egy fontos lépés az önállósodás és a stabil profittermelő képesség felé vezető úton. Az új alap variálható lesz, például az A110 méretosztályában lesz majd egy roadsterük, valamint egy négyüléses túrakupéjuk, az A310. Végezetül pedig belépnek majd a közepes és a nagyméretű autók osztályába is, tehát a Volkswagen Passatnak vagy az A6-os Audinak is van félnivalója. Az új modellekkel új piacokra is ki akarnak lépni, például az USA-ban és Kínában is szeretnének jelen lenni. Csak az utóbbi országból egymilliárd eurónyi bevételre számítanak, ha egyszer megvetik ott a lábukat. Mindeközben továbbra is francia márka akar maradni az Alpine, még az autóikba kerülő akkumulátorokat is hazai gyártásból kívánják beszerezni. Mindemellett komolyan veszik a motorsportot is: a hiperautók kategóriájában terveznek belépni a hosszútávú versenyekre, köztük Le Mans-ba, de a Forma-1-et sem hagyják ott egyhamar. Érdekesség, hogy a jelenlegi kb. 2000 alkalmazottjuk majdnem fele, nagyjából 900 fő az Egyesült Királyságban található F1-es fejlesztőközpontjukban dolgozik - beszédes, ha egy gyártó erőforrásainak ekkora részét szánja az autóversenyzésre.