Globális autópiac: a vezető márka tovább erősödött
Csökkent a világ autópiaca, mutatjuk a 10 legerősebb szereplőjét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A zsugorodó újautó-piacon is növelni tudta forgalmát a Toyota, ezzel 2019-ben - zsinórban tizedjére - a legtöbb autót adta el világszerte.
A második helyen álló Volkswagen ugyanannyival (1,8%) gyengült, mint amennyivel a Toyota növelni tudta forgalmát. Ezzel tovább nőtt a Toyota előnye legfőbb vetélytársa előtt, a harmadik helyezett Fordhoz mérten 34,9 százalékkal több autót adott el, és 87,5 százalékkal többet, mint a második legerősebb japán márka, a listán negyedik Honda. Sokkal szorosabb a verseny a 3-6. helyen, ahol egyetlen százaléknyi tartományban mozog négy autógyártó (Ford, Honda, Nissan, Hyundai), ha a piaci részesedést nézzük.
Globális autóeladások
Helyezés - 2019 | Helyezés - 2018 | Márka | 2019-es eladások | Változás (%) | Piacrész (2019) |
1. | 1. | Toyota | 8 683 049 | 1,80% | 10,24% |
2. | 2. | Volkswagen | 6 436 548 | -1,80% | 7,59% |
3. | 3. | Ford | 4 735 575 | -7,80% | 5,59% |
4. | 5. | Honda | 4 630 868 | -0,60% | 5,46% |
5. | 4. | Nissan | 4 366 453 | -7,70% | 5,15% |
6. | 6. | Hyundai | 4 279 155 | -2,10% | 5,05% |
7. | 7. | Chevrolet | 3 831 566 | -6,80% | 4,52% |
8. | 8. | Kia | 2 843 637 | 0,30% | 3,35% |
9. | 9. | Mercedes-Benz | 2 490 999 | 3,60% | 2,94% |
10. | 11. | BMW | 2 219 773 | 3,90% | 2,62% |
Bár a Toyota elsősége magabiztos, Európában talán csak most vár az igazi aranykor a márkára, hiszen ők állnak legközelebb az öreg kontinensen célul tűzött 95 g/km CO2 flottaátlag eléréséhez. Ugyanakkor ez csak csak az egyik ütőkártyájuk. A globális adatokat összesítő Focus2Move.com weboldal szerkesztői szerint a Toyota sikerének a kulcsa a termékek koncentrációja: a világ legerőteljesebb modellkínálata egyetlen márka alatt összpontosul, így a Toyota minden piaci szegmensben jelen van, méghozzá erőteljesen. Különösen erős a Toyota és prémium márkája, a Lexus az alternatív hajtású modellek terén, együtt a világ legsokszínűbb, mintegy negyven modellből álló full hibrid modellsorával rendelkeznek. Ez a piacvezető pozíció évről évre nagyobb jelentőséggel fog bírni, amint világszerte folyamatosan szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák: azok a márkák, amelyek nem készültek fel idejekorán a zöld átállásra, súlyos piacvesztéssel számolhatnak, a helyükön támadt űrt pedig az évtizedes öko-tradíciókkal bíró márkák tölthetik be, a Toyota biztosan köztük lesz.
Azt lehet tudni, hogy a jelentős belga piacon mi a helyzet? :-)))))))))))))
Ha annyit mondok hogy két hellyel a Volvo mögött végzett, az elég a helyzet illusztrálására? 😛
De végül is csak egy fél milliós piac, vajon a teljes EU28 piacon sikerült bejutni a Toyotának a top10-be vagy kiszorította a Dacia?
Ne beszélj mellé. Luxemburg??? 😀