Globális autópiac: a vezető márka tovább erősödött

Csökkent a világ autópiaca, mutatjuk a 10 legerősebb szereplőjét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A zsugorodó újautó-piacon is növelni tudta forgalmát a Toyota, ezzel 2019-ben - zsinórban tizedjére - a legtöbb autót adta el világszerte.

Tavaly a világ teljes autóeladása 90,3 millióra csökkent az LMC Automotive információi szerint. Ez 4,4 százalékos csökkenés a 2018-as 94,4 millióról, ami szintén apadás volt a 2017-es 95,2 millióhoz mérten. A Toyota viszont 1,8%-kal növelni tudta eladásait: 8 683 049 darab autót adott el tavaly, és ezzel a világ messze legnagyobb forgalmú autómárkája volt. A hét legnagyobb jelentőségű márka közül egyedüliként tudta növelni forgalmát (a top 10-ben még a Kia, a Mercedes-Benz és a BMW tudta), így globális piacrésze immár meghaladja a tíz százalékot.
Hirdetés
A globális autópiac csökkenése 2018-ban nyolc pozitív év után következett be. Az elemzők a kínai vásárlóerő csökkenését és a szabadidő-autók növekedési ütemének viszonylagos lassulására vezetik vissza az apadást. A Toyotánál ugyanakkor az eladások növekedése, minden idők második legjobb eredménye a piacrészük (immár 10,24 százalékos) növekedését hozta.
A második helyen álló Volkswagen ugyanannyival (1,8%) gyengült, mint amennyivel a Toyota növelni tudta forgalmát. Ezzel tovább nőtt a Toyota előnye legfőbb vetélytársa előtt, a harmadik helyezett Fordhoz mérten 34,9 százalékkal több autót adott el, és 87,5 százalékkal többet, mint a második legerősebb japán márka, a listán negyedik Honda. Sokkal szorosabb a verseny a 3-6. helyen, ahol egyetlen százaléknyi tartományban mozog négy autógyártó (Ford, Honda, Nissan, Hyundai), ha a piaci részesedést nézzük.
Globális autóeladások
Helyezés - 2019 Helyezés - 2018 Márka 2019-es eladások Változás (%) Piacrész (2019)
1. 1. Toyota 8 683 049 1,80% 10,24%
2. 2. Volkswagen 6 436 548 -1,80% 7,59%
3. 3. Ford 4 735 575 -7,80% 5,59%
4. 5. Honda 4 630 868 -0,60% 5,46%
5. 4. Nissan 4 366 453 -7,70% 5,15%
6. 6. Hyundai 4 279 155 -2,10% 5,05%
7. 7. Chevrolet 3 831 566 -6,80% 4,52%
8. 8. Kia 2 843 637 0,30% 3,35%
9. 9. Mercedes-Benz 2 490 999 3,60% 2,94%
10. 11. BMW 2 219 773 3,90% 2,62%
Forrás: focus2move.com
Bár a Toyota elsősége magabiztos, Európában talán csak most vár az igazi aranykor a márkára, hiszen ők állnak legközelebb az öreg kontinensen célul tűzött 95 g/km CO2 flottaátlag eléréséhez. Ugyanakkor ez csak csak az egyik ütőkártyájuk. A globális adatokat összesítő Focus2Move.com weboldal szerkesztői szerint a Toyota sikerének a kulcsa a termékek koncentrációja: a világ legerőteljesebb modellkínálata egyetlen márka alatt összpontosul, így a Toyota minden piaci szegmensben jelen van, méghozzá erőteljesen. Különösen erős a Toyota és prémium márkája, a Lexus az alternatív hajtású modellek terén, együtt a világ legsokszínűbb, mintegy negyven modellből álló full hibrid modellsorával rendelkeznek. Ez a piacvezető pozíció évről évre nagyobb jelentőséggel fog bírni, amint világszerte folyamatosan szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák: azok a márkák, amelyek nem készültek fel idejekorán a zöld átállásra, súlyos piacvesztéssel számolhatnak, a helyükön támadt űrt pedig az évtizedes öko-tradíciókkal bíró márkák tölthetik be, a Toyota biztosan köztük lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?