Gladiátorképzőbe küldték a Toyota Hiluxot
Új-Zéland vásárlói örülhetnek az egyedi Toyota Hiluxnak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Brutális terepjárót faragtak az idén 50. születésnapját ünneplő Toyota Hiluxból.
Idén ünnepli ötvenedik születésnapját a Toyota Hilux, a világ legnépszerűbb pickupja. A fél évszázados típusból a jubileumi év örömére bemutattak egy egyedi gyári szériát is Invincible néven, ám a márka új-zélandi importőre egy sokkal vadabb átalakításba kezdett már tavaly nyáron. A végeredménye a Gladiator nevet viselő kőkemény terepjáró lett.
A munka zömét a Retro Vehicle Enhancements (RVE) műhelyre bízták, ahol a hajtásláncon kívül semmit nem hagytak érintetlenül. Az első és a terepjáráshoz egyik legfontosabb követelményként megemelték a pickup hasmagasságát a terepszögekkel egyetemben. Átalakították a futóművet, valamint egyedi lökhárítókat szereltek fel elöl és hátul egyaránt. Ráadásul elöl még LED-es kiegészítő fényszórókat is kapott a lökhárítóba, illetve a szélvédő fölé. Az elmaradhatatlan csörlő szintén ott trónol az autó orrán, viszont a Toyota emblémát a Gladiator feliratra cserélték. A motor oxigénellátásáról hosszú légzőcső gondoskodik, a platón pedig egy masszív terepgumival felszerelt pótkerék pihen, a számára kialakított rögzítőkonzolon.
Az utastérben sportülésekre cserélték a gyári darabokat, emellett mályvaszínű bőrborítású elemek és fényes karbon hatású felületek gondoskodnak az egyedi hangulatról. Az autót legelőször egy mezőgazdasági kiállításon láthatta a nagyközönség. Mivel óriási sikert aratott, a Toyota és az RVE úgy döntött, hogy kis szériában elkezdi gyártani a modellt. A különleges Hiluxra vágyó vásárlók háromféle változat közül választhatnak. Az első szint a bőr belsőt, a matricázást, a 20 colos keréktárcsákat terepabroncsokkal, valamint a módosított motorházfedelet tartalmazza. A második szinten a kerékív-toldatok, az első és hátsó lökhárítóbetétek, a tükrök és kilincsek, valamint a ködfények is elérhetők. A harmadik és teljes csomag közel 20 ezer új-zélandi dollárért (körülbelül 3,7 millió forintért) komplett lökhárítócserét, kartervédő lemezt és vonóhorgot is tartalmaz. A futóműemelésért és a pótkerék tartóért azonban külön kell fizetni mindegyik csomag mellett, ahogy a rolós platófedélért is.