Gengsztermakett – BMW M135i
Mint egy igazi M-es – BMW M135i xDrive, 2013 – használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy dologban már biztosak lehetünk, ilyen BMW soha többet nem lesz. A tökéletes sleeper, egy egyszerű családi kompaktba bújtatott sportautó, némi piszkálással, amitől már közel úgy megy, ahogy a nagyok.
A jelenleg éppen leköszönőben lévő második generációs 1-es 2011-ben jelent meg, és szinte biztosra mondhatjuk, hogy hasonló többet nem lesz.
Ugyanis a harmadik generáció már a Minivel is közös elsőkerekes keresztmotoros platformra került. A próbált 2013-as modell viszont még a 3-as sorozat hosszmotoros és hátsókerékhajtású platformjára épült, ráadásul a legtöbb technikai megoldást is megkapta tőle. Igen, a sorhatos benzinmotort is, ami már soha többet nem fog 1-esbe kerülni, pedig mennyire jó is ez az összeállítás!Az M betű sem utólagos, ugyanis az M Performance részleg kezelésén átesett 1-esről van szó,
mely keményebb sportfutóművet, nagyobb fékeket kapott kékre fényezett fix nyergekkel. A próbált példány műszakilag kiváló állapotban van, a fékek nagyon erősen fognak, pillanatok alatt megállítják az alig több mint 1,5 tonnás karosszériát.Az M135i már alapvetően is egy 320 lóerős és 450 Nm nyomatékú motort kapott, utóbbi érték ráadásul dízelesen alacsonyan, 1300-as fordulattól tetőzik egészen 4500-ig.
Vagyis lényegében mindegy, mikor tiporjuk le a padlóból fölfelé meredő gázpedált, megkapjuk a csúcsnyomatékot. Ennél viszont itt egy kicsit többről van szó, ami szinte azonnal érezhető is, mert egy új motorvezérlővel 400 lóerő körüli csúcsteljesítményre húzták az erejét, és egy teljesen új kipufogórendszert is építettek rá, ami az AKrapovictól érkezett. Ezt mondjuk nem nehéz kitalálni akkor sem, ha nem jár a motor, a végek nagyjából kétszer akkorák, mint a gyáriak, és ha valaki nem félti a tolvajoktól, akkor fel is teheti rá a gyártó feliratával ellátott karbonszálas borításokat is.Szédítően erős, gyorsulást nem mértünk, de garantáltan fürgébb a gyári értéknél, ami maga is 4,7 másodperc lenne.
Egy pici orremeléssel és egyetlen halvány nyikkanással olyan rajtot vág le, hogy aki nem készül rá, simán beleszédülhet.
A 8 fokozatú ZF váltó kapcsolási ideje még mindig lenyűgözően gyors, Sport és Sport+ módban duplakuplungos a váltási sebesség. A hátra terhelt hajtás pozitívuma, hogy a farból irányítható BMW-s jellem ugyanúgy megvan, de a megfelelő gumikkal az ördögi tapadás és rendkívül biztos kanyartempó is.Az első ülések oldal- és deréktámasza elektromosan állítható, a laphossz, a támladöntés és az egész ülés dőlésszöge pedig kézzel.
Tökéletesen testre szabható, nem csak a menetteljesítmény terén, de ezen a ponton is megidézi a nagyobb teljesítményű BMW-ket. Dupla zónás klíma, gyorsan kezelhető navigációs iDrive rendszer, tempomat, ülésfűtés, napfénytető is van benne, lényegében minden, amit a korban kínáltak hozzá. Futásteljesítménye garantált, ám a 169 ezret futott példány műszaki és belső állapotát tekintve nem is mondanánk rá többet. A lekérdezhető és bizonyítható előélet alapfelszereltség A Becsületes Kereskedés-nél, ez az M135i is lekérdezhető. Gyárilag is egy meglepően jó sportos autó, a szolid tuninggal pedig utcai technika legyen a talpán, ami utána tud eredni.
Felnikkel mit csináltak, hogy így néz ki hat évesen?