Gengsztermakett – BMW M135i
Mint egy igazi M-es – BMW M135i xDrive, 2013 – használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy dologban már biztosak lehetünk, ilyen BMW soha többet nem lesz. A tökéletes sleeper, egy egyszerű családi kompaktba bújtatott sportautó, némi piszkálással, amitől már közel úgy megy, ahogy a nagyok.
Lekérdezhető előélet, garantált futásteljesítmény és élményfaktor
A jelenleg éppen leköszönőben lévő második generációs 1-es 2011-ben jelent meg, és szinte biztosra mondhatjuk, hogy hasonló többet nem lesz.
A második generáció kevésbé jól sikerült lámpái ma már nem zavaróak, a próbált példány M-es féknyergei sokat sejtetnek
A kor csúcsmodellje, a 35i 3,0 literes sorhatos motort takar, 320 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal, gyárilag...
Az M betű sem utólagos, ugyanis az M Performance részleg kezelésén átesett 1-esről van szó,
mely keményebb sportfutóművet, nagyobb fékeket kapott kékre fényezett fix nyergekkel. A próbált példány műszakilag kiváló állapotban van, a fékek nagyon erősen fognak, pillanatok alatt megállítják az alig több mint 1,5 tonnás karosszériát.Népszerű összeállítás a fekete külső-belső színhasználat, a kormány fényességén kívül semmi ordító hibája nincs bent
A 169 ezer kilométer alatt vigyáztak rá, szép az állapot és az utastér illata is
Az M135i már alapvetően is egy 320 lóerős és 450 Nm nyomatékú motort kapott, utóbbi érték ráadásul dízelesen alacsonyan, 1300-as fordulattól tetőzik egészen 4500-ig.
Vagyis lényegében mindegy, mikor tiporjuk le a padlóból fölfelé meredő gázpedált, megkapjuk a csúcsnyomatékot. Ennél viszont itt egy kicsit többről van szó, ami szinte azonnal érezhető is, mert egy új motorvezérlővel 400 lóerő körüli csúcsteljesítményre húzták az erejét, és egy teljesen új kipufogórendszert is építettek rá, ami az AKrapovictól érkezett. Ezt mondjuk nem nehéz kitalálni akkor sem, ha nem jár a motor, a végek nagyjából kétszer akkorák, mint a gyáriak, és ha valaki nem félti a tolvajoktól, akkor fel is teheti rá a gyártó feliratával ellátott karbonszálas borításokat is.Nem rossz a helykínálat, de az első sor a lényeg, dőlésszögben is állíthatóak az első ülések
Fülekkel is kapcsolható a 8-as ZF váltó, alig észrevehető a váltási sebesség, az iDrive navigációs
Szédítően erős, gyorsulást nem mértünk, de garantáltan fürgébb a gyári értéknél, ami maga is 4,7 másodperc lenne.
Kicsi tuningot kapott a motor, meg egy Akrapovic kipufogórendszert, a végeredmény szédítő gyorsulás és kiváló hangélmény
Elsőre ki sem néznénk belőle, tökéletes sleeper a mindennapi forgalomban
Egy pici orremeléssel és egyetlen halvány nyikkanással olyan rajtot vág le, hogy aki nem készül rá, simán beleszédülhet.
A 8 fokozatú ZF váltó kapcsolási ideje még mindig lenyűgözően gyors, Sport és Sport+ módban duplakuplungos a váltási sebesség. A hátra terhelt hajtás pozitívuma, hogy a farból irányítható BMW-s jellem ugyanúgy megvan, de a megfelelő gumikkal az ördögi tapadás és rendkívül biztos kanyartempó is.360 literes a csomagtér, lefogató háló is van benne, hátra könnyű beszállni, kiscsaládi autónak is jó lehet
Az első ülések oldal- és deréktámasza elektromosan állítható, a laphossz, a támladöntés és az egész ülés dőlésszöge pedig kézzel.
Tökéletesen testre szabható, nem csak a menetteljesítmény terén, de ezen a ponton is megidézi a nagyobb teljesítményű BMW-ket. Dupla zónás klíma, gyorsan kezelhető navigációs iDrive rendszer, tempomat, ülésfűtés, napfénytető is van benne, lényegében minden, amit a korban kínáltak hozzá. Futásteljesítménye garantált, ám a 169 ezret futott példány műszaki és belső állapotát tekintve nem is mondanánk rá többet. A lekérdezhető és bizonyítható előélet alapfelszereltség A Becsületes Kereskedés-nél, ez az M135i is lekérdezhető. Gyárilag is egy meglepően jó sportos autó, a szolid tuninggal pedig utcai technika legyen a talpán, ami utána tud eredni.Eredeti árának töredékéért ad nagyobb kategóriás teljesítményt és utánozhatatlan vezetési élményt ez az M135i xDrive
Felnikkel mit csináltak, hogy így néz ki hat évesen?