Genfből jelentjük: Andorid operációs rendszer a Saab PhoeniXben
Genf 2011: Saab PhoeniX - ilyen is lehet a 9-3?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak a Saab jövőbeli formavilágát, hanem a hamarosan saját alapokon újjászülető 9-3-ast is jövendöli a Phoenix. Állítólag annak alapjaira építették.
Erőteljesen hangsúlyozza immár több, mint egy éves függetlenségét a Saab. A 9-3 Cabriolet-ból készített különleges verzió után a Genfi Autószalonra egy vadonatúj tanulmányt hoztak a svédek. A PhoeniX-nek nem frissessége a legnagyobb különlegessége, hanem az, hogy formáját már a Ferraritól átcsábított Jason Castriota rajzolta. A jövőbeli Saabok vonalait ígérő tanulmányról minden bizonnyal leginkább vágott lámpás (itt természetesen LED fényszórós) orrát láthatjuk majd viszont sorozatgyártásban, de a gyáriak szerint az alapok már a jövőbeli, teljesen saját fejlesztésű 9-3-assal rokonok. A PhoeniX motorját, a korábbi híreknek megfelelően a BMW adta, az 1,6 literes, 200 lóerős, turbós benzines az első kerekeket hajtja, de az XDS-összkerékhajtás hátsó differenciálművébe egy 34 lóerős villanymotort is telepítettek, így a PhoeniX összkerékhajtású. Váltója 6 fokozatú manuális, hátra akkumulátorok is kerültek, melyekbe az elektromotor fékezéskor generátorként tölt. Az összetett hajtáslánc a mindössze Cd=0,25 légellenállású karosszériában 5,0 l/100 kilométeres vegyes fogyasztást, 119 gramm/kilométer szén-dioxid emissziót ígér. A külsőhöz hasonlóan friss vonalakat, többek között 45 fokban a vezető felé döntött középkonzolt, 8 colos érintőképernyőt hozó beltér különlegessége az Android operációs rendszeres, 3G.internetkapcsolattal felszerelt szórakoztató- és kommunikációs-rendszer. Ha a karosszériaforma nem is várható szériagyártásban, a technikai töltet minden bizonnyal bekerül majd a jövő 9-3-asába.