Genf 2012: változatlannak tűnik, mégis vadiúj az Audi A3
Genfi Autószalon: Audi A3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két benzines és egy dízel turbómotorral érkezik a kompakt Audi új generációja. A szögletesebb formájú autó 1.4 TFSI motorral 80 kilóval könnyebb elődjénél.
Megjelenését tekintve csak visszafogottan változott az Audi kompaktja – az utóbbi időkben frissült Audikhoz hasonlóan szögletesebb lett elődjénél – a lemezek mégis kívül-belül átalakított megoldásokat takarnak.
Az újdonság 4237 x 1777 x 1421 mm-es dimenzióival 12 mm-rel szélesebb elődjénél, a 2601 mm-es tengelytáv pedig 23 mm-rel hosszabb, mint az előző generáció esetében. Az új, moduláris MQB-padlólemezre épülő autónál is igyekeztek megvalósítani a lejtős tetővel és erősen döntött C-oszloppal garantált kupés megjelenést, a fejlesztés során pedig sokat tettek a tömegcsökkentés érdekében.
A motorháztető és a sárvédők például alumíniumból készültek, amivel kapásból 9 kg-ot sikerült faragni az önsúlyból. Az autó különböző pontjaira az oda leginkább illő anyagokat próbálták felhasználni, amivel az A3 1.4 TFSI tömegét 80 kilóval csökkentették, a modellváltozat tömege alig 1175 kg.
Az ötszemélyes utastér mögött 365 literes poggyásztér marad a csomagoknak, ez üléshajtással nyilván tovább növelhető, ha nem akarunk senkit hátra ültetni. Kétféle benzines és egy dízelmotorral indul az autó forgalmazása.
Az 1.4 TFSI alapmodellt 120 lóerős, 200 Nm nyomatékú turbómotor mozgatja, 0-100 km/h-s gyorsulása 9,3 másodpercet vesz igénybe, végsebessége 203 km/h, 5,2 l/100 km-es fogyasztás és 120 g/km-es CO2-kibocsátás mellett. Csúcsmotornak tekinthető az 1,8 TFSI: a 180 lovas egységgel akár 232 km/h is elérhető, álló helyzetből csupán 7,2 másodperc szükséges 100 km/h-ig, de a gyári fogyasztásmérő szakemberek szerint ez sem eszik többet 5,6 liternél 100 kilométeren. CO2-kibocsátása 130 g/km. Kétliteres dízelt választhatnak az “olcsó” gázolaj szerelmesei. A 2.0 TDI mindössze 4,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en, alig 106 g/km-es CO2-kibocsátás mellett, 216 km/h-s végsebességgel és 8,6 másodperces gyorsulással. A gyengébb motorokhoz hatfokozatú kézi váltót kapcsolnak, az 1.8 TFSI hétfokozatú S tronicot kap alapfelszereltségként.
Ez a három változat elsőkerék-hajtással és széria, elektronikus differenciálművet tartalmazó ESP-vel kerül piacra, de a későbbiekben további motorokkal és quattro hajtással bővítik a kínálatot. Az új A3 megtartotta elődje futómű-elrendezését, elöl MacPherson rugóstagok, hátul multilink elrendezés tartja a kerekeket. Az Ambition kiviteltől felfelé alapáron, egyébként opcionálisan jár az ötféle eltérő alapbeállítással használható Drive Select Control: a rendszerrel a gázpedál reakcióit, a kormánymű finomságát és az S tronic váltó működését lehet egyetlen gombbal szabályozni. Ezt az opciót a szintén feláras magnetic ride felfüggesztés megrendelésével lehet még hasznosabbá tenni.
Az új A3 adaptív tempomatja (AAC) 150, az opciós assistance csomag megvásárlásával 200 km/h-s sebességig használható üzembiztosan: baleseti helyzetben az AAC figyelmezteti a sofőrt a veszélyre, ha szükséges, automatikusan beletapos a fékpedálba. Kapható lesz hozzá a mellettünk haladó forgalmat figyelő side assist, a sávtartást segítő lane assist, valamint a sebesség-korlátozó táblákat az MMI képernyőn feltüntető táblafelismerő rendszer.
“elektronikus differenciálművet tartalmazó ESP-vel kerül piacra”
Ez valószínűleg differenciálzár akart lenni.