Genf 2012: változatlannak tűnik, mégis vadiúj az Audi A3

Genfi Autószalon: Audi A3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két benzines és egy dízel turbómotorral érkezik a kompakt Audi új generációja. A szögletesebb formájú autó 1.4 TFSI motorral 80 kilóval könnyebb elődjénél.



Megjelenését tekintve csak visszafogottan változott az Audi kompaktja – az utóbbi időkben frissült Audikhoz hasonlóan szögletesebb lett elődjénél – a lemezek mégis kívül-belül átalakított megoldásokat takarnak.
Az újdonság 4237 x 1777 x 1421 mm-es dimenzióival 12 mm-rel szélesebb elődjénél, a 2601 mm-es tengelytáv pedig 23 mm-rel hosszabb, mint az előző generáció esetében. Az új, moduláris MQB-padlólemezre épülő autónál is igyekeztek megvalósítani a lejtős tetővel és erősen döntött C-oszloppal garantált kupés megjelenést, a fejlesztés során pedig sokat tettek a tömegcsökkentés érdekében.
A motorháztető és a sárvédők például alumíniumból készültek, amivel kapásból 9 kg-ot sikerült faragni az önsúlyból. Az autó különböző pontjaira az oda leginkább illő anyagokat próbálták felhasználni, amivel az A3 1.4 TFSI tömegét 80 kilóval csökkentették, a modellváltozat tömege alig 1175 kg.
Az ötszemélyes utastér mögött 365 literes poggyásztér marad a csomagoknak, ez üléshajtással nyilván tovább növelhető, ha nem akarunk senkit hátra ültetni. Kétféle benzines és egy dízelmotorral indul az autó forgalmazása.
Hirdetés

Az 1.4 TFSI alapmodellt 120 lóerős, 200 Nm nyomatékú turbómotor mozgatja, 0-100 km/h-s gyorsulása 9,3 másodpercet vesz igénybe, végsebessége 203 km/h, 5,2 l/100 km-es fogyasztás és 120 g/km-es CO2-kibocsátás mellett. Csúcsmotornak tekinthető az 1,8 TFSI: a 180 lovas egységgel akár 232 km/h is elérhető, álló helyzetből csupán 7,2 másodperc szükséges 100 km/h-ig, de a gyári fogyasztásmérő szakemberek szerint ez sem eszik többet 5,6 liternél 100 kilométeren. CO2-kibocsátása 130 g/km. Kétliteres dízelt választhatnak az “olcsó” gázolaj szerelmesei. A 2.0 TDI mindössze 4,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en, alig 106 g/km-es CO2-kibocsátás mellett, 216 km/h-s végsebességgel és 8,6 másodperces gyorsulással. A gyengébb motorokhoz hatfokozatú kézi váltót kapcsolnak, az 1.8 TFSI hétfokozatú S tronicot kap alapfelszereltségként.
Ez a három változat elsőkerék-hajtással és széria, elektronikus differenciálművet tartalmazó ESP-vel kerül piacra, de a későbbiekben további motorokkal és quattro hajtással bővítik a kínálatot. Az új A3 megtartotta elődje futómű-elrendezését, elöl MacPherson rugóstagok, hátul multilink elrendezés tartja a kerekeket. Az Ambition kiviteltől felfelé alapáron, egyébként opcionálisan jár az ötféle eltérő alapbeállítással használható Drive Select Control: a rendszerrel a gázpedál reakcióit, a kormánymű finomságát és az S tronic váltó működését lehet egyetlen gombbal szabályozni. Ezt az opciót a szintén feláras magnetic ride felfüggesztés megrendelésével lehet még hasznosabbá tenni.
Az új A3 adaptív tempomatja (AAC) 150, az opciós assistance csomag megvásárlásával 200 km/h-s sebességig használható üzembiztosan: baleseti helyzetben az AAC figyelmezteti a sofőrt a veszélyre, ha szükséges, automatikusan beletapos a fékpedálba. Kapható lesz hozzá a mellettünk haladó forgalmat figyelő side assist, a sávtartást segítő lane assist, valamint a sebesség-korlátozó táblákat az MMI képernyőn feltüntető táblafelismerő rendszer.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?