Genf 2012: kell ennél jobb? Parádés az új Dacia egyterű
Genfi Autószalon: Dacia Lodgy 2013
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem túl szép, cserébe tágas, roppant praktikus és várhatóan kiváló ár/érték arányú lesz a Lodgy, a Dacia egyterűje turbós benzinessel, gyári navigációval akár.
A tényleg nem szerény, 4,5 x 1,75 x 1,68 méteres külső méretekkel, 2,81 méter hosszú tengelytávval bíró Lodgy öt- vagy hétüléses kivitelben lesz kapható, csomagtartója hétülésesen 207, ötös felállásban 827, s most kapaszkodjunk, csak az első két széket bennhagyva 2617 literes.
Az alapverzió nem túl vonzó műszerfala és igen hiányos felszereltsége a gazdagabb ellátmánnyal egész korszerű lesz olyasmikkel, mint zongoralakk-betét, bőrborítású kormány, érintőképernyős navigáció, Bluetooth-kihangosító, MP3, USB, tempomat, tolatóradar. Hogy csak manuális a klíma? Ennél nagyobb problémája sose legyen senkinek.
A Lodgy magyarországi árát még nem ismerjük, csupán remélni tudjuk, hogy 3 millió forint alatti lehet, miként még a menetteljesítményéről, a fogyasztásáról és a károsanyag-kibocsátásáról szóló adatokra is várni kell egy kicsit. Motorparkja két-két benzines és dízel erőforrásból áll: az alap az 1.6 MPI, ezt követi az 1.2 TCe közvetlen befecskendezéses turbós egység 115 lóerővel. (Benzines turbómotor egy Daciában? Hoppá!) Gázolajból - nem sokat - az 1.5 dCi 90 vagy 110 lovas motorok égetnek - kiérdemelve az eco² megjelölést.
Ár kérdése az egész. „Ingyen” nagyon jó lenne. Elvisz A-ból B-be és kellően tágas, sőt: hatalmas! 1.5 dci tényleg nem zabálja le az ember gatyáját.
Azért óriási siker a Dácia, mert padló árakon dolgozik. Nem kell a márkát megfizetni, mert semmit. Adja olcsón és ezért viszik!
A Hundai meg kezd elszállni az árakkal. Márkaértékre hasonló csengésű, finoman fogalmazva kevéssé magasztalt neve van, mint a Dáciának, mégis már 7 millió felett röpködnek egyes Hundai modellek árai. Kinek adják azokat el? Pont azért venne Hundai-t az ember, hogy olcsó legyen. 7.5 millióból már lehet venni Mercedes R-osztályt is használtan, ami még mindig 5X annyit bír, mint egy új Hundai.
Ez a Dacia egyébként az ára miatt egyre jobban visszanyeri a szimpátiáját a vásárlók körében. Csak el ne szálljon velük a ló és nehogy elkezdjék emelgetni az áraikat, mert ennek a márkának az egyetlen vonzereje a padló alacsony ár. Ezért eladható. Drágán a kutyának sem kellene, mert akkor már lehet helyette venni bármi mást is, akár 2-3 évesen használtan, amihez még mindig több bizalma fűződik az embernek.
Nekem egyterűm van, tehát érdekel ez a kategória. Ez a Lodgy viszont nekem nagyon nem tetszik, egyszerűen csúnya a formája számomra. Persze ez ízlések és pofonok dolga. Ha nem az alapot kéri az ember, akkor 3,5-4 millió körüli árat fog kapni. Ennyi pénzt már nem biztos, hogy adnék érte, akkor inkább megnéznék egy 2-3 éves C4 Picassot, VW Tourant, Renault Scenicet, stb.