Genf 2012: Gyorsan jön a Volkswagen Golf GTI Cabriolet
Genfi autószalon: Tető nélkül a Volkswagen Golf GTI
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden idők legizmosabb Golf kabriója mutatkozik be jövő héten, Genfben debütál a 210 lóerős Golf GTI Cabriolet.
A Golf GTI Cabriolet azonban már eleve gyártásba kerülő, rendelhető verzióként mutatkozik be, a vászontetős négyüléses és a 210 lóerős, 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotorja sem újdonság - csak épp a párosítás az. Természetesen sportos a kipufogó, sportos hangulatú a beltér, és a hajtáslánc is beveti a Golf-paletta krémjét. Mindenképp jár az XDS fedőnevű, nyomatékirányító elektronika, mely valójában nem más, mint az ESP azon programja, mely kanyarodáskor sperrdiffiként próbál szolgálni. Opció, hogy 6 fokozatú manuális vagy szintén hatos DSG automata szerepeljen. A vászontetejét 9,5 másodperc alatt gombnyomásra nyitó Golf Cabriolet a nyáron már GTI-ként is elérhető lesz, váltótól függetlenül 7,3 másodperc alatt érhet 100 km/órára, végsebessége manuálissal 237, DSG-vel 235 km/óra, vegyes fogyasztási értéke 7,7 l/100 km, szén-dioxid emissziója 177 g/km (DSG: 7,7 l/100 km, 180 g/km CO2).
A GTI verzió látványelemei között méhsejtes hűtőmaszkot, egyedi első lökhárítót, diffúzoros hátsót, króm kipufogóvégeket, LED-es hátsó lámpákat kap, a spórolás jegyében még rendszámtábláját is diódás fény világítja. Alufelnijei amerikai beütésűek, 17 colos Denver, 18-as Detroit néven kapható. Az utastérben a bőr a kormánykeréken, az alumínium hatás a váltófüleken alapáron adja a prémiumhangulatot, opcióként teljes bőrözés is kérhető. Alap a kétzónás automata klíma, de még vonzóbb, hogy az elektromos tetőmozgatás is, mely 30 km/óráig indítható. A csomagtér a tető helyzetétől függetlenül 250 literes, a vételár pedig a Golf GTI hajszálnyit 8 millió forint alatti alapára alapján talán beférhet majd 9 millió alá.