Genf 2012: Gratulálunk GM, a 2012-es Év Autója az Opel Ampera

Genfi Autószalon: Év Autója 2012 - Chevrolet Volt/Opel Ampera

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hosszas várakozás után végre kiderült, hogy melyik autót tartotta legjobbnak az 59 tagú zsűri az idei felhozatalból: a konnektorból tölthető benzinmotorost.


Megszületett a döntés, a Car Of The Year 23 országból érkezett 59 tagú zsűrije közel egy éven át tartó ízlelgetés után pár perccel ezelőtt bejelentette, hogy az idei Év Autója szavazás győztese toronymagasan, 330 ponttal az Opel Ampera/Chevrolet Volt páros lett. Második helyen végzett 281 ponttal a Volkswagen up!, és csak harmadik lett a szerkesztőségünk által egyhangúan győztesnek várt Ford Focus.
Hirdetés
Az első három helyezett mögött kialakult sorrend a következő: Range Rover Evoque (186), Fiat Panda (156), Citroën DS5 (144), Toyota Yaris (122).
A Nissan Leaf tavalyi győzelme után ez zsinórban a második alkalom, hogy nem hagyományos belsőégésű motorral hajtott autóhoz kerül a díj, ezért a gyártók most elgondolkozhatnak azon, hogy a továbbiakban lesz-e értelme nem alternatív hajtású autót csatába küldeni az Év Autója választáson.
Mindenesetre gratulálunk a győztes autónak, amely 2012-ben a villanymotoros, de hatótávját benzinmotorral kiterjesztő Opel Ampera, illetve csokornyakkendős eredetije, a Chevrolet Volt lett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

34 thoughts on “Genf 2012: Gratulálunk GM, a 2012-es Év Autója az Opel Ampera

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Horatius: A Dieseleknek nincs fojtása, pulse&gilde-al sokat ki lehet hozni belőle. Priusnak egy hőtárolója gátolja a hidegindítások többletfogyasztását, hogy a hengerfej hamar felmelegedjen.
    LPG épp kapóra jön, elviekben 0 az emisszió vele, mert hulladék gáz, ha nem használnánk elfáklyáznák.
    CNG-t azért támogatom, mert metán, elő lehet állítani, rohasztással meg hidrogén(zölden bontott víz)+co2(ipari)-vel, a metán ráadásul tárolható és szállítható, van hozzá infrastruktúra. Zárt körfolyamat. Arról nem is beszélve zölden hevített 650 fokos gőz + olajjal is metánt lehet termelni 1/3víz 2/3olaj. Szóval nekem ez a hidrogén korszak bugetes verziója.

    Villany és a CNG esetén is az aksit illetve tartályt bérleti rendszerrel kellene működtetni. Villany autós megoldásnál, távoli helyre vonattal, majd helyben bérelni a szabvány villanyost.
    Tájékoztatásul átlag 600g/kWh M.o.-i átlag kibocsájtás és 50Ft. Ampera 16 kWh-s ami 800 Ft és 9600 g Co2 80km = 10 Ft/km és 120 g/km(nyáron). Na most az én Prius LPGsem Yarisos vezérműtengellyel 11,7Ft/km- tud majd nyáron és 84g/km bocsájt ki. Kettes Priussal még jobb eredményt lehet elérni. A villanyt hőből állítják elő elméleti 50%os gáztubina hatásfokkal(ennek a fele gyakoribb M.o.-on, ezután még eljut a konnektorig, majd az aksidba és az egyenáramból újra váltó lesz.

    Rövid távon a léghajtást látom még jó megoldásnak, csövön szállítható, cserélhető a tartály, körülöttünk a levegő mi kell még, nyomást meg sok mindennel elő lehet állítani és low tech.

    Az üzemanyag felső határa amikor egy ember olcsóbban elvisz egy riksába, de mivel szociálisan függünk tőle, így a szociális válság okozza a legnagyobb kereslet esést.

    80km-en ha nem mész xy sebességgel többel egyenes az út, nincs se fűtés se htés, világítás, rádió, optimális külső hőmérséklet és forgalom stb. Ezt a korábbi számításnál is érdemes mérlegelni.

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Igen, ezzel én is egyetértek. Városi közlekedésre, 20km-es távolságon belül, több hidegindítással tényleg az egyik legjobb választás lehet a Prius. Még jobb lenne a konnektoros Plug-In hibrid verziója.
    A 2 milliós árelőny nagyon ügyes! Így már valóban egészen elfogadhatónak mondható az ára is.

    Nekem gyakran (2-3 hetente) kell 300 km-es távokat megtennem egyhuzamban, ezért nálam szóba sem jöhet a Prius egyik változata sem. De egy Opel Amperát elfogadnék. Szívesen megállok 80km-enként 15 percet pihenni, amíg feltöltődik. Napi használatra meg én is 20km-es távon belül mozgok, így fillérekből megoldható lenne az autózás.

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Der Milan: A Prius tényleg nem olcsó – de lehet újonnan olcsóbban is venni, mint Toyota-kereskedésben.
    Mi a magyar közepes felszereltséghez hasonlót vettünk (az esőérzékelő, fényérzékelő és a Bluetooth-kihangosító hiányzik), Németországból behozott újautó, 24 km volt benne (és 3 hónap eltelt a gariból) – így 2 milliót tudtunk rajta spórolni.
    „Csak” azt kell tudni eldönteni, mire kell…
    A Lancia belül kisebb, és – nekünk – nem az átlagfogyi számított, hanem inkább a városi. Az is jellemzően 2-6 km-es távokra (napi 4-6 hidegindítás), ami egy dízelt szépen megöl, míg nem is fogyaszt keveset…
    (Bizonyos okokból Fiat szóba sem jöhetett, itt inkább tényleg a Lancia volt jó összehasonlításnak.)

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Márk: Nem választottál rosszul, ma 2012 március 6-án ez egy nagyon jó konstrukció.

    Én egy 14 éves Seat 1.9TDI (110 LE) mellett döntöttem, ami 300 ezer Ft-ba került, óriási 550 literes a csomagtartója, a legmegbízhatóbb autók egyike és 5 liter/100km fogyasztással közlekedek vele maximum. Dízel. Ha 110 fölé nem megyek az autópályán, akkor 4 lier a fogyasztása. Ha országúton 80-90-el közlekedek, akkor 3.5 literrel lazán elcsordogál. Nagyon sokat mentem már vele 3.5 literes fogyasztással, főleg nyaranta.

    Ettől függetlenül az LPG gázüzemű autókat jelenleg egy jó megoldásnak tartom, mert a benzineseket át lehet alakítani és ki van építve hozzá az infrastruktúra (500 töltőállomás országosan). Ha most kellene autót vennem, akkor én is LPG-set vennék.

    A CNG-nek itthon nincs infrastruktúrája (kb. 2 kút van összesen). Az otthoni töltő ára 1 millió forint körül van és csak 6-8 óra alatt tudja feltölteni jelentős áramfelhasználással. Ennek így semmi értelme, a CNG-s autókat éppen ezért nem támogatom, kifejezetten károsnak tartom ezek favorizálását, terjesztését.

    1 éven belül Magyarországon is nagyot változik majd a helyzet. Számos elektromos és Plug-In Hibrid lesz kapható a márkakereskedőknél. Egyenlőre csak újonnan és drágán, de az árak idővel csökkennek és megjelennek a használtautó piacon is az 1-2 éves példányok, ill. az amerikai importból származó darabok.
    Jó irányban halad a fejlődés, az összes fejlett európai ország elkötelezte magát az elektromos hajtás mellett.
    Reméljük ide is hamar elérkeznek a különböző típusok és kedvünkre tesztelhetjük, válogathatunk belőlük.

    Biztos vagyok benne, hogy hamar rájönnek az autógyártók, hogy a sima benzineseket és a sima hibrideket már nem érdemes gyártani. Át kell állni a konnektoros hibridre és a tisztán elektromos hajtásra, mert ez jelenti a közeljövőt.

    A sima hibrideket azért nem támogatom, mert nem vagyunk velük előrébb: ha fele annyit fogyasztanak, de üzemanyag nélkül nem tudnak menni, akkor 2X annyira emelik az üzemanyagok árát. Az autósnak ugyanannyi lesz a kiadása, az államnak és a kereskedőknek pedig a bevétele. Ha negyed annyira csökkentik a fogyasztást, akkor 4X-esére emelkednek a benzinárak. Elvben bármeddig emelhetik. Lehet 2000,- Ft is egy liter benzin. Sem elvi, sem fizikai akadálya nincsen. A következő 2 évben akár 4X-esére is emelkedhetnek az üzemanyagárak. Semmit nem nyerünk tehát a sima hibrid autókkal. Ugyanannyiba fog kerülni az autózás, hiába fogyasztanak kevesebbet. A Plug-In hibridnél már nem így van. Ott van egy tisztán elektromos hatótáv, amit ha nem kell túllépned – márpedig az emberek nagy részének csak ritkán kell 80km-nél többet autózni egy nap – akkor kvázi nem kerül semmibe. Ez jelenti a valódi megoldást, az igazi előrelépést.

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Kedves Milan,

    Priusba lehet gázt szerelni +300e-ért, ami 9mFtra hozza fel az árát, de a közlekedés költsége 12,7Ft/km lesz.
    Lancia 5,7L-es Diesel ami 24,9Ft/km. Az árkülönbözet 3 millió ft, ami kmben 3 000 000 / 12,2 = 246 000 km.
    Ez valóban 10-11 év. Bár az én gyárilag 5,1 L/100km-re taksált 1es Prisom nyáron 4,1-en megy télen 4,7-en.
    Lehet, tudnék vele 3,8 alatt is menni. De valóban 10 év sok idő, kivéve ha időarányosan jobban tartja az árát.
    Egyébként a 3 000 000 Ft megétrülése évi 24 000 km esetén 9,76%, ami mondjuk meg nem is olyan rossz befektetés(nálunk 14-19%ig lenne elvárt, n.o.-ban 4%kal több mint amire szükségük lenne) 🙂

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Diesel fogyasztás x1,1-el, ha benzin fogyasztáshoz hasonlítjuk, mert 10% több energia van 1 Literbe.
    Gáz fogyasztást benzinre tőrténő átszámolás esetén, pedig osztani kell 1,36-al, CNG esetén 1,52-vel.

    Nekem 1es Priusom van, 97’ben a kocsi 14 milla volt mégis 7ért adták, most pedig 1,7ért vettem és 2ből máris LPG-s autóm van, vagyis 3,4 milliós vasban ülök, és 4,5-et eszik benzinből x1,36 gázon= 6,1, gáz 240ft/l vagyis 1 km 14,6 Ft-ból jön ki.

    A HSD autóknál soha nem lesz versenyképesebb senki, mert amire kidobja azt a fogyasztást, amit a toyota legalább 5 éve hoz, úgy az 5 éve piacon lévő használtautó állomány már versenyképesen olcsóbb lesz.
    HSD autót tudni kell vezetni, aki balfasz az tényleg 6L-en megy vele. De lehet vele 4,1en is autózni(1es Priusról van szó)

    Villany akkor lenne jó, ha az aksit világszerte szabványosítanák és lízingbe menne, a töltő állomásokon pedig csak dokkolnák a frisset azt cső. Addig pedig gázon fogunk autózni, e-Gas-ra keress rá.

    Ma két autó van a piacon, aminél nincs versenyképesebb és kényelmesebb (félre értés ne essék, 1.0L DVVTi Yarissal tudok 3,2L/100-al is menni csak nincs csomagtér és leizzadok a koncentrációba meg váltogatásba, ez nincs a Priusnál és van csomagtartó, így a +1L elfogadható)
    Szóval az egyik, egy Prius 1 LPG/CNG és egy 1,3 max Yaris szívó vezérmű tengelye.
    A másik 1,3 Yaris/verso Prius dugattyúkkal és LPG/CNG, mindkettőbe kell álló fűtés, ennek a legköltség hatékonyabb módján dolgozunk épp, hogy az is gázról mehessen.

    Dugajos Priussal is az a bajom, hogy elfogy a szaft akkor +100-200kg. Jelen pillanatben ez a megoldás csak azért versenyképes, mert az áram ára alacsonyabb, ha autózásra használják. De a megtérülés nem biztos, hogy pluszos, főleg, ha gázzal megyünk.

    Horatius, én 3 évig kutattam, mit vegyek, műszaki és közgazdaságtani szempontból is, hidd el, hogy jól döntöttem.

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Az autókra visszatérve.
    Saját listám a fentiekből:
    Yaris, Panda, DS5, Up (Citigo, Mii), Evoque, Ampera (Volt)
    Rövid magyarázat hozzá. Nem vagyok megrögzött konzervatív, de az igazi autót egyelőre benzin hajtja. Az első kettőhöz volt szerencsém családtag/nászút révén. Ha már hibrid, akkor legalább legyen olcsó, ezért a Yaris hsd szimpátia. A hibrideket igazából egy zsákutcának tartom, amíg valami nagyot nem dob valaki az energiatárolás terén. A mostani akksik nehezek és kevés elektromos energiát tartanak fogva.
    Inkább neki kellene feküdni már az üzemanyagcellának, és hidrogénhajtású kocsikat kellene használni. Tudom, a hidrogén veszélyes üzem, de valaha azt mondták, hogy 30 km/h a legmagasabb, amit az emberi szervezet elvisel. Ehhez képest hány machhal mennek a vadászrepülők? 🙂

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Hadd emlékeztessem Horatiust nagyérdemű elődje, a méltán híres Horatius stílusára.
    „Horatius kétezer év után is az emberi erények és gyöngeségek szeretetre méltó értője és értetője.”
    Nem pedig fröcsögő, másokat leordító, lekicsinylő, vadállat.
    Nomen est omen, vagyis a név végzet (kötelez).

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Ennek a Horinak tényleg semmi köze semmihez.

    Egyértelmű, hogy Priusnál nincs kevesebbet fogyasztó autó.

    Egy 50Le saxo dizel megkozeliti a fogyasztasat, de ég és föld.

    Saját benzines és dizel kategoriáját simán lenyomja.

    A ez még nem a Plugin csak a HSD.

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    A gyártását azért szüneteltetik mert tele van a raktár eladatlan készletekkel (annak ellenére, hogy Horatius szerint ez kell a népnek nem a Toyota hibrid, amiből meg képtelen annyit gyártani a Toyota hogy kielégítse az igényeket, februárban csak az USA-ban 60%-al nőttek a Toyota hibrid eladások! :). Ütközés esetén pedig egy hagyományos jármű sokkal nagyobb valószínűséggel gyullad ki mint a Volt/Ampera.

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    [i]„Rühellem ezt a márkát, annyira égbekiáltóan pofátlan! Az összes Lexus, a Prius, az Auris, most a Yaris HSD mind egyforma átverés. Mindegyik jóval drágábba a sima benzines változatnál és ugyanúgy issza a benzint, mint a gödény. = értéktelen szemfényvesztés, amivel be akarják palizni a gyanútlan vásárlókat.”[/i]

    No, én meg a hülyeséget rühellem. 🙂 Amit ide beírtál, az nagyon könnyen ellenőrízhetően a mocskos hazugság kategóriája!
    Most komolyan kérdezem, mi a célod ezzel? Az hogy hülyét csinálj magadból az nem valószínű mert már azt rengetegszer megcsináltad. Na, elő a farbával! 🙂

    [i]„Az embereknek nem erre van szüksége, hanem pontosan arra, amit most az Opel Ampera, a Volvo Plug-in hibridek és még néhány korrektebb gyártó képvisel.”[/i]

    Te tényleg azt hiszed, hogy „az emberek” 13-15 miskás járműveket fognak millió számra venni? Ha igen, akkor nincs több kérdésem, irány a gumiszoba! 🙂

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    [i]„Igen! A versenyképes szó azt jelenti, hogy a piaci versenyben azonos ár/érték arányban lévő termékekkel fel tudja venni a versenyt és vásárlókat vonz magához. A versenytársakhoz képest hasonló eladási számokat produkál, meggyőzi az embereket, hogy az ő terméke bizonyos szempontokból a legjobb.”[/i]

    Nagyszerű, jeles! 🙂 És ezzel egyben a „kedvenc” gyártód, a Toyota legfontosabb tulajdonságait is összefoglaltad, különös tekintettel a hibrid járműveire. 🙂

    Tényleg komoly baj van veled, csak mondom. 🙂

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    [i]„Figyelj csak: árulnak többen mindenféle löttyöt, ami állítólag AKÁR 20%-kal is csökkentheti az autók fogyasztását. Találkoztál már vele? Én több fajtával is. Ki is próbáltam. Nem kimutatható, nem kimérhető ilyen pontosan, hogy 20% észrevehető legyen. „[/i]

    Ezzel nincs probléma, kiválóan tudok figyelni is! 🙂
    Csak azt nem értem, hogy mi köze a mindenféle sarlatán hülyeségeknek amiket megettél és bebuktál velük a Yaris HSD-hez? Ilyen erővel mondhattad volna azt is, hogy a Yaris HSD egy hülyeség, hiszen Etiópiában éheznek az emberek. Az mondat második fele nyilvánvaló, csak ugyanúgy kurvára semmi köze sincs a Yaris HSD-hez!

    [i]„Ugyanilyen szintű újítás a Yaris HSD. Nem számottevő, nem kimutatható a fogyasztáskülönbség egy ilyen megoldással”[/i]

    Engedd meg, hogy had röhögjek ezen egy iszonyatosan nagyot! 🙂 Tehát egy még meg sem jelent dologról Te már előre pontosan tudod, hogy milyen. 🙂 Természetesen vannak ilyen nagy tudású emberek, de azok még véletlenül sem olyanok mint Te, aki pl. a Prius-ról is kategórikusan elutasított minden tényadatot, és csak 1 db – akkor még 😉 – ismeretlen ember parkoló beli bemondására alapozta összes tudását. 🙂

    A valóág a fenti hülyeségeddel ellentétben az, hogy nagy valószínűséggel az egyik legnagyobb durranás lesz idén a Yaris HSD – ill. a Prius C/Aqua amiről már most tudjuk a tényadatok alapján hogy az -, és ezekből sokszorosan többet fognak eladni mint a PHEV/EV-jeidből együttvéve!

    [i]„Hát elmehet a sunyi lóf@szba a Toyota, hogy a benzines motor fogyasztását leveszi fele annyira egy ilyen bonyolult technikával és ennyi plusz költséggel!”[/i]

    Ismét gigantikus nagy öngólt lőttél! A HSD-nek pont az egyszerűsége a lényege – mechanikailag -, sokkal kevesebb mozgó alkatrészből áll mint egy hagyományos hajtáslánc, és az emúlt 15 év egyértelműen bebizonyította, hogy atomstabil, és a legmegbízhatóbb hajtásláncok egyike – ha nem A legmegbízhatóbb -.
    A fogyasztás tekintetében meg miért menne el a lófaszba, amikor SENKI még csak meg sem tudja közelíteni ezt a fogyasztást.

    [i]„Nem vette észre, hogy a dízelnek alapból fele annyi a fogyasztása, ha rendesen össze van rakva?”[/i]

    Nem vette észre, azért mert nem fele. Ráadásul a Toyota hibridek a dizeleket is szarrá verik fogyasztás tekintetében, gusztustalan traktorhang és halálos nano-koromszennyezés nélkül.
    Mi lenne, ha egyszer a tényekkel is megismerkednél? 🙂

    [i]„Köszi, a dízel 3.5-öt fogyaszt, de ez ne zavarjon cseppet sem!”[/i]

    Igen, ha tréleren viszik, de ha a saját erejéből megy akkor többet fogyaszt mint egy Toyota hibrid. Ciki mi? 🙂

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    [i]„Benoxnak és Viponak mondanám, hogy igen, ez a legjobb autó az idei termésből. Azért, mert 80km-t el lehet vele úgy menni, hogy NEM KELL BELE TANKOLNI(!)”[/i]

    Az opel marketing anyaga szerint [u][b]maximum[/b][/u] 80Km-t lehet vele menni. Úgy írják 40 és 80 Km között, tehát a 80Km az elméleti maximum, egy katalógusadat, amit a valóságban senki nem fog tudni produkálni (pont oylan hazugság, mint a hagyományos autók fogyasztási adatai a katalógusokban).

    [i]„hatótávnövelő optimalizált benzinmotorjával akár 500km-re is kitolható a hatótávolsága”[/i]
    Igen. BENZINNEL növelhető a viccesen alacsony hatótáv.

    [i]„Tankolni meg bárhol lehet, ha úgy adódik.”[/i]
    BENZINT akárhol lehet tankolni, villanyt nem. Ha most ideadnád az amperát, hogy ugorjak el Budapestről a családdal a horváth tegerpartra nyaralni, akkor a határig sem jutnék el az elektromos hajtással. Újratölteni nem tudnám sehol, tehát mehetnék tovább egész úton és vissza is benzinnel úgy, hogy cipelem a 200 kilós akku pakkot. A mondjuk összesen 1500Km-es Bp-Zadar kiruccanásból megspórolna nekem 60Km-t, ami nagyjából 4 liter benzin.

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Akkor lássuk. Nálunk az Ampera még nem kapható, ezért német árakat mondok:

    [b]Opel Ampera[/b]
    Alapár: 45 000 Eur (~13 millió Ft)
    A fullos modell ára: 50 000 Eur (~15 millió Ft)
    Méreteit tekintve egy teljesen átlagos kompakt, átlagon aluli -310l- csomagtérrel.

    [b]Opel Astra Tourer[/b]
    Egy fullosan felszerelt 1.4Turbo(140LE) modell: 24 000 Eur (~7 millió Ft)
    Egy fullosan felszerelt 180 lovas 1.6Turbo modell: 27 000 Eur (~8 millió Ft)

    A különbség óriási. Az ampera durván 2x annyiba kerül, mint a házon belüli kategóriatársa, ami viszont sokkal használhatóbb.

    Tények:
    – az ampera 2x anyniba kerül
    – az ampera elektromosan 40-80Km hatótávot tud, azon felül benzinnel megy
    – az amperának kicsi a csomagtere (praktikum mínusz pont)
    – ha amperát vennék, nem tudnám hol tölteni, tehát még helyben sem tudnám kihasználni az elektromos hajtást

    A villanyautó akkor lesz versenyképes, ha
    1) nem kerül többe -vagy nem sokkal- mint egy hasonló méretű benzines vagy diesel
    2) ugyanolyan használati értéket képvisel, kompromisszumok nélkül, tehát:
    — ha azonos külső méretekkel nem lesz kicsi a csomagtere és/vagy utastere (nem foglal sok helyet az akksi)
    — ha elektromosan 1 tankolással le tudok vele ugrani a horvát tengerpartra
    — ha kell 5 perc alatt fel tudom tölteni teljesen _bárhol_
    — ha nem kell aggódnom az akkuk állapota miatt a gyorstöltések miatt
    — ha a társas/panel házak előtt, az utcákon, parkolóházakban minden parkolóban lesz éjszakai töltő

    Jelenleg évente kb 15 000 Km-t megyek. Ennek a benzinköltsége 7 literes fogyasztással és 500 Ft-os benzinnel számolva 500 000 Ft. Az ampera 7 millió forintos felárával tehát 14 évig(!!) tudom tankolni az astrát és akkor még csak a vételár különbségét néztük. Ebbe nincs belekalkulálva az, hogy az amperát is tankolni kell a kis elektromos hatótáv miatt.

    Én a fentiek alapján az Astrát venném és azt hiszem elmondhatjuk, hogy az Ampera nem versenyképes. Túl drága és nem nyújtja azt a használati értéket, mint egy hasonló méretű átlagautó.

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Majd az idő és a kereslet eldönti, hogy tényleg a legjobb autó-e, többet adnak-e el valaha is belőle Európában és az USA-ban, mint a mögötte végzett típusokból egy év alatt Európában, vagy csak egy újabb hamvába holt próbálkozás lesz, mint amilyenből oly sok volt az elmúlt évtizedekben.

    Viszont hogy a leghasználhatóbb személyautó-e, nagyon erős fenntartásaim vannak. Ez maximum a leghasználhatóbb alternatív meghajtású személyautó lehet. 🙂

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Benoxnak és Viponak mondanám, hogy igen, ez a legjobb autó az idei termésből. Azért, mert 80km-t el lehet vele úgy menni, hogy NEM KELL BELE TANKOLNI(!), mégsem kell távolsági kompromisszumot kötni, mert a hatótávnövelő optimalizált benzinmotorjával akár 500km-re is kitolható a hatótávolsága. Tankolni meg bárhol lehet, ha úgy adódik.

    Az év 80%-ában egy átlagos autós esetében lehet használni kizárólag elektromos üzemmódban, otthon feltöltve a konnektorból. Ha pedig hosszabb távot kell menni, akkor ott van benne a benzinmotor, ami ezt lehetővé teszi. Az autóvásárlók egy óriási rétegének megfelelnek ezek a tulajdonságok, éppen ezért méltán kiérdemelte a leghasználhatóbb személyautó címet 2012-ben!

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Az egy dolog, hogy ronda mint a halál, szűk, négyszemélyes, és hogy az amerikai testvérmodellnek életveszélyes konstrukciós hibái vannak, de tényleg ez az a típus Európában, ami az idei nem is kis termésből a legjobb autó, mindenféle szempontból?

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Rühellem ezt a márkát, annyira égbekiáltóan pofátlan! Az összes Lexus, a Prius, az Auris, most a Yaris HSD mind egyforma átverés. Mindegyik jóval drágábba a sima benzines változatnál és ugyanúgy issza a benzint, mint a gödény. = értéktelen szemfényvesztés, amivel be akarják palizni a gyanútlan vásárlókat.

    Az embereknek nem erre van szüksége, hanem pontosan arra, amit most az Opel Ampera, a Volvo Plug-in hibridek és még néhány korrektebb gyártó képvisel. Azokban a ritka esetekben kelljen csak használnom a fosszilis üzemmódot, amikor tényleg hosszabb útra kell mennem és már lemerülne az akkumulátor. Ezekkel az autókkal már lehet évi 80%-ban kizárólag elektromos üzemmódban utazni egyetlen csepp olaj fogyasztása nélkül! Ez jelenti az értéket a jelenben. A közeljövőben pedig száműzzük a kisegítő benzin/dízel motorokat is örökre.

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Igen! A versenyképes szó azt jelenti, hogy a piaci versenyben azonos ár/érték arányban lévő termékekkel fel tudja venni a versenyt és vásárlókat vonz magához. A versenytársakhoz képest hasonló eladási számokat produkál, meggyőzi az embereket, hogy az ő terméke bizonyos szempontokból a legjobb.

    Üzenem a Toyotának, hogy a jó édes anyukáját nézze hülyének otthon, ha megengedi, ne az embereket!

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Figyelj csak: árulnak többen mindenféle löttyöt, ami állítólag AKÁR 20%-kal is csökkentheti az autók fogyasztását. Találkoztál már vele? Én több fajtával is. Ki is próbáltam. Nem kimutatható, nem kimérhető ilyen pontosan, hogy 20% észrevehető legyen. Ugyanilyen szintű újítás a Yaris HSD. Nem számottevő, nem kimutatható a fogyasztáskülönbség egy ilyen megoldással, amikor már mindenki tisztán elektromos vagy Plug-in hibridekben gondolkozik a közeljövőt tekintve.

    Jaaaaa, igen!??? A felére levette a fogyasztását? Hát elmehet a sunyi lóf@szba a Toyota, hogy a benzines motor fogyasztását leveszi fele annyira egy ilyen bonyolult technikával és ennyi plusz költséggel! Nem vette észre, hogy a dízelnek alapból fele annyi a fogyasztása, ha rendesen össze van rakva?
    Majd ha a dízelnek leveszi a felére a fogyasztását akkor csinált valamit. A benzines motor egyébként is egy feneketlen ivókút. Gyártani nem szabadna ilyet, nemhogy mindenféle csíntalan trükkökkel megspékelni és örülni, hogy juhúúúj sikerült a 14 litert levinni 7 literre! Köszi, a dízel 3.5-öt fogyaszt, de ez ne zavarjon cseppet sem!

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    [u]„1-2 km tisztán elektromos hatótávval nem ér semmit a normál, sima benzineshez képest.”[/u]

    Tényleg semmit sem jelent, hiszen a sima benzines NULLA elektromos hatótávjához képest az 1-2 km az semmi. Meg a sima benzineshez képest kb. FELE fogyasztás, az tényleg semmi. Legalább is idiótáéknál semmi, máshol viszont valami, sőt, nagyon komoly teljesítmény.

    [i]„Úgy lenne versenyképes az új Yaris, ha konnektorból tölthető lenne és minimálisan 30km tiszta elektromos hatótávolságot tudna felmutatni.”[/i]

    Persze, és akkor 3.5 millió helyett úgy 10 millóba kerülne, és a kutya nem venné meg. Te egyébként tudod, hogy mit jelent az a szó, hogy versenyképes? (nem)

    [i]„Ilyen – joggal mondhatom, hogy – idejétmúlt hajtáslánc 1 éven belül már nem fog kelleni senkinek.”[/i]

    Rendben! 2013 március 5-én ide várlak hogy belásd mekkora egetverően nagy baromságokat mondasz!
    Természetesen ha senkinek sem fog kelleni akkor a Yaris HSD akkor én ismerem el ugyanezt. 🙂

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    „[i]A Nissan Leaf tavalyi győzelme után ez zsinórban a második alkalom, hogy nem hagyományos belsőégésű motorral hajtott autóhoz kerül a díj, ezért a gyártók most elgondolkozhatnak azon, hogy a továbbiakban lesz-e értelme nem alternatív hajtású autót csatába küldeni az Év Autója választáson.[/i]”

    Szerintem a gyártóknak azon kellene nagyon sürgősen elgondolkozniuk, hogy érdemes-e egyáltalán a jövőben hagyományos belső égésű motorral szerelt autót gyártani. A válasz egyértelműen NEM!
    Amelyik gyártó ezt a tényt nem képes elfogadni, annak lelki furdalás nélküli kárörömmel fogok ünnepelni a pofára esésén! 🙂

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    A Yaris hibriddel adtak egy pofont a sz@rnak. Már bocsánatot kérek a kifejezésért. Hiába új és most debütált, nem jelent előbbre lépést, mert nem konnektorból tölthető Plug-in hibrid, hanem egy elavult megoldás. 1-2 km tisztán elektromos hatótávval nem ér semmit a normál, sima benzineshez képest. Úgy lenne versenyképes az új Yaris, ha konnektorból tölthető lenne és minimálisan 30km tiszta elektromos hatótávolságot tudna felmutatni.

    A jelenlegi konstrukciót valóban CSAK divatból veszik majd meg külföldön néhányan, de azt sem sokáig, mert mellette ott lesznek más márkák hozzá képest lélegzetelállító tulajdonságokkal. Ilyen – joggal mondhatom, hogy – idejétmúlt hajtáslánc 1 éven belül már nem fog kelleni senkinek. Ócskaságnak fog számítani.

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Utóbbi kettőt biztosan nem kellett volna, mert a Panda legendásan megbízható, és nemcsak közönség-kedvenc, a Yarisban pedig éppen most debütál a (divat)hibrid hajtás, amit szintén nagyon dícsérnek. Ha már hibrid, akkor inkább a Yaris, mint az Ampera…(szubjektív vélemény)

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    A cikkben szereplő tény tiszta bizonyíték arra, hogy csak Magyarországon van ennyi szemellenzős, negatív gondolkodású, jajveszékelős ember, akik minden előremutató újdonságot elutasítanak, vagy csak csekély jelentőséget tulajdonítanak neki.

    A társadalmi problémák legnagyobbjai közé tartoznak az őrült magas üzemanyagárak. Elsősorban ezt hivatott orvosolni az elektromos autók elterjedése. Most még az akkumulátorok viszonylag kis kapacitása miatt a Plug-in hibridek jelentik az mindenki számára elfogadható megoldást. Már ez is óriási előrelépés, hogy idáig eljutott a világ.

    Mindenhol máshol érzik és pontosan tisztában vannak vele, hogy ideje váltani. Sima belső égésű hajtással ellátott autó többet nem lesz az év autója. A Ford Focus pedig megérdemelte, hogy a harmadik helyre szorult. Ha nem ezzel a szemétdom 1.0 benzines motorral foglalkozik, hanem az elektromos hajtását tökéletesíti és dobja piacra, akkor még első is lehetett volna. Remélem ez most kellő tanulság volt mindenki számára, hogy merre halad a világ. (A haladóbb felfogású országokban hamarosan egyáltalán nem kell már a sima benzines autó.)

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Nekem még mindig az a bajom, hogy csak villanyban, minek cipeljük a belső égésűt, és amikor elfogy az áram ott van több kiló aksi.
    Állítólag, ha elmegy az áram 6l/100km adnak meg fogyasztásnak.
    Szerintem még mindig a Toyota HSD megoldása, az ideális, hogy csak annyi aksit vinni ami a motor veszteségeit kiküszöböli, és visszanyeri a fékenergiát. A motort pedig gázzal kell meghajtani.
    Ez is jó lenne, ha a belső égésű és a villany hajtáslánc külön külön dokkolható lenne.
    Továbbá a tájékoztató felület, továbbra is csak entertainment szerepet tölti ki.
    Az én kis priusomba is idegbetegséget, kapok, hogy a hajtásban az arányokat miért nem lehet ábrázolni, vagy számban, % ban kiírni a töltöttséget, ilyesmi, aki nem ismeri az autót fingja sincs mi történik pontosan.

  • 2017.10.31. at 02:54
    Permalink

    Elégtétel a javából! 🙂 Megmondtam, hogy így lesz, ez lesz. Még egy nagy lapáttal alátámasztotta a világ a követendő irányvonalat. A Nissan Leaf után az Opel Ampera. Valóban ez a típus a legígéretesebb a jelen pillanatban kapható elektromos autók közül. (Nevezhetjük Plug-in hibridnek is, teljesen mindegy.) 80km-t meg tisztán elektromosan és az a lényeg, hogy ez sok mindenre elég. Ritkán kell csak használni a benzin motorját.

Vélemény, hozzászólás?