Genf 2012: baleset-elkerülő rendszer a Mercedes A-osztályban
Genfi Autószalon: új kompakt finomság az A-osztályos Merci
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Végre bemutatkozott a Mercedes-Benz A-osztálya, mindent tud, amit a nagyok.
Az új A-osztály legfőbb üzenete ugyanis – persze a sportosságon túl, hogy a biztonság nem pénz vagy méretkérdés a stuttgartiaknál. Már itt is alapáras a sofőr éberségét figyelő Attention Assist rendszer vagy a visszagurulás-gátló. Opcióként pedig lehet távolságtartós tempomat, holttérfigyelő és sávtartó elektronika, az új, elektromos kormányszervó általi volántekeréssel parkolóasszisztens, tolatókamera, hangvezérléses navigáció, valamint a sebességkorlátozó táblákat felismerő "varázsszem" is.
A motorpalettán csakis turbós, közvetlen befecskendezésű, 6 fokozatú manuális vagy 7 fokozatú automata váltós egységeket találunk. A benzinesek (1,6 és 2,0 literes mérettel) A 180 néven 115, A 200-ként 156 vagy A 250-ként 211 lóerősek lehetnek. A 99 g/km széndioxid-emissziójú alapdízel 1,8 literes (A 180 CDI) és 109 lóerős, míg az A 200 CDI ugyanaz, csak 136 lóerővel (és persze 250 helyett 300 Nm nyomatékkal). A 220 CDI a már jól ismert 2,1 literes 170 lóerővel és 350 Newtonméterrel. A kívül-belül izgalmas LED-fényekkel cicomázott új A-osztály háromféle, Urban, Sport és AMG Sport kivitelekben lesz kapható, a fogyasztást optimalizáló start/stop elektronika mindegyikhez alapáron jár majd. Az A-osztály alaktényezője a kategória új rekordja, Cd=0,26, áráról még nincs információnk, de nem kizárt, hogy az is mezőnye csúcsértéke lesz.
A korábbi „családi kisautó” A-osztálynál 40 cm-rel hosszabb, de ugyanakkor 26 cm-rel alacsonyabb sportautó (versenyüléssel) lesz gyártva Magyarországon.
A magyarországi középosztálynak, ill. a taxisoknak és a hatóságoknak (pl. rendörség, stb.), valamint a „flottával” rendelkezö cégeknek jobb, reálisabb alternatíva lett volna, ha a korábbi „kivül kicsi, de belül tágas”, olcsóbb kivitelü, így megfizethetöbb A-osztály, valamint az ennél nagyobb és magasabb, taxinak kiválóan alkalmas B-osztály lett volna modernizálva.
Sajnos a magyarországi társadalom a jövedelmeket illetöen a dél-amerikaira hasonlít a legjobban, így a gyártók fizetöképes keresletet látnak a luxuskategóriájú autókra, és tojnak a szegényebbekre. Az Audi is így gondolkozik, ld. Magyarországon csak Audi TT luxus sportautó, ill. az ugyancsak prémium kategóriás A3 lesz gyártva.
Ezzel szemben a többi kelet-európai Eu-s országban kisebbek a fizetési különbségek, ezért ezen országokban a kis és középkategóriás autók széles választékát gyártják a helyi keresletnek is megfizethetö áron. ld. Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Románia.
A magyarországi ipart támogatni szándékozó családoknak marad a törpeméretre zsugorodott bevásárlóautó, a Suzuki, ami szintén kisebb lett, mint a régi Swift volt.
A prémium osztály magas követelménye egyúttal alig teszi lehetövé, hogy magyar cégek is beszállítóvá valjanak, szemben a Suzukival, ahol 50% fölötti a magyar a beszállítás, ill. a hozzáadott érték.
Szóval az egyik szemem nevet — mert azért csak gyártunk valamit és foglalkoztatunk embereket –, a másik meg sír — mert csak szük magyarországi fogyasztói körnek felenek meg a „hazai ” autók.
Az elektromos vagy Plug-In hibrid hajtás hiányzik a motorpalettából. Így nem lesz rá vásárló sajnos. Amúgy nagyon mutatós darab lett.