A "power" valóban villanyból jön, az áram pedig benzinből, például az Opel Ampera és a BMW i3 bizonyos változatai működnek hasonló elven
Harmadik generációjához ért a Nissan Qashqai, a tavaly debütált modell lágy hibrid változatát már az
Autónavigátor is kipróbálta. Az E-Power jelű Qashqai-ra még egy kicsit ugyan várni kell, de számos információt már elárult a Nissan, ahogyan azt érintőlegesen már a
bemutatón is megtette.
Európában népszerű a Nissan Qashqai, a crossoverek egyik első fecskéjének számít a 2006-ban debütált nemzedék
A dízelmotor nélkül maradt Qashqai egy bátor lépést tesz a villanyautók irányába, de azért a dugattyús motortól még nem búcsúzik el. Az autó orrába egy háromhengeres 1,5 literes turbómotort építenek, ami 156 lóerős teljesítményre képes, bár ez a menetteljesítmény szempontjából irreleváns adat. A blokk nem más, mint egy jókora generátor, a kerekeket közvetlenül sohasem hajtja. Az autó mozgatásában a villanymotoré a főszerep, ami 190 lóerő leadására képes, az áramot az autó akkumulátorából vagy közvetlenül a benzinmotortól szerzi. A gyártó ígérete szerint a megszokott hangokat kapják a vásárlók, a gázpedál állását és a motor fordulatszámát összehangolják, nem lesz olyan nyúlós a gázreakció, mint egy fokozatmentes váltó esetén.
A hibrid Qashqai a Leafhez hasonlóan egy pedállal is vezethető, a gázról lelépve határozott lassításba kezd
A rendszer előnye, hogy a 1,5 literes erőforrás mindig egy kellően takarékos tartományban üzemeltethető, így csökken a fogyasztás, illetve a sebességváltót is el lehet hagyni. A hatótávról itt sok értelme nincs beszélni, az autó gyakorlatilag addig üzemképes, amíg benzin van a tankban, hátrányként a villanyautóknál nagyobb szervizigényt lehet az E-Power számlájára írni. A Nissan olyan vevőket csábíthat a szalonba, akik előtt a lemerülő villanyautók vagy a több órás töltési idő rémképe lebeg. Az ígéret szerint egy sima hibrid szintjén lesz az új modell ára, így súlyos milliókkal lehet olcsóbb egy elektromos autónál.
Az 1,3 literes lágy hibrid Qashqai 9,2 millióról indul idehaza