A "power" valóban villanyból jön, az áram pedig benzinből, például az Opel Ampera és a BMW i3 bizonyos változatai működnek hasonló elven
Harmadik generációjához ért a Nissan Qashqai, a tavaly debütált modell lágy hibrid változatát már az
Autónavigátor is kipróbálta. Az E-Power jelű Qashqai-ra még egy kicsit ugyan várni kell, de számos információt már elárult a Nissan, ahogyan azt érintőlegesen már a
bemutatón is megtette.
Európában népszerű a Nissan Qashqai, a crossoverek egyik első fecskéjének számít a 2006-ban debütált nemzedék
[BANNER type="1"]
A dízelmotor nélkül maradt Qashqai egy bátor lépést tesz a villanyautók irányába, de azért a dugattyús motortól még nem búcsúzik el. Az autó orrába egy háromhengeres 1,5 literes turbómotort építenek, ami 156 lóerős teljesítményre képes, bár ez a menetteljesítmény szempontjából irreleváns adat. A blokk nem más, mint egy jókora generátor, a kerekeket közvetlenül sohasem hajtja. Az autó mozgatásában a villanymotoré a főszerep, ami 190 lóerő leadására képes, az áramot az autó akkumulátorából vagy közvetlenül a benzinmotortól szerzi. A gyártó ígérete szerint a megszokott hangokat kapják a vásárlók, a gázpedál állását és a motor fordulatszámát összehangolják, nem lesz olyan nyúlós a gázreakció, mint egy fokozatmentes váltó esetén.
A hibrid Qashqai a Leafhez hasonlóan egy pedállal is vezethető, a gázról lelépve határozott lassításba kezd
A rendszer előnye, hogy a 1,5 literes erőforrás mindig egy kellően takarékos tartományban üzemeltethető, így csökken a fogyasztás, illetve a sebességváltót is el lehet hagyni. A hatótávról itt sok értelme nincs beszélni, az autó gyakorlatilag addig üzemképes, amíg benzin van a tankban, hátrányként a villanyautóknál nagyobb szervizigényt lehet az E-Power számlájára írni. A Nissan olyan vevőket csábíthat a szalonba, akik előtt a lemerülő villanyautók vagy a több órás töltési idő rémképe lebeg. Az ígéret szerint egy sima hibrid szintjén lesz az új modell ára, így súlyos milliókkal lehet olcsóbb egy elektromos autónál.
[BANNER type="2"]
Az 1,3 literes lágy hibrid Qashqai 9,2 millióról indul idehaza