A Caddy összes változata kapható már BiFuelként is, így a furgon mellett a személyszállító Kombi és az egyterűs Life is
Benzinnel és autógázzal együttesen több mint 1100 km-es hatótáv érhető el
A tavaly frissített Volkswagen Caddy kishaszonjármű, illetve az azon alapuló egyterű tavaly jelent meg a piacon. A TDI- és TSI-motorok után immár Magyarországon is rendelhető a gázüzemű változat is, utóbb alapára nettó 4 360 000 forint.A felár mértéke nehezen kifejezhető, hiszen turbó nélküli motor, így az 1,6-os sem szerepel amúgy a Caddy kínálatában. Az 1,2 literes, 105 lóerős TSI-nél azonban mintegy fél millió forinttal drágább a BiFuel.
Kettős üzemével – az üzemanyag-ellátás egy egyszerű kapcsolóval benzinre is átváltható – az új Caddy BiFuel fogyasztása és károsanyag-kibocsátása egyaránt igen kedvezően alakul: a 102 lóerős, 1,6 literes, négyhengeressel szerelt zárt áruszállító 10,3 liternyi gázt igényel 100 kilométerre. Tisztán benzinesként használva a Caddy BiFuel ugyanezen a távon mért 8 literes étvágyával szintén igen takarékosnak számít. A gázos Caddy környezetvédelmi mérlege így a vele összevethető benzines modellhez képest bő 10 százalékkal csekélyebb szén-dioxid-kibocsátást ad.
A kiegészítő gáztartály 44 literes, és a Caddy használhatóságának, illetve rakterének korlátozása nélkül a padlózat alatt kapott helyet. A 60 literes benzintartállyal együtt összesen több mint 1100 kilométeres hatótávot ad az legújabb Caddy, tisztán LPG-üzemben 430 kilométert tud.
A benzinmotor a jó öreg 1,6 literes szívó 102 lóerővel, az üzemanyag-ellátás módja egyszerű kapcsolóval választható, a tartály töltöttsége átváltás után a műszerfalon, a szokott helyen látható
Magyarországon a benzin és gáz árarányát figyelembe véve kb. 30-40 százalékkal olcsóbban autózhatunk gázzal, sőt a kisebb olajfogyasztás miatt további költségmegtakarítás érhető el. A sokkal kedvezőbb gáz-levegő keveredésnek köszönhetően a motorkopás is mintegy 30-40 százalékkal csökken, így nő a gázüzemű motor élettartama. Az autógáz-ellátási infrastruktúra kedvezőnek mondható, hazánkban már több mint 300 helyen lehetséges LPG-t tankolni, a töltőállomások hálózata pedig Európa-szerte kiterjedt.
A sajtóanyag szerint a gyári megoldás számos előnyt kínál az
utólagosan beépített rendszerekkel szemben. A Caddy BiFuel-t többek között széleskörű tartós teszteknek vetették alá, és a gáztartállyal ütközési tesztet is végeztek, így a biztonságra sem lehet panasz. Mindemellett a teljes járműre érvényes garancia a gázrendszer minden elemére is kiterjed.
A hazai üzleti felhasználást némiképp mérsékli a benzin áfájának le nem vonhatósága…