Azonnal egyértelmű, hogy egy Mazdát látsz, de valami nem stimmel: ügyesen távolodott a korábbi formatervektől a japán gyártó, a hagyományok megőrzésével
A fényszórókat teljesen újragondolták, ám messziről ez sem tűnik fel
A hűtőrács hatalmas, de ez nem zavaró, tekintve, hogy az autó sem apró
Régen talált már be nálam ennyire autó, mint ez a Mazda. Tagadhatatlan, hogy feleslegesen nagy, ám ezen kívül minden részletét olyanra faragták a mérnökök és dizájnerek, hogy a hosszú utakra kényelmes, tágas és takarékos legyen. Mindemellé visszafogottan bánik a modern technikával, mégsem érződik régimódinak vagy elmaradottnak, helyette ügyesen integrálja a jelent a múlt hagyományaiba. Mindez már-már marketing bullshitnek is hangozhat, pedig nem az, és ezt be is bizonyítom az elkövetkező néhány bekezdésben.
Jól leplezik az arányai, hogy 4,75 méter hosszú és 2,87 méter a tengelytávolsága
Nem tűnik 1,89 méter szélesnek és 1,69 méter magasnak, amíg nem teszel mellé viszonyításai alapnak valamit
Az öreg 3-as BMW bizony nagyjából a Mazda gépháztetejéig ér
A szokásos séma szerint a méretekkel kezdeném a sort, ám nem csak a számok szintjén, mert azok alapján aligha realizálódik bárkiben, hogy ez mennyivel nagyobb mint a CX-5. Érdemes a Mazda szalonban odaállni melléjük és összehasonlítani a méreteket, mert ég és föld a kettő.
A műszerfal elegáns és igényes, felveszi a versenyt a német prémiumok anyagminőségével
12,3 colosak a képernyők, ám korrekt méreteik ellenére nem uralják le a műszerfalat
A klímavezérlő nem költözött a központi képernyőre, sőt, valódi gombokat is kapott
Az első sorba beülve már valamelyest kevésbé érződik a hatalmas terjedelem, a sofőrt és az utast ugyanis jól körbeveszik a berendezési tárgyak. Így leginkább a látványosan elnyújtott műszerfalról és a melletted ülő utas távolságáról észrevehető a terebélyes tér. Köztetek a hatalmas, kétfelé nyíló tetővel és korrekt tárolóval ellátott kartámasz, illetve az automataváltó klasszikus karja tölti ki a teret a Mazda kiváló infotainment vezérlőjével együtt, amely tökéletesen kézre áll. A sofőr előtt egy 12,3 colos, teljesen digitális műszeregység-kijelző párosul a szélvédőre vetített adatokkal, míg a műszerfal közepén egy szintén 12,3 colos infotainment kijelző áll rendelkezésre.
Gyönyörű anyagok borítják a műszerfalat
Az ülések kényelmesek és jól tartanak, elektromos állítást és memóriafunkciót is kaptak
Az ajtókárpitok változatos, látványos anyagokból épülnek fel
Az utastér anyagminőségére mindenképp megéri kitérni: elöl és hátul is zseniális a végeredmény: a szövet, a bőr, a fa és a minőségi műanyagok változatos palettáját felsorakoztatva lényegében mindenhol kiváló felületeket tapinthatsz, mindez pedig látvány terén sem utolsó. A műszerfal széleire került álló formátumú szellőzőnyílás az egyetlen pont, ahol a dizájn az ésszerűség rovására ment, ezt én nem tudtam magamnak úgy beállítani, hogy elég alacsonyra fújja a levegőt. Ezen kívül azonban minden ergonomikus, az összes gomb hibátlan helyre került és tökéletesen alkalmazkodnak a részletek az emberi test sajátosságaihoz, ami manapság nem szokott az összes gyártónak sikerülni.
A hatalmas tetőablak rengeteg fényt enged be az utastérbe
A helykínálat mindkét sorban kiemelkedő
A csomagtér 570 literes alapesetben
A három részben dönthető üléstámlákkal akár 1726 literesre is bővíthető
A fent részletezett csomag hátul is kellő mennyiségű hellyel társul, ahová nem csak szellőzők és villanyablakok jutottak a panorámatető hátsó harmadán túl, hanem fűthető ülések és pohártartós kartámasz is. Elöl azonban teljesen elektromosak a fotelek és a fűtés mellé szellőztetést is kaptak, illetve ez a két pozíció saját klímazónával is rendelkezik. Az alapesetben 570 literes csomagtartóban azonban nincs két extra ülés, ilyet felárért sem tud az autó, és ez így van rendjén.
A motortérben jól elrejtették a lényeget
Az igazi érdekességet azonban az autó másik oldalán kell keresni, a gépháztető alatt. Itt ugyanis valami olyat vállalt be a Mazda, amihez kell bátorság rendesen 2023-ban, amikor úton-útfélen, okkal és ok nélkül egyaránt divat köpködni a dízelre. Ez a hosszában elhelyezett, teljesen új fejlesztésű, 3,3 literes erőforrás azonban minden kételkedőt meggyőzhet. Dízel létére a legdrágább selyem finomságával jár, gyönyörű, hathengeres orgánummal kényeztet és az alapvetően hátsókerék-meghajtásos platform, illetve a lehető leghátrább tolt motor adta kiváló súlyelosztás miatt éppen eléggé játékos is. Nyilván nem egy drift-szörnyeteg a maga 1,9 tonnájával és a puha, mindenen átlibbenő futóművével, de képes megmozdítani a fenekét.
Gyönyörű látvány a hathengeres dízel
Hangsúlyos helyre került a hatalmas turbó, mellette egészen a műszerfalig benyúlik az utolsó két henger
Számomra azonban a valódi hibridrendszer hiánya a legnagyobb pozitívum. Így ugyanis még egy igazi, régivágású hajtásnak érződik az egész, valódi váltásokkal, valódi hanggal, valódi élménnyel. Mindeközben azonban a lágy hibrid rendszer egyensúlya is nagyon a helyén van, ez már nem csak egy jó start-stop, hanem egy rendszeresen vitorlázó, a motort szinte észrevétlenül ki és bekapcsoló, illetve a megfelelő pillanatokban akár 150 newtonméter feletti erővel rásegítő rendszer, amellyel a dinamikus városi fogyasztás is 8 liter környékére szorítható le. Ez az érték autópályán, 130 km/órára állított tempomattal 6 liter környékén mozog, míg országúton még akár 5 liter alá is eshet.
Hátulról nézve is hatalmas, tekintélyt parancsoló autónak tűnik
A kamukipufogók és a feliratok krómosan csillognak
Ehhez a teljesítményhez, mérethez és kényelemhez kimondottan költséghatékony fogyasztás ez, ám az igazi spórolás már az autó megvásárlásakor elkezdődik. A 16,34 millió forintot közelítő alapár szinte hihetetlenül kedvező ebben a méretosztályban, ám a Takumi csúcsfelszereltség az erősebbik, összkerékhajtásos dízellel 22,55 millióról indul, míg a Rhodium White gyöngyház fehér fényezéssel, a panorámatetővel és a korrekt Bose hifivel csúcsra extrázott tesztautó is megáll 26,36 millió forintból, ami szintén kedvező a hasonló színvonallal szolgáló, prémium termékként árazott modellek mezőnyében.
Jól áll neki a naplemente, ahogy a hatalmas, 3,3 literes dízelmotornak is
Ha szereted a kiváló utazóautókat, amelyekkel a takarékos és kényelmes üzem mellet azért néhanapján lehet is menni egy valamire való játszós kört, akkor aligha lesz most ár-érték arányban ennél jobb választás a piacon, legalábbis szerintem.
A tökéletes prémium modell a hosszú utazásokhoz, egy olyan motorral, amit más gyártók már inkább kivezetnek a kínálatukból. Szerinted bejön majd a Mazdának ez a különös lépés?
Értékelés
Pozitív
Tágas, kényelmes autó, kiváló dízelmotorral
Árak
Tesztmodell alapára
22 550 900 Ft (2023.08.03.)
Tesztautó ára
26 355 900 Ft (2023.08.03.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
3283 cm3
Teljesítmény:
187 kW (254 LE) 1500-2400 1/min-nél
Nyomaték:
550 Nm 3750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.40 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5.3 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
3283 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
550 Nm 3750 1/min-nél
Teljesítmény:
187 kW (254 LE) 1500-2400 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.40 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5.3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7.5 l/100km
A nyomatékhoz és a teljesítményhez tartozó fordulatszám fel van cserélve.
kevesen tudják de ez a motor egy betegágy, ennyi pénzért ez az autó teljesen abszurd ésszerűtlen választás
Teljesen új fejlesztés, alig jött ki a piacra, de már te otthon a fotelból tudod, hogy egy betegágy?
Tell me more, pls… 😀
Ukrajnában lehet kapni a 3.3 6hengeres benzinest. Szerintem az a klasz motor hozzá
Motorikusan technikailag mestermű az autó, de..!
A belső bármily csodás ezzel a szövetborítással, a való életben egy átok, a gyerek csak egyszer törölje bele a csokis kezét és kitisztíthatatlan.. hófehér ülésekről nem beszélve..és ez még a kisebbik gond.
Nem tudom mire fel írta a tesztelő hogy elöl hátul a hely és kényelem kiemelkedő..mert nagyon nem az. Tapasztalatból írok, elől ülve az üléslap nagyon rövid, lelóg lábam, és elzsibbadt 50-60km alatt. Az ülés kicsi és szük, de elől még elfogadható (átlagos alkat 180cm vagyok) De hátul az maga a borzalom, elképesztően szük ajtónyilás, ki be szálláskor vagy a fejed vagy a lábad vered be..és ez mindig így lesz, képtelenség rendesen beszállni vagy ki. Az ülés olyan rövid hogy gyakorlatilag a combom közepéig se ér, és kicsi a lábnak a tér, meredek a támla, annyira bénán ülsz bent mintha egy lócán ülnél. Ablak pici alig látsz ki, első ülés rengeteget takar, ha nincs üvegtető, mintha bunkerben ülnél, ha meg van, annyira felmelegszik, hogy égeti a fejed. Bár ez sok típusnál taapsztaltam. Annyira nem erőltetném én az üvegtetőket. Szóval az ülések hátul max 10 éves gyerekeknek felelnek meg…Nem tudom hogy a japánok mikor tanulnak meg 160cm magasabb emberre belső teret meg üléseket tervezni. Komolyan elől akkora kaland lenne egy kihúzható combtámasz? lásd pl Kodiaq..nem akkora dolog, de ilyen nincs. Kár érte..Nagyon tetszett az autó, de próba menet után fekete filccel húztam ki a listáról, pedig a technika remek..de utazni vele kínszenvedés
Én is voltam tesztvezetni, az eltérő tapasztalataim alapján én megrendeltem a kocsit.
Volt CX-5-öm, abban is elfértem, a CX-60 meg annál tágasabb.
A fehér belső valóban csak katalógusfotókra való, mert hamar koszolódik, de a Homura felszereltség az sötét belsővel készül, én azzal rendeltem.
Üvegtetőt nem rendeltem, az fölösleges.
Kihúzható combtámasz van a jelenlegi kocsimban, attól még kényelmetlen az ülés, a fém váz nyomja a combomat. A Mazdában valóban nincs, de nem hiányoltam.
Kíváncsi leszek a hosszútávú tapasztalatokra.
Majd írj mik a tapasztalatok
Jó próbálkozás, pár évre aki autót vesz biztos jó a dízel egy rétegnek, csak ilyen bemzin dízel árak mellett egy üzemanyagcellás vagy hidrogénbefecskendezésű, tán szintetikus üzemanyaggal is működő motor lehet jobb lenne mindenesetre az hogy nem elektromos vagy fullhibrid az elég nagy baj. Ki veszi ezt? Még cng vagy lpg-vel is életképesebb volna.
Mi az a “hidrogénbefecskendezés”?
https://www.youtube.com/watch?v=sLBm4Q9Gi-w&ab_channel=TechMachine
(dugattyús motor ami hidrogén gázzal megy a robbanótérbe valahogy be kell juttatni a hajtóanyagot)
Azt hittem, hogy valami létező motorról beszélsz. Hol tankolnál, és hova tennéd a kocsiba a hidrogéntartályokat?
A szintetikus üzemanyagot amit elsősorban a Porsche szeretne és a Forma 1-ben is ez lesz ha jól tudom 2026-tól az mennyire van előbbre? Ki állítja elő méregdrágán? a hidrogén talán olcsóbb lesz előállítva (igaz a szintetikus üzemanyag is hidrogén alapú)
Amúgy a motor létezik mindegyik üzemre állítva, a toyota hidrogénes 3 hengeres 1,5 ös GT yaris és Corollával versenyeznek már egy ideje.
A teherautóknál/munkagépeknél is elkezdik alkalmazni MERT a megylévő technikát amit sorozatban gyártanak benzines/dízel formában alig kell átalakítani a gyártáshoz.
A legnagyobb hátulűtője a sima hidrogénnek hogy kidiffundál egy este alatt egy tele üzemanyagtartályból jó része. + robbanékony + nem 0 emissziós a dugattyús motor csak az üzemanyag cellás
A szintetikus üzemanyaggal működő motor meg nem 0 emissziós ugyanúgy.
(A dugattyús motorok mind használank motorolajat amely végett a kipufogón távozik valamennyi emissziós gáz)
A villanyautó hiba meg az (számomra) hogy brutálisan ég ha meggyullad és esély mindig van rá amíg nem lesz valami átütő talán szilárd elektrolitos akksi.. + alapban drága.
Amúgy a hirdogéntartályok elférnek nagy nyomáson kis tartályban mínusz 200valahány fokon cseppfolyósítva sok belefér.
Ki fogják építeni (építik) az infrastruktúrát főleg északnyugat európában meg észak amerikában.
Amúgy a Toyotának kész sokadik generációs üzenyanyagcellás technikája van, ma már a hondával karöltve a legjobb, Usa-ban a kamion fülkék mögé az üzemanyag tartály helyére komplett üzemanyagcellát hirogéntartályokkal elektromos kimenettel a villanyteherautókhoz vagy az utólag villanyosított teherautókhoz árulnak vagy építenek át dízeleket.
Komplett régi flottákat is át lehet alakítani költséghatékonyan a “csőrös távolsági” kamionokból. a toyota komplett egységének köszönhetően.
Valahol video is van róla a youtubeon.
Ja, hogy a Toyota kísérleti motorját raknád a CX60-ba? No comment…
“kidiffundál egy este alatt egy tele üzemanyagtartályból jó része”
Rossebeket diffundál az ki. Szerinted hogy a rákba szállítana régóta az ipar számára 200 bar nyomáson tárolt hidrogént pl. a Linde? Ki a rosseb vette volna meg azt a pár tízezer Toyota, Hyundai meg Honda személyautót, ha egy este alatt eltűnne belőle a hidrogén?
“Amúgy a hirdogéntartályok elférnek nagy nyomáson kis tartályban mínusz 200valahány fokon cseppfolyósítva sok belefér.”
Most akkor cseppfolyós hidrogénről beszélsz, vagy nagy nyomáson gáz halmazállapotban tároltról? Csak mert rohadtul nem ugyanaz.
“Komplett régi flottákat is át lehet alakítani költséghatékonyan a “csőrös távolsági” kamionokból. a toyota komplett egységének köszönhetően.”
Maci farkát. Egy belső égésű motor helyére rohadtul nem lehet csak úgy tüzelőanyagcellás hajtást heftölni, ezt ittasan gondolhattad ki.
köszi, hogy összeírtad, kb ezt akartam én is. Sok ezer km ipari hidrogén vezeték van Európában, és irtó drága –> nem hagyják kidiffundálni
Mennyire kísérleti motor az ha már versenyeznek vele?
Nem cseppfolyós állapotában diffundál ki hanem gázként de ezt nem tudom épp most hol tart, milyenek a tartályok de nemrég még így volt.
Szállítani cseppfolyósként szállítják pont ezért is.
mínusz 200 fok alatt tárolni a tűző napon a személyautóba pláne ha sokáig parkol biztos nem túl könnyű semilyen tartályba mivle elég nagy hűtési igénye lenne gondolom.
Az autókba már nem folyósként kerül bele és ilyen hidegen.
Én nem azt írtam hogy a belső égésű helyére üzemanyagcellásat hanem hogy mindegyiket tudja a toyota legfejlettebként.
A belső égésű marad csak kissé átalakítják.
itt a cikk ezen oldalról:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/ennyit-a-villanykamionokrol-mar-gyartjak-a-jobb-alternativat/
Dehogy versenyeznek, legfeljebb versenypályán próbálgatják a technikát.
“Szállítani cseppfolyósként szállítják pont ezért is.”
Magyarországon biztosan nem, mivel nincs hidrogén cseppfolyósító üzem, így nálunk kizárólag gázként szállítják.
A Toyota kamionokba fejlesztett hajtáslánca komplett, ott nem csak a motort cserélik, hanem mindent, gyakorlatilag az alváz marad.
Moderálnak…
Sziasztok : Lehet rosszul emlékszem de mintha aBMW vagy 20-éve probálkozott a hidrogén-belsöégésüvel legalább is így rémlik. Aztán semmi valoszinüleg nem jött be.
Cseppfolyós hidrogénnel persze hogy nem jött be.