Gázlóba csak a tesztelők viszik a Range Rover Evoque kabriót
Videó: nyúzópróbán a Range Rover Evoque kabrió
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Land Rover sosem viccelte el autói tesztelését. Bár az Evoque kabrió abszolút divatautó, még annak is ki kell bírnia a dagonyát.
Már az alap Range Rover Evoque sem egy terepre szánt kompakt prémium szabadidő-autó, a kabrióváltozatának meg aztán végképp nem a bakhátakkal tűzdelt vízmosások a terepe. Mégis, mivel a divatos külsejű kocsi is hű kell legyen a Land Rover hatvanéves tradíciójához is, ezért nem mulasztották el a tesztelését valós és kemény terepkörülmények között. A Land Rover közzétett egy kisfilmet a még tesztelés alatt álló új modellről, amiben az off-road képességek kerültek fókuszba.
Bármilyen autó kabriósítása nagyban rontja a karosszéria csavarodási merevségét. Ez egy terepjáró esetében különösen kiélezett helyzet, így a land Rover mérnökei az Evoque vázán egy sor módosítást végre kellett hajtsanak, hogy a vezetést ne befolyásolja az alapvető merevítést adó tetőkeret hiánya. A cél, hogy egy nem nyeklő-nyakló, hanem jól vezethető autót készítsenek, ami terepen és rossz útviszonyok között is helyt tud állni. Bár a világ első kompakt, prémium SUV kabrióját - micsoda alkategória! - vásárlók biztosan soha nem fogják ilyen laza talajra vinni, de jó tudni, hogy akár erre is jó. Az Evoque kabrió koncepcióként már több mint három éve látott napvilágot, a szériaváltozat csak a novemberi Los Angeles-i Autószalonon fog bemutatkozni, gyártása jövő tavasszal indul.
Iszonyatosan nagy lehet a nyomás a tervezőkön a Land Rover modellek megalkotásakor: elvárás velük szemben a kivételes terepezési képesség. Nem puhulhatnak el, bármilyen modellt hoznak is ki, annak bírnia kell az off-roadot is. Kíváncsi vagyok az új Defendernél ezt milyen szinten sikerült megoldaniuk a briteknek – nagyon régóta várjuk már, de még mindig nem érkezett meg. Hatalmasat kell durrannia ennyi idő után, bármikor is jön meg az utód. Ma már ugyanis nagyon kevés az igazi, ütni-vágni való, tiszta vérű terepgép.