Gazdálkodj okosan! Dacia Logan MCV teszt

Dacia Logan MCV 1.5 dCi teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Első alapvetés: ma már minden autó jó. Második alapvetés: az új Dacia Logan MCV talán a legkevésbé jó autó. Mi jön ki ebből?


Ez itt a második generációs Logan MCV, egy már sima kombi és nem - hátul szekrényajtós, akár hétszemélyes - egyterű, mint amilyen az első nemzedék. Akinek háromsoros Dacia kell, ott a Lodgy. Ahogy a Sandero, a Logan, a Duster, a Dokker és a Lodgy, az új Logan MCV is kapható már turbós benzinmotorral, tesztautónk mindenesetre dízel, az izmosabbik (nem 75, hanem 90 lóerős) 1.5 dCi volt. A legmagasabb felszereltséggel. Plusz érintőképernyős navigációval. És ez így 3,4 millió forint. Azért lövöm el ezt így rögtön az elején, hogy akinek nincs kedve/ideje továbbolvasni, esetleg élből, szemellenzősen fitymálja a Dákót, már most megkapja a lényeget. Hogy ennyi pénzért ennyi autót (új, dízel, sok-sok hely embernek, csomagnak) más messze nem tud adni.

Hirdetés
Mindazonáltal - legalábbis nekem és a kocsival ugyancsak ismerkedő kollégának - nem dízelként kéne a Logan MCV. De nem is a 3 hengeres, 90 lóerős turbós benzinessel. Hanem az alap, 75 lovas szívó benzinessel. Amivel az indulóár 2,17 millió, s ami klímával, navigációval is megáll 2,7 millióban. Hahó, ez egy új autó, egy gigászi családi kombi és igen, ennyibe kerül! Gyanítom, kettőfélért odaadják. Zseniális. De vissza a földre, lássuk, mit kapunk a pénzünkért.

Először is sok-sok helyet. Elődje sem volt apró, azonban ez a második generáció még méretesebb. Egy centi híján 4,5 méter hosszú. Különösen a hátsó túlnyúlása orbitális, ami valljuk be, a formának, az arányoknak nem tett túl jót. Sebaj. Magas is az autó. Ami a tengelytávot illeti, jelentősen összement (2,92-ről 2,64 méterre), ám az utastér 4-5 személynek teljesen megfelelő, a csomagtartó meg 573 literes, alacsony padlós, nagyszájú, könnyen pakolható és a - széria 1:3/2:3 arányban osztott - hátsó támlák döntésével több mint 1,5 köbméter rámolható. Ahhoz képest, hogy a Logan MCV kisautó-alapú kombi, számos kompaktot lepipál. Kompromisszum: bővítéskor nem tökéletesen sík a padló, a hátfalnak csupán a közepe burkolt, a kalaptartó végén nincs húzófül, csak olyan, mintha lenne. Végül is nem para, de kivághatták, kimarhatták volna néhány lejért, avagy eurócentért.

Párszor alaposan megpakoltuk, ültünk benne öten is, hangosan senki nem panaszkodott. Kritika persze érte ezért-azért. Nem állítható az anyósülés magassága? Nem. Kicsit kényelmetlenek az ülések, rövid az ülőlap! Bizony. Olcsón csukódnak az ajtók! Tényleg. Gagyi a hifi! Az. De hopp, van érintőképernyős, iGO-alapú navi? USB, Bluetooth is? Igen. És széria menetstabilizáló elektronika, kipörgésgátló, 4 légzsák, isofix rögzítési pontok a hátsó szélső üléseken. Meg klíma. Távirányítós centrálzár, elektromos ablak, elektromos és fűthető tükör, szervokormány, állítható magasságú vezetőülés. Ami kell, van. Kicsit több is.

Ez nem egy Dacia-reklám. Nem hallgatjuk el, hogy a (szériában műanyag) kormány kizárólag le-fel állítható. A vezetőülés liftezése nehézkes, a fényszórómagasság állítása ódivatúan bovdenes. A lámpa fényereje sem az igazi. Ha kihajtod a napellenzőket, zavarhat a pőre piperetükör. És zajos az autó. Nem durván, de zajos. Az áttételezés sajátossága meg a szigetelés (hiánya) okán az 1.5 dCi motor kellemetlen, búgó-bőgő hangot hallat úgy 1500-as fordulatszám alatt. Eco-módban (mert ilyet is tud) nyomatékszegénység, fulladékonyság van. Szerencsére kikapcsolható ez a gázreakció- és agysejt-gyilkos funkció, s javul a helyzet. Aztán az ESP nem visszagurulás-gátlós. És nincs komfortindex. A duda a bal oldali bajuszkapcsoló végén van, hangja mókás, az első elektromos ablakemelőket a középkonzol tövében kell keresni, de ennyi. Végére értünk a negatívumoknak.

Az - szerintem - nem negatívum, hogy nincs automata légkondi, automata váltó, egyéb tucatnyi modern extra. Az sem, hogy hosszúra áttételezett az 5 fokozatú váltó (negyediket 60-nál, ötödiket 90-nél érdemes kapcsolni). Az viszont igenis pozitívum, hogy a váltási segéd (mert ilyet is tud) lefelé gangolásra is buzdít. Hogy opciósan van tempomat, bőrkormány, könyöklő, hátsó villanyablak, tolatóradar is. Nem drágán. Bőrkárpit is kérhető, ami azért elég morbid a Logan MCV esetében. Hogy Arctic szinten fedélzeti számítógépet, ködlámpát, CD-s, MP3-as rádiót is kapni kormány alatti vezérléssel - kánaán. A 7 colos MediaNav ára teljes Európa-térképpel 110 ezer forint. Ekkor bezzeg nincs CD-játszó, na mindegy - úgyis megy kifelé a divatból.

Többször ebben a cikkben nem említem, nem írom le a divat szót. Mert a Logan MCV (racionális, antisznob tulajdonosa) szembemegy a trendekkel. Cserébe akkora rakás pénzt spórol meg, ami Romániából, Franciaországból is látható. Szemből és hátulról amúgy nem is gáz, ahogy mutat az autó – jól áll neki a – nem LED-es - nappali menetfény, a tetősín is. Felfelé nyíló hátfalán, a tenyérnyi sörnyitó embléma alatt büszkén viseli nevét; de mi az, hogy MCV? – tette fel a kérdést egy barátom. Az M, mint Multi és a V, mint Vehicle azonnal jött, a C, mint Convivial csak később. Tehát Multi Convivial Vehicle, szabad fordításban nagyon vidám családi autó. Az angol convivial szó jelentése: vidám, társasági. Latin nyelveket beszélőknek a convivir, convivere (mint együttélés) szavak is beugorhatnak. Ó, még egy megoldás van az MCV-re: Max Capacity Vehicle. Minden belefér.

Az is belefér, de már nekem, illetve a kollégának és a tesztautó utasainak is, hogy a belvilág kissé (nagyon) egyszerű, semmi cicó, csak a praktikum. A műanyagok kemények, kopogósak – és? Érzetre normális minőségű, rendesen összerakott az autó. Oszt vezetési élményt ad-e? Nem. Amennyire fontos ez számomra, tudom, hogy annyira nem az sokaknak, egyre többeknek. Vagyis ők máshogy értelmezik a vezetési élményt: nekik az az élmény, hogy olcsón, költséghatékonyan, okosan utaznak. Na, itt a Logan MCV aduja.
Nem egy szépség, de szerethető
Az együtt töltött órák, a budapesti 50-60 km alapján úgy vélem, szerethető a Logan MCV, még ha nem is igazán egy szépség. A váltó jó, bár a kiosztása kicsit furcsa: az 1.5 dCi 50 km/h-val harmadik fokozatban ketyeg kb. 1500-as fordulaton, a negyedik sebesség pedig ebben az esetben még kevésnek bizonyul.
A futóműve lehetne kicsit feszesebb, a beltérben felhasznált anyagok hasonlóak, mint a Clióban, ami szerintem ebben a kategóriában megfelelő.
Úgy gondolom, hogy az ár/csomagtér/felszereltség hármas verhetetlen. Mivel én inkább kis/középtávon használom a járművet, személy szerint 1.2-es benzinmotorral választanám, Arctic csomaggal.
Gábor

És akkor az érzéketlen kormány, a billegős, úthibákon mégis fel-felütő futómű bocsánatos bűn. A tisztességesen gyorsító, de a már említetten bőgő-búgó, Eco-módban tetszhalott dízelmotor meg a benzinkúton nyer értelmet. A 3,8 literes gyári átlag mese, viszont a télen, javarészt városi használatban, meg-megpakolva, rút dugókban is pöfögve tapasztalt 5,8 l/100 km klassz. Országúton biztosan 5 alá is vihető.

Végül még az árról: a Logan MCV listán már 2,17 milliótól megkaparintható. Klímával és az Arctic többi extrájával, sima szívó benzinesen 2,62 milliónál tartunk. Ennyiért ajándék. Dízel vagy turbós benzines nem kéne bele, akinek meg a kombi karosszéria sem kéne, 180 ezerrel még olcsóbban ott a Sandero és a Logan. Gazdálkodj okosan! Emlékszünk még erre a társasjátékra? (Az Y generáció guglizzon rá.) Szóval ez a Dacia, ez lehet a Dacia-tulaj jelmondata, az okosan, szerényen gazdálkodás. Mások nyugodtan fizessenek a jobb minőségérzetért, a fölös extrák garmadájáért, fizessék csak a különböző emblémák felárát, s addig ők, a lenézettek meg tán értelmesebb dolgokra költik a pénzüket, már ha van.
Értékelés
Pozitív
Tágas utas- és csomagtér, takarékos motor, jó váltó, korrekt alapfelszereltség, olcsó extrák, vonzó ár
Negatív
Billegős, közben fel-felütő futómű, érzéketlen kormány, jóindulattal közepes ülések és minőségérzet, alacsony fordulaton bántó motorhang
Árak
Tesztmodell alapára
3 320 000 Ft (2014.02.24.)
Tesztautó ára
3 430 000 Ft (2014.02.24.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1461 cm3
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
220 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,1 s
Végsebesség:
173 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4492 mm
Szélesség:
1733 mm
Magasság:
1519 mm
Saját tömeg:
1033 kg
Össztömeg:
1590 kg
Tengelytáv:
2634 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
573-1518 l
Belső szélesség elöl:
1340 mm
Belső szélesség hátul:
1330 mm
Belmagasság elöl:
920-960 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1330 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
540-800 mm
Csomagtér hossza:
1160 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1930 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
1130 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1461 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
220 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
173 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,1 s
CO2-kibocsátás:
99 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

52 thoughts on “Gazdálkodj okosan! Dacia Logan MCV teszt

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Érdekes, a hozzászólások alapján hirtelen mindenki elszaladt Logan MCV-t venni, vagy épp nemrég vett, vagy épp gondolkodik rajta hogy azt vegyen…! Na ilyen az amikor az importőr és/vagy kereskedő elkezd kommentelni egy cikket mindenféle álneveken. Eléggé átlátszó!!!

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Ez így van. Én is pont így látom. Ehhez a döntéshez meg kell érni. Én változatlanul úgy érzem jól döntöttem, 3. hónapja használom. 0,9-esnek akor van a legjobb fogyasztása, ha 90 körül megy. A legtöbb amit 1 tankkal megtettem az 850 km. Eddig hibátlan.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Én nagy Honda fan vagyok, egyszerűen imádom a kis Civic-emet, (1998-as angol civic 1.5 Vtec motorral, 114 lóval) mert igazán jól megy, legyorsulok szinte bárkit, megbízható és keveset is fogyaszt, itt látható: http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=33575) Szóval ezt az autót igazi élmény vezetni! Le szeretném cserélni egy Honda Civic Tourerre, Lifestyle felszereletséggel, 1.8-as motorral. Viszont mióta megláttam ezt az új Logan MCV-t, nagyon megtetszett nekem, és elkezdtem azon gondolkodni, hogy a Civic Tourer árából 2-2,5 db ilyen Logan MCV-t tudnék venni. Mostanra már be van kamerázva szinte minden út, és 130 km/h-nál nem érdemes gyorsabban menni, a kárpit minőségére azt mondom, hogy veszek az ülésekre üléshuzatot kb. 15.000 Ft-ért. Ami kell ahhoz, hogy A-ból B-be eljussak, bőven benne van, és ami még fontos: hatalmas a csomagtere, (mert mi sokat pakolunk cuccokat viszünk ide-oda, általában Székelyföldre és vissza), és nem sajnálom ha karcos lesz, vagy egyéb kisebb sérülése, olcsó a szervizelése is, akkor miért is NE ilyet vegyek? A többi pénzt inkább beletankolom, és körbeutazom vagy 10-szer, -amíg megtartom- európát, megkóstolok ételeket, italokat, helyi specialitásokat, megnézek szép helyeket, és jót nevetek azokon, akik egy presztizsesebb(nek hitt)emblémáért, minőségérzetért, csak néha használt beépitett úgynevezett extrákért képesek milliókkal többet kiadni, mint ez az autó ára. Igen, tetszik ez a kocsi, és veszek egy 1.2-eset, 75 lóval 2,245.00 Ft-ért, feladva a mostani kényelmes/gyors vezetési élményt, amit a mostani Civic-em nyújt!

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Szóval én ma vettem át az autóm. Nagyon tetszik! Dinamikus, jól kilátni, nagy tükrök vannak rajta. Kellemes, kényelmes. A media nav elbűvölt: az iphonehoz csak az elején kell társítani, a telefonkönyv máris használható. Én netes rádiót szoktam hallgatni, azt a telefonról kell kezdeményezni , mint ahogy a letöltött zenék lejátszását is. A kijelző nagy, könnyen kezelhető, logikus. Az összes többi kezelőszerv szintén. A rövid ülőlap hülyeség. Semmit nem lehet észtevenni. Rakhely rengeteg. A pótkerék rekeszében csomó eszközt, kesztyűt, vontatókötelet, stb lehet rakni. 3,5 MFt-ért pazar autó.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Én is 0.9-es MCV tulajdonos leszek várhatóan jövő hétvégén hosszú várakozás után (jan.22.én rendeltem meg)Nem tudom a magas rendelésszám vagy gyártói kapacitás szűkössége miatt de elég soknak találom ezt a közel 4 hónapot. Amit eddig láttam teszt ill. használói vélemények úgy gondolom nem döntöttem rosszul. A tapasztalataimról majd beszámolok.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Tök jó! Már én is alig vérom az enyémet, egy hónap és megjön. Ez egy 0,9-es MCV-lesz. Én úgy érzem, ami nekem fontos, azt bőven megadja. Öt év garancia, utána úgyis cserélek. Most régi autó beszámítással gyakorlatilag 1,8 MFt-ba kerül tokkal vonóval, azaz vonóhoroggal és forgalombaállítással együtt.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Kb 1 hónapja vettem egy sedant (nem kombi verzió) 0,9-es motorral. Nagyon klassz eddig!

    A 0,9-es motor már akkor nagyon megtetszett, amikor még autó sem volt hozzá. Ha jól tudom, három motorgyártó is egyszerre jött ki egy ilyen 3 hengeres miniturbóval. Élőben sokkal jobb, mint olvasni róla! 🙂 A Dákó nagyon könnyű, a 90 lóerő meg könnyedén mozgatja. Az M7-esen az érdi emelkedőn 130-nál úgy gyorsul, hogy belenyom az ülésbe. Ennél több nem kell sehol. A váltó áttételekkel nincs semmi gond, de a turbólyukat szokni kell, főleg 2, 3-asba felváltáskor.

    A futómű (a cikkel ellentétben) nagyon jó. Rossz és nagyon rossz minőségű úton (azaz majdnem mindenhol) kiválóan tartja az úton a kocsit, gond nélkül gyorsul, fékez és tartja a kanyarokat. Minden gödröt érezni, de biztosan érzem az autót az úton – igen, ez is egy vezetési élmény!

    A kaszniról annyit, hogy ha letakarom az emblémát, egy átlag autós meg nem mondja, milyen gyártó. Szubjektív vélemény, de nekem tetszik. A csomagtartó viszont tényleg gagyi, óriási, de valszeg itt spóroltak a legtöbbet, főleg a kápitokon. Első dolgom volt gumitálcát venni bele. Az utastér teljesen korrekt, elől is, hátul is, van elég hely, az ülések kényelmesek. Nem érzem, hogy rövid lenne az ülőfelület, pedig magas vagyok. A kopogó műanyagok engem nem zavarnak, egy Clioból ültem át, ott 15 év után is teljesen jó állapotban voltak ezek „vacak” műanyagok.

    Egy komoly negatívuma tényleg van, míg a Renault összes típusa 5 csillagos, addig a Dákó csak 3 csillagos a törésteszten. Ez sokaknak elég ellenérv lehet az olcsósággal szemben. Bár még mindig jobb, mint egy megtört vázú használt „márkás” autó törésmentesnek eladva.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Kipróbáltam a 0,9-es motort, 3-an ültünk benne és városban telsejen elég. Jól gyorsít, dinamikus. Ami elegendő nekem egy autóból azt nyújtja. A rákövetkező héten meglett a szerződéskötés. 2 hónap múlva jön az autó.Tokkal-vonóval, azaz vizsgáztatással, forgalombahelyezéssel 3,4 M.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    December közepén vettem egyet édesapámnak.(Egyike az első átadott példányoknak, ugyanígy 1.5 dci/90.).
    A sors fura fintora, hogy nekem 4 éves Focusom van(1.6 tdci/110, hasonló felszereltség). Semmi bajom a sajátommal, de lassan azt veszem észre, hogy jobban szeretem vezetni a Daciát. Csendesebb, Kényelmesebb és hasonlóan jól megy.
    110 felett fogyaszt egy kicsit többet. (Egyébként meg 4, 4.5-tel el bőven elvan.). Negatívum, a vízhőfok mérő hiánya, ill. az ajtókon a gumitömítés nem tökéletes, nem kell félreérteni, nem ázik be az autó, csak a víz és sár cseppek meglátszanak a B és C oszlop alsó részén.(Hiba 1 órás munkával javítva, hallottam már rosszabbat is 2x drágább autóknál.)
    Nem igazán értem azokat az embereket, akik tartósság miatt aggódnak. Valóban elromolhat mint az összes többi. És hogy mi lesz 8-10 év múlva, lehet, hogy kuka, de akkor a megmaradt különbözetből veszek egy másikat és pont.(Ha jól emlékszem, hasonló felszereltségű, motorizáltságú modellek 1, másfél millióval drágábbak.)
    Na ennyi, fikázzátok még sokáig és vegyetek inkább ebből az árból valami külföldről behozott visszatekert 3 éves roncsot vagy más márkából 1,2 szart azt jó napot!

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Szintén 10 évig használtuk a 2111-est,mink is nemegyszer nemkétszer megjártuk munkánk végett Győr-Berlin útvonalat (igaz az „csak” 754Km) de nem fáradtunk el benne (NEM zsiguli,NEM kockalada ülések vannak benne) kényelmes ülései vannak.Fordot nem szerettem vezetni ülései mélyen vannak műszerfal túl előre nyúlik nehézkes a tolatás vele (pedig 189cm vagyok tehát annyira nem törpe) Ellenben a Ladát könnyű vezetni lendületes,nem „holtteres” autó,nagyok az oldalablakok jó a hátralátás is-tehát könnyű vele parkolni- és nem utolsó sorban a szervókormány is jó dolog benne (tehát NEM zsiguli,NEM kockalada…)
    Rohadás a Fordon nem az ajtókon,sárvédőkön,küszöbökön volt ami látványos hanem a motortartó bakoknál,telóknál,lámpák alatti résznél. Ezek kívülről nem látszanak.
    Az árrol meg annyit,hogy csak a nevet kell megfizetni amennyivel drágább abszolút nem jobb a fenntartási költségekről meg már ne is beszéljünk… Csak néhány példa: Ladához (szerintem a Daciához sem drágább) Vezérmű szíj,görgők,vízpumpa (GYÁRI!) 16300Ft, ablakemelő motor(GYÁRI!) 7100Ft, generátor (GYÁRI!) 27500ft… Nem véletlenül írtam ezeket…
    Egyszer tedd félre a Fordos csőlátásod és előíteleted(már bocs) és ha lesz alkalmad rá vedd szemügyre közelebbről próbáld ki hosszabb távon vezetni a Dáciát vagy Ladát (NEM Tx-es daciát vagy zsigulit) Logant vagy 1119-et. Lehet,hogy megváltozik a véleményed!

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Én kíváncsi vagyok nagyon a 0,9 l-es motorra. Jövő héten megyek egy tesztvezetésre. Igen kétfajta viszonya lehet az embernek az autókhoz. Kétségtelenül elterjedtebb, macsós az, aki midig élvezettel ül az autója volánja mögé, gyönyörködik az autóban, büszke rá, márkahű. Ezek azok a fiatalok akik mindent megtesznek, hogy legyen egy BMW-jük. Nekik az az autó, mindegy, hogy használt, de BMW. Legalábbis itt Borsodban ezt látom. Még egy éve én is nagy Volvóban gondolkodtam. De megváltoztam. Ugyanis jönnek a mindennapok, megszokja az ember az autóját. Őszintén én nem állítgatom a klímát, nem nézegetem, hogy milyen szép autóm van, mert ismerem. elindulok, gyorsítok, haladok, megállok. Aztán jönnek a hibák, szívom a fogam, hogy jó sokba kerül. Gondolkodom, mikorra gyűlik össze annyi, hogy vegyek mégegy ilyet. És akkor egy dácia, fele annyoból kielégíti az igényeimet, mint egy Volvo, vagy negyedannyiból, mint egy nagy Volvo. És akkor észreveszem, hogy átalakultam praktikus, racionálisan gondolkodó emberré. Aki szintén szereti az autóját, de tudja, hogy ami fontos neki, azt megkapja egy alacsonyabb presztizsű géptől is.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Nekem 10 éve csak Fordom volt, és más márkában nem is gondolkozom! Durván 150 ezer km-t tettem bele.Többször megjártam vele Németországot mindig nyugodt szívvel indultam el vele soha nem hagyott cserben.Kedves Ladás és Daciás felhasználók!Ha le tudtok vezetni a saját autótokkal mondjuk egy Budapest-Frankfurt 900km-t úgy hogy mondjuk csak 2 szer pihentek és a 900km végén nem lesztek fáradtak akkor le a kalappal! Én ezt a Forddal több ízben megtettem!Lehet aki városban használja annak elmegy de nem gondolnám azt hogy hosszabb távú útra kényelmes lenne.Ja és aki a Fordra azt írja hogy rohad az még a múlt században él.A régi transitok,escortok valóban rohadtak de az én Focusomon nyomát nem látni.Nézzük ugyanezt meg mondjuk egy Daciánál 10 év után mondjuk egy Logannál.Nem hiába kerül annyiba amennyibe.Nem vagyok sznob de nekem az autó nemcsak egy tárgy.Én szeretek vezetni szeretem ha jó az úttartása,ha jó a kormányzása,a váltója ha élvezettel lehet vezetni.A Dacia tényleg jó de azoknak az embereknek akik csak ütik vágják a kocsijukat,nem szeretnek vezetni csak muszájból vezetnek.Azoknak tényleg ajánlható.De én semmi pénzért nem cserélném le.3 milláért inkébb vennék egy 2 éves használt Focust mint egy új Daciát.Nem lehet egy lapra tenni a kettőt!

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Valóban nem vagyok autószerelő sem műkedvelő csak egy egyszerű autóhasználó. Volt is már egypár járgányom az elmúlt 24év alatt mióta vezetek. Sokat kell használnunk az autókat feleségemmel a munkánk miatt (ezért több autónk van egyszerre számszerint 3DB) de bizony a Fordal sok gond volt. 94Ezer Km-el vettük(lehet,hogy órakorrekció után bár nemhiszem…) egy magánembertől (nem kereskedőtől) vettük.Az autó kívül-belül szép állapotban volt ránézésre(Belseje nem volt szétkopva,sem a kormány sem a kárpitok sem a kapcsolók…) 250Ezer Km-et futott autónál azért észrevehetőek némi kopások vagy külsérelmi nyomok. Mert azért valljuk be nem lenne olcsó mulatság (és abszolút nem érné meg az eladónak) szinte az egész belsejét-külselyét felrenoválni…
    Nem akarok megsérteni senkit,de engem is próbáltak lebeszélni (többek között autószerelők is),hogy ilyen sz.r meg olyan sz.r 500Km-et nem fog kibírni szétrohad,szétesik1 év alatt,csak költeni fogok rá amikor megvettem a korábban említett új autómat amit 10 évig használtam 190ezer Km-el adtam el… Hát nem így lett koppantak…Természetesen azzal is voltak gondok a 10 év 190Ezer alatt DE(!) hírül sem ilyenek.
    Elárulom Lada 2111-4 komiról 1,5L 16V volt szó (NEM zsiguli kombi,NEM kocka kombi)
    Azért írtam azt korábban,hogy „fejekben van a baj” mert még mindíg a ’80-’90-es években jár sok ember gondolkodása hogy a „nyugati” autó az csak jó lehet arra soha semennyit nem kell költeni soha nem romlik el… De ha Pl.: Daciáról,Ladáról van szó az csak sz.r ócska semmitérő lehet… (saját tapasztalatból mondom ez már más világ nem a ’80-as évek nemszabad összehasonlítani a régi TX-es Daciával az újat ahogy az új Ladákat sem a régi zsigulikkal…)

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Ha 8 hónapig volt Focus II autód, ennyi problémával, akkor számomra egyértelmű, hogy már akkor sem értettél az autóhoz, amikor megvetted. Amelyik Fóka II-nek ennyi meghibásodása jött elő, abban minimum 250 000 km volt annak ellenére, hogy Te lehet, hogy úgy tudtad, hogy ennek fele sincs a járgányban. Na akkor dicsérd a Dáciát, ha abba is belehajtasz 250 ezer km-t. Egyébként nem sértés Fordot Dáciához hasonlítani, csak jelen esetben ezt nem egy műkedvelő, hanem autószerlő mester, szervizmérnök tette meg, műszaki szakismerete, tapasztalata alapján.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Hát én is egyetértek veled! Ezért vettem én is ‘átlagautót’ igaz nem Daciát hanem Lada (NEM Zsiguli, NEM Kocka,NEM Szamara,NEM Niva) Kalinát (1119) Németországból 2010évjárat 28000KM Szervízkönyves (Régebbről ismerem a tulajt) Forintban átszámítva 780000Ft Össz költségem vételárral 900Ezer. Azért cserélte le mert új Ladát vett (GRANTA 2190) Ő „A”Mercedesből(!) ült át Ladába ugyan ezek dolgok végett mint te a Volvóból…
    Egyébként a Dacia is Jó AUTÓ a mindennapokra!

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Na mondok én nektek valamit: Nekem nagyon megtetszett a Dacia és pár hónap múlva tervezem, hogy veszek egy Logan 3 hengeres beniznest. Egy S40 2 literes dizel Volvot cserélek le erre. 140 eKm van benne. És miért? Mert 8 év alatt, amíg használtam, kialakult, mi a fontos az autóban. Nem érdekelnek a kárpitok, mert a 7 millás kocsiban a vezetőülésé kirepedt. Nem érdekel, hogy dízel és 136 Le, mert városban használom és most cserélték kia a lendkereket, mert már rázott. Dízel nem való városba. Nem érdekel milyen anyagból van a műszerfal, mert 8 év alatt nem fogdostam. Viszont a 7 millás kocsi csomagtérzárja 3x hagyott cserben, lehet a dáciáé gagyi, de nem lesz 55 eFt a cseréje. A Dacia csomagtere 100 l-rel naygobb. A presztizst leszarom, mert 8 év alatt egy volvo árából veszek mégegyszer egy Logant. Míg nekem egy 20 as szervíz alaphangon 60 eFt volt, most meglesz fele annyból. 140-nél tőbbel úgysem megyek, akkor minek egy 180 Km/H-ás végsebességű. Egyébként megengedhetnék magamnak 6-7 millás autót, de egyszerűen nem látom értelmét.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Hallottál már „szóértelmező szótárról” ?lMég egyszer mondom NEM(!!!) legenda meg kitaláció,jelen voltam a roncsok elszállításánál. A másik egy szóval sem mondtam,hogy az Ignis karcolás nélkül megúszta elég rendesen eldeformálódott a bal oldala… csak nem tértem ki rá.
    Itt a probléma (a fejekben),hogy sértés viszonyítani Fordot,Daciához…
    Nekem meg az csal mosolyt az arcomra mikor valaki olyat ír,hogy 10évig soha semmi baja… Ugyan már ilyet csak (jelen esetben) Focus Fan-ok írnak. Többek között nekem is volt (igaz csak 8 hónapig Focusom 2.generációs) de voltak vele gondok elég rendesen: Első ablakemelő motorok,önindító,léptetőmotor,központi zár,generátor. Lehet,hogy pont én fogtam ki a legsz.rabbat nemtudom…
    Ha napi szinten foglalkozol autókka (vagy csak Fordokkal?) akkor tudnod kellene,hogy a Dacia Sandero 4 csillagot kapott. Kérdésedre itt a válasz hallottam az EURO NCAP-ról

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem ez a Dacia nagyon nem tetszik. Messziről süt róla, hogy egy olcsó autó, igaz ettől még lehet jó. Ha meg közelebb megyünk és beülünk, akkor borzalmas minőségű anyagokkal találkozhatunk. Oké, hogy van benn navi, de olyan az a képernyő a középkonzolon, mintha egy pajtába beraknék egy LED tévét. Valószínű, a motorokkal van a legkevesebb gond, hiszen azok a Renault kipróbált darabjai, legalábbis az 1.4-es benzines, meg az 1.5 dCi. Az egy dolog, hogy olcsó, de nem minden. Ha egy Dacia árát szánnám autóra, akkor lehet, hogy nem vennék úőj autót. Vagy megnézném, hogy mik a további lehetőségek. Kicsit böngészve a netet hamar rátaláltam a Fiatokra. A Bravot már haza lehet vinni 3,1 millióért, ennyiért adnak elektromos ablakot, kp. zárat, manuális klímást, CD-s rádiót és egy 1.4 16V motort. Nem volt soha Fiatom, de a Bravo mégiscsak egy kompakt 5 ajtós, sokkal jobb, szebb anyagokkal, mint a Dacia, és ahhoz is jár az 5 év garancia. Igaz nem kombi. Ha dízel kell 3,2-3,3 körül van Linea, igaz az meg szedan, de legalább 500 liter a csomagtér. Szerintem a Citroen C-Elyse, Peugeot 301 páros is jobb, mint a Dacia, árakat nem néztem, de ha jól emlékszem 2,5 körl kezdődnek. Jelenleg a Citroennél is vannak akciók. Szóval nem vennék Dáciát. De mindenki maga dönti el.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Laci080: minden kötözködés nélkül, te használtál éveken keresztül ÚJ DACIAt? Mert maximum akkor lenne releváns a véleményed. Én jártam elég sokat Focus-szal, nagyon nem szerettem szegénykét, de mégsem szólom le. Ellenben a Daciak is igen kellemes autók, saját tapasztalat.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Bírom ezeket a „nekem egy ismerősöm így meg úgy járt” legendákat. Használtál már Focust mondjuk éveken át?Én igen!Bírom hogy mindig olyan véleményez valakit aki még a közelébe sem volt. Nekem 10 éve Focusom van egy gramm rohadás nincs rajta! Soha semmi bajom nem volt vele,megbízható kényelmes jó autó.Egy Daciához még csak viszonyítani is sértés.Napi szinten foglalkozom autókkal,és rengeteg autótulajjal beszélek.Soha nem hallottam ilyen sztorit hogy egy Foucus gyengébb anyagból van mint egy Ignis.Ez egy vicc.Ha ezt elmesélem bent hülyére röhögik magukat a kollégák :)))) Hallottál már olyanról hogy EURO NCAP? Segítek mert Dacia körökben nem biztos hogy ismerik mi is ez.Röviden egy Európai elfogadott törésteszt amit minden autónál elvégeznek.Csak egyet tégy meg légyszíves: guglizz rá a Focus EURO NCAP töréstesztjére aztán meg a Loganéra.De rákereshetsz az Ignisére is.Utánna beszélhetünk.” Az egyik ismerősöm ” sztorit meg hagyjuk meg a családi mesedélutánra olyan laikus emberkéknek akik ezt elhiszik.Köszönöm a figyelmed!

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Teljes mértékben egyetértek veled! Az aki egy Daciát egy Fordhoz viszonyít annak fingja nincs az autókhoz.Én napi szinten autókkal foglalkozom.Nem azért dicsérem csak a Fordot mert nekem is az van.Rengeteg emberrel találkozom eszmét cserélünk,nem igazán hallottam még rossz véleményt Focusról. Nekem már volt első meg második generációs Focusom is,és remélhetőleg hamarosan meglesz a harmadik generáció is.Megbízható kényelmes jó autó.Közelébe nem jöhet egy román vacak Daciához.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Sajnos nem „hallomás alapja” hanem kész tények,ugyanis jelen voltam a baleset után,saját szememmel láttam az autót (du. 1 órakor körül volt az eset) Konkrétan én vittem haza a srácot. Én is meglepődtem de hát ez van. Neki is 1,4 benzinese volt,kicsit lomhának találtam (enyém jobban gyorsult bár az igaz,hogy 100ccm-el nagyobb motor volt benne,átlagba 6,3L/100Km a fogyasztása,csomagtartója is nagyobb volt és végül de nem utolsó sorban az új ára+alkatrész árak fele annyiba kerülnek)
    10 éves volt amikor eladtam 190ezer Km volt benne rozsda sehol pedig garázsba nem sokat volt.(Nem Daciam volt hanem sokak által leszólt márka…)

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Azért nem kéne leszolni egy fordot annyira .Nem a vilaág legjobb autója ,de a Daciánál legendásabb multal rendelkezik és nem kell bizonyítson mind a ez az új Dácia család………..

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Nem vagyok egy Dacia fan, de le a kalappal a mostani generációs autóik előtt…egyre pofásabbak. Egyre többet tudnak és nem is drágák. Németországban meglepően sokat láttam ezekből (Sandero, Logan MCV, Duster).

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Kár ennyire leszólnod hallomás alapján a Ford Focust. Nekem ez a második Focusom, újan vettem, és 7 éve hajtom. Korróziónak nyoma sincs, és műszaki érték- ár arányban nem találsz jobbat. Hasonlítsd csak össze a cikkben írt 1,5 diesel 5,8 l/100km fogyasztását (amit itt kitűnőnek állítanak be) az én 1,4-es benzinesem 7,1 l/100km fogyasztásával, és ez a motor elnyűhetetlen. Persze az autót nem csak hajtani, hanem gondozni is kell. Én biztosan inkább használt Focust vennék ugyanannyiért, mint új Dáciát. Hogy honnan az ellenszenv: szervizvezetőként eleget szívtunk a régi Dácsiákkal, és ez is csak nevében Renault. Annyi köze van a Renaulthoz, mint a Skodának a VW-hoz. Egyik sem lesz soha konkurense az alap márkának.
    Szervizmérnök.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Ford Focus egy kalap sz.r, hiába van benne ilyen-olyan légzsák meg satöbbi.Egy ismerősöm ütközött egy Ignissel tulajdonképpen oldalba kapta az Ignist a Focussal Kb.:30-35Km/h sebességnél! Focus totálkárosra(!!!) törött,motor kiszakadt a helyéről(!) légzsák nyílt a srác tele lett zúzódásokkal.
    Úgyhogy ennyit a marha F.sza neves autókról. Egyébkén 8 éves volt a Focus 0km-esen vette és szét volt rohadva… azóta már nem fordal jár…

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Azt is tudom ,új autóról van szó. De már irtam , hogy ez csak az én véleményem es E mercit biztos nem kapsz : 10 ezer euró környékén de astrat, focus, Renault Clio 1.5 dCi 90 FAP Grandtour TomTom 9 ezerért van………..

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Egy majdnem 90 ezret futott Astra annyi, mint egy messze nem alapváltozatú Logan (3.1 milla+regadó, hazaszállítás, pár apróság megigazítása, talán 4 új gumiabroncs, lejárt gari, stb-stb).
    Biztos jó autó, de van, akinek ez nem alternatíva. A fix költségei is jóval magasabbak lesznek (éves szerviz, casco díj, a jóval magasabb futásteljesítményből adódó költségek a következő évek során, stb.). Illetve az a +87 ezer km azért elég hamar jelentkezni fog a költségekben.
    Szép autó, de szerintem teljesen más „ügyfélkört” szólít meg. Egy új autóhoz veszel aprópénzért 5 év teljeskörű garanciát, ami pont egy modern turbódízelnél elég jó üzlet….

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-astra-1-3-cdti-ecoflex-sports-tourer-selection-k-hannover/190531253.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=129&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&export=ALSO_EXPORT

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-astra-1-3-cdti-ecoflex-sports-tourer-selection-k-hannover/190531253.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=129&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&export=ALSO_EXPORT

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    113 ekm-t tettem meg vele. 1,5 dci 90 LE + tuning box, Dáko 7 személyes MCV (Multi Car Vagon). Most múlt 6 éves. Múlt héten vizsgáztattam. Nem készültem rá, mert szólt a rendőr, hogy lejárt a műszaki, így másnap bementem egy vizsgahelyre és 1 óra múlva kész volt a vizsga. Semmit sem kellett vele csinálni. Eddigi egyetlen kiadás az első fékbetétek cseréje volt. 5 l / 100 km alatt járom Bp.-en, de nem belvárosban és a környező településeken, rövid távokon. Télen sem éri el a az 5 litert. Egy fullos 530-es BMW kombit adtam el, egy 6 éves E39-est, azért hogy ezt megvehessem, hiszen annak nagyon sokba került a fenntartása. Csináltam egy táblázatot, az összes 7 személyes 0-4 éves autó tulajdonságairól, az összes költségeikről (még a casco és súlyadót is beleszámoltam). Hatalmas előnnyel nyert az MCV. És az elmúlt 6 év igazolta. Nagyon keményen használtam, hiszen az összes tűzifát ( kb. 40 m3-et) ezzel hordtam haza vidékről. A megspórolt pénzből egy másik, nagyobb és jobb házba költöztünk. Mindig jól esik beleülni. Tanúsítom, hogy igaza van cikk írójának.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    ” Kicsit kényelmetlenek az ülések, rövid az ülőlap! Bizony. Olcsón csukódnak az ajtók! Tényleg. Gagyi a hifi! Az. De hopp, van érintőképernyős, iGO-alapú navi? USB, Bluetooth is? Igen. ”
    Kényelmetlenek az ülések tehát hosszú úton fárasztó és kényelmetlen,a hifi az szar de IGO alapú Gps van.Ami ma már szinte minden okostelefonban benne van az feltétlen szükséges.Egyszóval ami fontos lenne az rossz ami nem fontos az benne van.Igényes egy szerkezet.

  • 2017.10.29. at 13:34
    Permalink

    Volt Focusom, semmivel sem volt jobb az összeszerelési minősége vagy a tartóssága a Logannál. Ugyanolyan (amúgy jó) modern műanyag tömegautó az is mint 100 másik…
    Pont a Focus dízel amúgy nem a legjobb példa, mert a legtöbb flottaautó volt, szóval egy hozzá nem értő ember könnyen belenyúlhat a kakiba, ha megvesz egy ilyet.
    Nem azért vesznek az emberek egy ilyet újonnan, hogy elmondhassák bárkinek (ki az a hülye, aki egy 2 millás autóval villant…), hanem mert az autó érzelmileg annyit jelent számukra, mint egy mosógép, viszont nem akarnak vele szívni.
    Az enyémet a fővárosban használom, nem féltem, nem zavar, ha megnyomják, nem kell vele foglalkoznom viszont tágas, gazdaságos és magas építésű. Van, akinek ez fontos…

  • 2017.10.29. at 13:35
    Permalink

    Toyota Auris HSD-t ötajtósként és kombiként is teszteltünk már. Golf dízelt magunk is szeretnénk próbálni, most viszont a Dacia jutott, ennek is örültünk.

  • 2017.10.29. at 13:35
    Permalink

    Ennyi pénzért kapsz egy 3 éves keveset futott dízel Focust amivel szintén nem lesz 10 évig bajod,és az utakat kényelemben és minőségben járod,tele biztonsági rendszerekkel amiket egy Dacia sosem fog nyújtani.Tudom mert én is ezt csinálom.2-3 évesen veszek elfogadható árú minőségi használt autót aztán 10-12 évesen eladom.Soha nem vennék Daciát csak azért hogy elmondhassam új autót veszek,amit mellesleg ha kihozol már fél millával kevesebbet ér.Az meg hogy Németben csak visszatekert kocsit kapsz török kereskedőtől ez egy hülyeség.Persze van ilyen is! De aki nem ért az autókhoz az vigyen magával szakembert és hamar le lehet fülelni az ügyeskedőket.Persze akinek a trágya minőség is megteszi az vegyen csak nyugodtan dáciat.Igénytelen auto=igénytelen ember

  • 2017.10.29. at 13:35
    Permalink

    Azt mondja a cikk írója:”nem a dízellel kéne hanem a 75 lovas szívó benzinessel klímával” Tele csomagokkal felpakolva???Ember:ezzel a motorral ebben a formában a nyugdíjas tetű ehhez képes TGV vonat .Kéne a fenének még akkor sem ha 2.5 ért újonan hozzámdobják.Inkább ülök egy 10 éves 100 lovas normális márkájú dízelben ahol nem halok meg egy előzésnél,nem egy ilyen szutyok Daciában.Azért mert a kocsi seggére ráírják „by renault” attól még egy nagy rakás szar.Egy ismerősömnek volt ilyenje 3 évesen lyukas volt a küszöb a rozsdától.Miről beszélünk???

  • 2017.10.29. at 13:35
    Permalink

    Nekem van egy 9-éves, 120 ezret futott Loganom. Köszöni, tök jól van, soha nem volt még ennyire olcsón üzemeltethető járgányom. Szerintem 15 évet elmegy egy ilyen, és ha utána a Dunába döntöd, akkor is olcsón autóztál. Nagyon drágák lettek az új autók, egy sima Golf 5 milla…

    A fenti Logannal amúgy tényleg az a tervem, hogy használom, ameddig szinte teljesen problémamentes (=simán átmegy a műszakin, komoly pénzt nem kell rá költeni), nem csinálok abból ügyet, ha karcos meg itt-ot picit virágzik, és a végén kit érdekel alapon eladom, amennyiért elviszik.
    1.8 milla alatt volt újonnan, szóval ha 15 év után ér majd 200 ezret, akkor volt évi 106 ezer Ft értékvesztése. Höhö 🙂

  • 2017.10.29. at 13:35
    Permalink

    Új autókkal hasonlítsál össze. Mit kapsz most ennyi pénzért? A te logikáddal nincs értelme új autót venni, mert egy új Golf árából már vehetsz egy tök jó 2-éves E Mercit, stb-stb.
    A másik, hogy nem mindenki szeret használtautók között szépet vadászni (a sok betegágy között).
    A nyugdíjas apukámat vagy akár a feleségemet pl. nem igazán látom mobile.de-t bújni, meg németországi török seftesnél viszatekert km órákon röhögni… 😀
    Van, aki szereti azt a 8-10 év nyugit, amit egy egyszerű új autó ad.

  • 2017.10.29. at 13:35
    Permalink

    Azért több mint 10 ezer eurót fizetni egy ilyen minőségű autóért , mikor a piacon ennyi pénzért jobbat is talalni . Én ha tehetném inkább egy 2 éves keveset futott import autonál maradnák, mind egy új Logennél. Persze ez csak az én véleményem. Érdemes körülnézni a mobile.de mit lehet kapni 9-10 ezer euróért 🙂

  • 2017.10.29. at 13:35
    Permalink

    Szerintem ha már 10 évet elmegy, bőven behozza a különbözetet. Nézd meg mennyi egy tíz éves autó hasonló felszereltséggel a minőségibb márkáknál és utána mennyit ér tíz évesen. Annyit bukik az ára, amiből kijön két ilyen Dákó. De ha minden szar és extrán költesz szerelésekre, egy ilyen még mindig kijön a különbözetből. Azt bele se számoltam, hogy ezt is el lehet adni majd tíz év múlva egy marék szotyiért, de már akkor is megéri ha csak felgyújtod:D
    Mondjuk mélyen legbelül minden nap anyázna egy hang ha ezt kéne vezetnem, de az nem a pénz miatt…

  • 2017.10.29. at 13:35
    Permalink

    Az rendben van, hogy újonnan nagyon kedvező árral kelletett magát, viszont felvetődik a kérdés, hogy 5-10 év múlva is annyira üzembiztosan fog üzemelni, mint a kétszer-háromszor drágább tárasi?

  • 2017.10.29. at 13:35
    Permalink

    „Mások nyugodtan fizessenek a jobb minőségérzetért, a fölös extrák garmadájáért, fizessék csak a különböző emblémák felárát, s addig ők, a lenézettek meg tán értelmesebb dolgokra költik a pénzüket, már ha van”

    Nagyon frappáns és helytálló ez befejezés,jól összefoglalta a kocsi lényeget!
    Jómagam nagyon szeretnék egy ilyen autót(benzinessel).Tetszik és még a pénzem is megvan rá…..,csak hát ha elköltöm új autóra,akkor mi marad egyéb másra?
    Ez a dilemma szerintem nemcsak engem bosszant az országban.

    Amúgy csak kíváncsiságból kérdezném:Az Autonavigátornál mostanában mindig-mindenki ilyen életunt vagy már belefásultak a sok tesztelésbe?Vagy csak lazák akarnak lenni?
    Ez már többször feltűnt és nemcsak unalmas és olcsó Daciáknál,hanem sokkal drágább-jobb kocsik tesztelésénél is.
    Kántor úr hanghordozása és arckifejezése olyan,mintha nemrég engedték volna ki Zacher doktor ambulanciájáról és még hatnának a gyógyszerek:-)

  • 2017.10.29. at 13:35
    Permalink

    Tisztelt Szerkesztőség!
    Köszönjük mi leendő „racionális” vásárlók eme nagyszerű cikket, ami majdnem tökéletes. Ennél jobb már csak az alapbenzinessel (1.2 16V) lehetett volna a teszt!

Vélemény, hozzászólás?