Gazdagnak látszani egy alap Dacia árából? Lehetséges!

Felháborítóan felvágós autók egy új, klímás Duster áráért: vajon tűnhetsz olcsón milliárdosnak?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akadnak, akiknek a látszat minden: megnéztük, hogy mire mennek egy új Dacia árából a Használtautó.hu keresőjében. Meglepően különleges és érdekes autók bukkantak fel az 5,5 milliós értékhatár alatt, akadt Hummer, Jaguar, de még Maserati is!

Először is - főként azok kedvéért, akik egyáltalán nem gondolkoznak új autóban - igen, egy új, nem fehér Duster klímával jelenleg 5,5 millió forint. Ezért 5 éves olcsó és praktikus kombit kényelmesen kapni, de mi most a földtől jóval elrugaszkodottabban állunk a kérdéshez:

Vajon ennyi pénzből tűnhetsz az élet császárának, amikor kipattansz a verdából a belvárosban? Utánajártunk!

Persze, egy valamire való autóbolond sejteni fogja, hogy nem olyan szép az a cukormáz, de most nem nekik vesszük fel a kínai kamu-Rolexet és a diszkontöltönyt a műarany varrással. Egy Dacia árából gazdálkodunk, elég lesz az utca emberének orrát átverni a pénz szagával. Először is rendezzük le a legfontosabb kérdést: igen, tudjuk, hogy ennyiből gyönyörű Q7-est, ML Mercit vagy X5-öst vehetnénk, de még akár egy első generációs Cayenne is belefér. Ezek a modellek persze a legtöbbeknek már kellően felvágósak, ennél viszont mi mélyebbre akartunk menni. Ma ugyanis már nem kell milliárdosnak lenni egy viszonylag frissnek ható prémium SUV birtoklásához: lehet ebből szép állapotú, húszéveset is venni, 2 millió környékén. Elhiszem, hogy te látod a különbséget, sőt, mi is észrevesszük, ám az átlagos, autókkal nem foglalkozó népességnek egyre megy, lényegében emiatt, aki ilyen szándékkal vette az amúgy kényelmes és méretes négykerekűjét, azt el kell, hogy keserítsük: ennél sokkalta vagányabb dolgokra is lehetett volna cserélni azt a pénzt. Elsőre maradjunk az eredeti elképzelésnél: jöjjön valami, ami nem csak nagy, de feltűnő is, és nem csak a Balaton jegén!
Hirdetés
Ne hülyítsünk viszont senkit: mind a négy feljebb említett SUV kényelmesebb a divat-Hummernél, ezt senki sem kérdőjelezi meg. Míg az eredeti, közútra tervezett Hummer még valóban a katonai jármű alapjaira épült, ezzel lényegében funkcionalitása is volt bőven, addig a H2-es már csak divatból készült, és ez látszik is rajta: az volt a cél, hogy jóval többet mutasson annál, ami. Ezt egyébként a mai napig remekül tudja, hiszen hiába idősebb és rosszabb a német prémium konkurenseknél, sokkalta jobban megbámulják. Persze, legfőképp azért, mert nem látják a beltér nyekergős, kopogós, lötyögős anyagait, és nem vezették még, így azt sem tudják, hogy amúgy még feleslegesebb, mint a korábban emlegetett autók. Szerencsére Amerika akkor is tud mit adni, ha te nem holmi SUV-os újgazdag ficsúr akarsz lenni a tetőtől talpig krómozott, "nagyfelnis hámmörben". Nem kell feltétlenül magasan ülni, hogy milliárdosnak tűnj, sőt, még a modern külső sem létszükséglet ehhez. Bizonyítékul két korosodó, ám a fotók alapján igen gyönyörűnek tűnő Lincolnt is találtam. Fontos viszont megjegyezni, hogy ez akkor működik, ha úgy is használják, ahogy kell:

ebben nem versenyezni van a 6,6 literes V8-as, annak 169 lóereje csendes, óvatos, elegáns autókázásnál is 20 liter benzint égetve adja meg igazán a módját.

Persze ez csak egyetlen példa, rengeteg más amerikai V8-ast találni ezért az összegért, ám az ismeretségi köröm női és autóhoz nem értő férfi tagjai egyértelműen megszavazták, hogy ez a Continental néz ki a legdrágábbnak mind közül. Ha elengedjük Amerikát, mert sem idős olajmágnásnak, sem pedig valamely testrészének méreteit kompenzáló SUV-királynak sem kívánunk tűnni, akkor is akad megoldás, mondjuk egy prémium roadster formájában:

Sajnos a Porsche Boxster nem fér bele, de egy 15 éves Lexus SC vagy egy 10 év körüli SLK Merci már simán.

Talán ennél a kategóriánál lesz a leginkább egyértelmű, hogy kinek imponálunk, hiszen egy autós találkozón már tényleg mindenki át fog látni a szitán, ennek ellenére rengetegen csak a prémium logót és a kétajtós kabriót látják. Persze, lehet ennél komolyabb, valóban sportos és elegáns, egzotikus kupét is találni a keretből, ám ott már ismét más téren kell engedni: az bizony idősebb lesz a kelleténél. Igazi angol vadmacska, a '90-es években és az ezredforduló után egyaránt tökéletesen egyensúlyozott az elegancia és a sportosság vonalán az X100 modellkódú, első generációs Jaguar XK. Sajnos az erősebb, XKR modellek nem férnek bele a keretbe, ahogy a kabriók sem.

XK 8 kupét azonban gond nélkül lehet venni a Duster árából, amelyet közel 300 lóerős, szívó V8-as hajt, a belterébe pedig több luxus jutott, mint a Dacia teljes mai kínálatába.

Kis alkuval az évjárat miatt sem kell szégyenkezni, 6 millió forint környékén már nemcsak magyar papíros, de 2000 után gyártott példányt is találni a Használtautó.hu oldalán. Persze, praktikus szemmel nézve a Springgel biztosan takarékosabban lehet ténferegni a városban, de attól még valószínűleg a Jaguar után jóval többen fordulnak meg, és ebben a cikkben csak ez számít. Hogy ennél lehet-e bármi jobb vétel az angol luxusautó fronton? Hogyne! Ismét öreg, de senkit sem érdekel, hiszen a hirdető szerint hibátlan állapotú, ráadásul nem is egy amerikai V8, ami ott, a tengeren túl csak egy hétköznapi, vénülő vas.

Ez ugyanis egy Rolls-Royce. Egy Dacia áráért!

Ezt most ízlelgessük egy keveset, ugyanis az 1970-es évjárat még csak nem is az értékvesztése csúcsán álló 20-25 éves kategória. Volt már szerencsém a legújabb Rolls-Royce Ghosthoz, és azok alapján hiába 50 éves, ha egy ilyen gép rendben van, akkor biztosan tudja a dolgát. 6,75 literes, közel 200 lóerős V8-asa biztosan nem száguldásra termett, ám ugyanúgy aligha akad ennél nagyobb luxus, ahogy ennél angolosabb autót sem érdemes keresni. De mind tudjuk, hogy van olyan nemzet, akinek a luxusautóit még nagyobbra becsüli a nép, mint az angolokét: vajon olasz luxus-sportautóra van esély Dacia áron? Aki Ferrarikra és Lamborghinikre gondolt, azt le kell, hogy lombozzam: az előbbiből 18 millióról indul a kínálat egy Mondiallal, egy igazán látványos 550 Maranellóért viszont már mindenképp 30 millió felett kérnek a Használtautó.hu oldalon. Lamborghini-fronton rosszabb a helyzet, ugyanis egyetlen 2010 előtt gyártott autót hoz fel a kereső, az is egy Murciélágo, ami a márka korabeli csúcsmodellje volt. Így a kínálat 70 millió forint felett indul, esélytelen Dacia áron ilyesmi csemegéhez jutni. Volt viszont egy olyan találat, amin megakadt a szemem.

Ha nem is Ferrari, de legalább a motor stimmel: Maserati-tulaj már bárki lehet egy új Duster árából.

A helyzet viszont közel sem ennyire egyszerű: az autónak a hirdetés alapján szabad akarata van: hol működik, hol nem. Így viszont lényegében lehet is kapni Maseratit ennyiért meg nem is. Ez már nem csak papír kérdése, mint a Rolls-Royce esetében. Már majdnem le is szedtem emiatt a listáról a Quattroportét, amikor azért a biztonság kedvéért rákerestem a típusra ár meghatározása nélkül is: kiderült, hogy 5,99 millióért már garantáltan működő példányt kapni. Hogy beleférhet-e ennyi alku, az a tulajtól függ, ám legrosszabb esetben egy kicsit átlépjük a keretet, határesetként én ezt már elfogadnám. De vajon megérheti egyáltalán ezzel bajlódni ahelyett, hogy vennénk egy Daciát? Igazából fel sem kell tenni ezt a kérdést, hogy megkapjuk a logikus választ. Az csak egy dolog ugyanis, hogy mennyibe kerül az új Duster. Az viszont egy másik kérdés, hogy havi szinten mennyi fenntartani, hogy mennyire praktikus, és hogy milyen vezetni. Akinek ugyanis szóba jöhet az új Dacia, az ne vegyen 15-20 éves Maseratit vagy Jaguart, végképp ne adjon milliókat 50 éves Rollsért, de leginkább még a 10 éves Audi Q7-est is felejtse el. Nem titok, ha most kapnék 5,5 milliót, hogy ebből estig autót kell vennem, akkor én sem egy új Duster mellett kötnék ki. Sőt, ha csak az itt felsoroltak közül választhatnék, akkor is elcsábulnék, de azért, mert én egyébként sem néztem új Dustert. Személyes vélemény, de az új autó nem az én világom. Valószínűleg az olvasóink egy része is hasonlóképpen van ezzel, mások viszont inkább beleülnének az új, garanciás, de gyengébb színvonalú, ám vadonatúj modellekbe, és ez így van jól. Hogy kinek van igaza? Mindenkinek. Még annak is, aki az utolsó fillérét is rááldozva a Maseratit veszi meg.

Egyetlen kivétel ez alól, ha valaki csak azért választ bármilyen autót, hogy gazdagnak tűnjön: akár az X5-öst, akár a Rollst, akár a Daciát, megmutatni, hogy neki volt pénze új autóra.

Minden autó többre hivatott ugyanis, minthogy kizárólag státusszimbólum legyen. Járművet nem a szomszédnak kell venni és nem is a járókelőknek, hanem magunknak. Főleg igaz ez ilyen árak mellett: hiába "csak" egy Dacia ára, 5,5 millió forint rengeteg pénz. Ha csak felvágni akarsz vele, akkor azt felejtsd el! 300 ezer forintért már kapsz működő autót, a maradék 5,2 milliót pedig költsd el a saját boldogságodra. Az többet ér, mint az irigykedő tekintetek. Persze ez ismételten csak a saját véleményem.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.07.19. at 16:28
    Permalink

    Jó kis lista.
    Azt érdemes megjegyezni hogy ezek többségével a civilizációt messze el kell kerülni, mert a legtöbb nyugati városból kitiltották. így legjobb esetben is akkor válnak szalonképessé ha megütik a 30. életévüket. Illetve olyanok mint a Maserati esetében 25 év után viszik majd az USÁ-ba.

    Az sem mindegy hogy sokszázezret adtak el belőle mint az SLK-ból és stabil szervízháttere van akár a gyári oldtimer-részleg támogatásával, vagy valahol találtatok egy darab egzotikumot (lásd SC), és ha valami elromlik (már pedig annál elfog), akkor jöhet a voodoo-pap 🙂

Vélemény, hozzászólás?