Gazdag alapellátmányt kap a vadiúj kombi Jaguar XF
Bemutatkozott a Jaguar XF Sportbrake
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kombi változatával is befutott a Jaguar XF. Neve ismét Sportbrake, a brit gyár emberei pedig biztosak benne, hogy a legjobbat alkották.
A Jaguar Castle Bromwich-i gyárában leplezték le a brit gyár palettájának legújabb tagját. A második generációs XF nagy puttonyos változata ismét Sportbrake néven érkezik, a szedán fivérből ismert motorpalettával, egyelőre a kompresszoros V6-osok nélkül. A külső finom vonalvezetése nem hoz sok újdonságot, a lámpák elöl-hátul egyaránt full ledesek. Egyedül a hátsó lámpa rajzolata változott, az már inkább az F-Type sportautóhoz igazodik. Nagyot dobtak a tetőablakkal, ami már egészen elképesztő, 1,6 méter hosszú. A gyáriak elmondásuk szerint még nagyobbat akartak, de ezzel elérték beszállítójuk kapacitási maximumát. Egyébként maradt az alumínium váz is, a könnyebb anyagoknak köszönhetően pedig csökken az üzemanyag- és széndioxid-kibocsátás. Kategóriájában elég jónak mondható, 1660 kiló az új Sportbrake saját tömege.
A Jaguar sokat vár a kombi változattól, hiszen hazájában az előző generáció eladásainak 60%-át adta a Sportbrake. Talán épp ezért, globális modell lesz az XF Sportbrake, Kína és az USA is kap belőle, bár természetesen máshol kevésbé vannak oda a kombikért. A britek viszont értékelik a praktikusságot és a síkban dönthető üléseket, amely erényeket egyébként az új generáció is örököl. A legkomolyabb, hogy a csomagtér hosszát direkt úgy alakították ki, hogy egy golftáska ülésdöntés nélkül beférjen és egy extra legördülő szőnyeget is beültettek, hogy ne sérüljön a küszöb. Egy brit prémiumautónál más szempontok fontosak, na. Ráadásul a kényelmes bepakolást láblendítéssel is nyitható elektromos csomagtérajtó segíti, méghozzá alapáron. Sőt, a légrugó is az alapfelszereltség részét képezi mostantól, hogy a nehezebb szállítmányoktól se üljön meg a far.
Motorpalettáját a szokásos, 163, 180 és 240 lóerős 2,0 literes dízelek alkotják majd, a legerősebb gázolajos a 300 lóerős 3,0 literes V6 lesz. Benzines fronton egyelőre csak a 250 lovas 2,0 literes, szintén Ingenium motort említették, a kompresszoros V6-osokról egyelőre nincs szó. Csak a belépőszintű dízel kaphat 6 sebességes kézi váltót, az összes többi motorváltozat a 8 sebességes automatával párosítható. A Jaguar dizájnerei és mérnöki állítólag magabiztosan jelentették ki, hogy kategóriája legjobb autóját alkották. Alig várjuk, hogy ezt élőben is bizonyítsa nekünk.