Gázban és dízelben a jövő az Audi szerint

A dízelekért állt ki az Audi vezére

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Most a CNG hajtásért és érdekes módon a dízelekért emelte fel hangját az Audi vezére. Szóljon, aki tudja követni a VW-csoport irányultságát!


Számtalan hír röppen fel a dízelbotrány óta a VW-csoport háza tájáról, amik bár néha ellentmondásosak, a Volkswagen anyagcég elektromos irányultsága egyre egyértelműbbnek tűnik. Nem úgy a konszern többi tagjának hozzáállása, akik közül többen egyelőre csaponganak és legtöbbször kitartanak a dízel mellett. Most az Audi vezérével, Rupert Stadlerrel készített interjút a brit Autocar, amiben a főnök elmondta, hogy felemeli hangját a dízelmotorokért, továbbá szerinte több figyelmet kaphatna a CNG. Mondataival tökéletesen szembe megy az autógyárak zömével, akik jelenleg a legtöbb figyelmet a hibrid és elektromos hajtásokra fordítják.
Egyre több kormány és város tervez korlátozásokat, sőt, tiltásokat bevezetni a dízelekkel szemben, ezért érthető módon ugrásszerűen növekedett az eladott hibridek száma és az azok iránti kereslet. Stadler a tiltások ellenére is kitartana a gázolajosok mellett, részletezte is álláspontját: „Nézzük a vásárlók szemszögéből az előnyöket: egy dízel egyszerre szolgál nyomatékkal, nagy hatótávval és alacsony üzemanyag-kibocsátással. Nem szabad elmenni ezen erényei mellett, főleg, hogy tudjuk, hogy a következő 10-15 évben a legpozitívabb számítások szerint is csupán a piac 30%-át teszik majd ki a tisztán elektromos autók. A többi 70%-ot a dízelek, a benzinesek és a hibridek alkotják addig. Természetesen mi is komoly összegeket fektetünk az akkumulátor-technológiákba, de közben nem felejthetjük, hogy a közeli jövőt még a belsőégésű motorok uralják majd. Addig pedig a legjobb megoldásokat kell kínáljuk, és nem az elzárkózás a megoldás.”
Hirdetés
Az Audi paletta alappillérét a TDI-k alkotják, de Stadler szerint hasonlóan fontosak lehetnek hamarosan a gázos, azaz az Audi nyelvén g-tron modellek. Ilyen például az Audi A3 g-tron, ami sűrített földgázt égetve olcsón és rendkívül szerény emisszióval üzemel, ám ennek ellenére egyelőre nem eléggé népszerű. „A CNG nagy támogatója vagyok” - tette hozzá Stadler, „nagyon tiszta, bárhol tárolható, nagy hatótávot ad és 2-3 perc alatt utántölthető. Ellenben rossz kép alakult ki róla, ez gátolja a sikerben, de én bízom az előnyeiben. A stratégián dolgozunk, de egyelőre befektetői partnerek nélkül nem tudjuk széles körben elterjesztetni.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?