Herbert Diess interjúban nyilatkozta, hogy jogilag már előkészítés alatt van a Lamborghini tőzsdére lépése
Nem csak saját maga körül kavar port a Volkswagen-csoport, hanem akár a tőzsdén is, ha igazak a félig-meddig megerősített hírek. Nemrég
számoltunk be róla, hogy a Bentley az Audi irányítása alá kerülhet, most pedig kiderült, hogy a Lamborghini helyére érkezhetnek az angolok. A
Carbuzz értesülései szerint ugyanis eladná az olasz márkát az anyavállalat, legalábbis részben. A potenciális vevők között viszont nem csak rivális autógyártók szereplnek, hanem szinte bármilyen magánszemély is, mint befektető, hiszen a tőzsdére lépést is fontolgatják. Feltehetően az FCA-csoport példáját követnék, akik 2016-ban léptették a pénzügyi piacra a Ferrarit, a sportautó-gyár részvényei azóta is szárnyalnak. Viszont nem mindenkinek sikerül jól az IPO (initial public offering, legelső nyilvános részvénykibocsátás), az Aston Martin értékpapírjai például elég rosszul állnak kezdeti, 2018-as értékükhöz képest. A Lamborghini viszont lehet, hogy biztosabb lábakon áll, Stephan Winkelmann ugyanis 2005 és 2016 között szépen felfuttatta a céget: aranybányát csinált a Gallardóból és bővítette a kínálatot az Urusszal, az eredményes munkát pedig Stefano Domenicali folytatta egy sor különkiadással.
Stephan Winkelmann, aki felfuttatta a Lamborghinit és a Bugattit is
Signore Domenicali viszont a Forma-1-et fogja vezetni januártól, a VW-csoport ezért Winkelmannt teszi újra a Lamborghini élére. 2016-ban ő a Bugatti vezérigazgatói pozícióját kapta meg (ahol ismét a méregdrága különkiadások sikerreceptjét alkalmazta az utóbbi években), amiről most sem mond le, így egyszerre mindkét márka vezetője lesz. És hogy tovább bonyolódjon a helyzete, új tulajdonosoknak kell majd megfelelnie (már amennyiben igazak a hírek), az ő vezénylete alatt lépne tőzsdére a Lamborghini és adná el tulajdonosi jogait a Bugattiban a VW Csoport a horvát Rimacnak (amiben egyre inkább tulajdonos a Porsche...). Ezen kívül a többi olasz márkájuktól, az ItalDesigntól és a Ducatitól is szabadulnának a németek.
A Taycan testvére, az Audi e-tron GT hamarosan érkezik, de később egy elektromos luxuslimuzin is jöhet
Feltehetően résztulajdonos maradna mindegyik, de legalábbis a legtöbb fent említett márkában a VW-csoport, de kevesebb figyelmet fordítanának rájuk, erőiket inkább a többi cégre koncentrálnák. A Bentley Audihoz való csoportosításával legújabb prémium elektromos limuzinjuk közös fejlesztését könnyíthetnék meg, a Landjet (földi jet) projektnéven futó, Tesla-verőnek tervezett modell három változatban lépne piacra. Elsőként az Audinál valósulna meg (ez a Project Artemisként emlegetett terv) 2024-ben, aztán a Porsche és a Bentley következne. Tisztességes hatótávot és a Tesláéhoz hasonló, vagy annál jobb technológiát szeretnének az elektromos csúcsmodellbe pakolni, magasszintű önvezető képességekkel. Hogy a három márka közül melyiknél jelenik meg új modellként, és hol lesz csupán egy meglévő modell új generációja, egyelőre kérdéses, de az Audinál nagyjából 2024-ben lenne esedékes az A8 új változata, míg a Bentley-nél körülbelül 2026-ban kéne érkeznie a következő Flying Spurnek, így kapóra jönne ezek elektromos újjászületése. Csak a Porsche lóg ki a sorból, a Panamera generációváltásának a szokásos menetrend szerint már 2023-2024 körül kellene megtörténnie, de feltehetően inkább kihúzzák a ciklust 1-2 évvel, mint hogy egy harmadik limuzinnal lépjenek piacra a Taycanon és a Panamerán kívül.