Gagarin autója, és még sok másik
Oldtimer Show 2010
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A borsos jegyárak ellenére ismét sokan kilátogattak az Oldtimer Show 2010-es rendezvényére, amely jól mutatja, mennyien érdeklődnek a régi korok autócsodái iránt.
A bőség zavara meg is zavarja az embert, hát valahogy így történhetett, hogy a „kezdjük hátul” felkiáltással elhaladtunk egy csodálatos autó mellett (a közel háromszázból), amelyet nem is tudom, hogy miért, de először egyszerűen nem vettünk észre. Nem volt más, mint a ZISZ 110B Cabriolet 1950-ből, mely anno valószínűleg szállította Hruscsovot és amelyet Gagarin is használt az 1961-es magyarországi látogatása során. Vagy mégsem? Mivel két darabot hoztak hazánkba ilyen reprezentatív alkalmakra, magas rangú vendégek előtt villogni, így senki sem tudja, hogy a kettő közül melyik kit is szállított valójában – persze ez az értékükből semmit nem von le. A másik példány tudomásunk szerint ugyancsak restaurálás alatt van, s reméljük, egyszer újra egymás mellett láthatjuk őket! Addig is megismerhettük Horthy egykori Wanderer kabrióját... és megannyi gyönyörű oldtimert, a maga történetével.
Az eddig ezen a rendezvényen jórészt még nem látott autókat amúgy a negyedik alkalommal megrendezett Show ismét tematikusan állították be, gyártó ország vagy valamilyen egyéb ismérv szerint, így volt az amerikai szekció, a szocialista szekció, angol szekció, de külön blokkokban helyezték el a motorokat vagy a katonai járműveket. Sajnos a szakma jeles képviselői közül azonban idén újra feltűnően sokan távol maradtak.
...egy 1921-es Ford T-modell Roadster, szerintem meglehetősen jó áron kereste új tulajdonosát, egy jótékony akció keretében
Aztán több olyan autót is láthattunk, amely oldtimeres rendezvényen még ritka – és sokakat meglepett. BMW-k között például magam is meglepődtem a hetvenes évek végén gyártott cápa 7-es kiállításán, annak ellenére, hogy korát tekintve átlépte már a 30 évet. Valahogy mégsem keltett bennem olyan nosztalgikus érzelmeket… míg néhány vele nagyjából egyidős darabot kifejezetten örömmel üdvözöltem. Kultikus modellekből is nagy volt ugyanis a kínálat, a Minik standján még pick up és kombi is állt, nem messze tőlük egy két éve, padlásról előkerült Messerschmitt, de nem volt ritka vendég a Ferrari, a Maserati vagy a Porsche sem. Persze izgalmas igazi hőskori példányokat is elhoztak, néhány márkanév ma már jóformán ismeretlen közülük a számunkra, a Hintómúzeum pedig talán még ezeknél is romantikus darabokkal készült!
Az Oldtimer Show elképzelhetetlen lenne korabeli ruhákba öltözött hostessek nélkül, és persze az értékeket óvó biztonsági őrök nélkül is, de egy kicsit olyan érzésem volt, mintha mindez csak az értékesebb járműveknek járt volna. Ugyanígy a takarítás, a kiállítás főnapján ugyanis jó néhány modell már rettentően poros volt, az emberek (tisztelet a kivételnek) meg még szépen meg is érintették őket! Részemről máig őrzöm azt a szívecskét, amit egy kisgyermek édesanyja tapsikolása közben rajzolt egy focipályán tartott oldtimeres rendezvényen a gépháztetőbe, nagyjából két éve, amíg fél percig nem oda figyeltem – a vicc, hogy még ők voltak felháborodva, hogy mi van, nem tudom lemosni? Nem! Azóta sem. Legközelebb tehát érdemes lenne erre jobban figyelni látogatói és szervezői oldalról egyaránt.