GAC E-Jet: kínai EV a Mazda6 arcával
Ismerős vonalak a kínai GAC E-Jet villanyautón
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Detroitban villanyautót mutatott be a kínai GAC Group, a hatótáv-növelő hibriddel elvben 600 kilométer is megtehető, de egyelőre csak tanulmányként állították ki.
Lehet, hogy a Detroiti Autószalon egyik eldugottabb csücskében prezentálta újdonságait a kínai GAC Group, és talán ezért tartott mostanáig, hogy megérkezzenek új tanulmányukról, az E-Jetről készített képek és információk. Az biztos, hogy formatervéhez nem a kínai kultúrából vették az inspirációt, mert vonalai erősen emlékeztetnek az új Mazdák vagy Volvók orr-részére, míg az oldalán található törésekről a Mercedes CLA ugrik be, de esetében talán nem is ez a legérdekesebb. Inkább hajtáslánca, melyben, a hatótávnövelő hibridekhez illően belsőégésű motort, generátort és ez utóbbi által hajtott villanymotort is találunk. A 4 hengeres, 1 literes benzines egység 60 lóerő és 82 Nm leadására képes, a villanymotor teljesítménye 127 lóerő.
A csomag 4,5 másodperc alatt gyorsítja az E-Jetet 50 km/h-s sebességre, az 1550 kg tömegű autó végsebessége 160 km/h. Hossza 4570, szélessége 1790, magassága 1490 mm, tengelytávja 2620 mm, azaz átlagos alsóközép-kategóriás modellről beszélünk. A beépített 13 kWh-s akkumulátorcsomag segítségével 100 csak elektromos kilométert tud megtenni, a kiegészítő benzinmotornak köszönhetően viszont - melyről nem tudjuk, hogy aktuálisan is hajt-e, vagy csak a generátort táplálja szükség esetén - 600 km-re emelkedik a teljes hatótáv, miközben fogyasztása csupán 1,9 l/100 km. Sorozatgyártásról egyelőre nincs szó.
Ne nevezzünk már EV-nek egy hibridet! Ez is csak annyira EV, mit a Chevrolet Volt vagy az Opel Ampera. Maximum a marketingesek szemébe, de ők amúgy is mindig csúnyán csúsztatnak. ettől persze még lehet környezetkímélőbb, de amíg nem a Tesla -val mérik össze csak hibrid.