Fütyülős suttogó – Opel Insignia Sports Tourer teszt
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI ecoFLEX teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Opel menedzserautója is megkapta a magyar gyártású 1.6 CDTI gázolajost. Erősebbik, 136 lóerős változatában tettük próbára.
Idén lesz 8 éves az Insignia, de még mindig jól tartja magát. Hamarosan viszont érkeznie kell az új modellnek, hiszen kategóriájában már túlsúlyosnak számít
Lebutítva. Akárcsak az autópiac összes modelljét, az Opel Insigniát is utolérte a downsizing. Eddig kizárólag 2,0 literes dízellel volt elérhető, tavaly óta az 1.6 CDTI a legkisebb gázolajos. Kétféle teljesítményszint közül választhatunk, 120 és 136 lóerős változatok állnak rendelkezésre. Ezúttal az utóbbit próbáltuk ki. Nem ismeretlen számunkra az márka berkein belül csak suttogó dízelnek nevezett blokk. Tavaly már próbáltuk a Mokkában, korábban az Astrában, a Merivában és persze a Vivaróban is, egy ideje pedig már a zászlóshajóba is rendelhető a Szentgotthárdon készülő négyhengeres.
A belső tér még mindig jól néz ki, a barna bőrkárpit sokat dob a látványon. Egyedül klímavezérlés érintőgombjain lehetne még javítani, azok ugyanis inkább nyomásra veszik a lapot, mintsem érintésre
Suttogó? A korábbi 1.7 CDTI-hez képest valóban csendesebb lett, ezt a Mokkában tapasztaltuk is, az Insigniában viszont korábban is csak a 2,0 literes egység dolgozott. Tavaly azok is megújultak, egy időben pedig nem volt lehetőségünk összehasonlítani a két újdonságot. Lehetséges, hogy a korábbi 2,0 literesekhez képest csendesebb lett, de suttogónak azért nem mondanám. Alapjáraton inkább fütyül, de azt folyamatosan. Hosszabb dugóban ácsorgás során a huzamosabb magas frekvenciájú hang idegesítően hat. Elindulást követően már picivel 2000 1/perc fordulatszám alatt megjön a 320 Nm forgatónyomaték, amely kellő dinamikával indítja meg az üresen is 1,59 tonnás autót, 3000 1/perc felett viszont már elfogy, onnantól visszaesik a gyorsulás, a motorhang viszont elég erőssé válik.
Furán hat a felemás műszerfal, a vetített középső kijelzőn viszont sok információt meg tudunk jeleníteni
1:1 arány. Legalábbis a tömeg-köbcentit illetően. Igen, nem jellemző ez az arány, inkább azt szoktunk nézni, hogy egy lóerőre mekkora tömeg jut. Itt viszont mégis számít a korábbihoz képest 400 köbcentivel redukált lökettérfogat. A fogyasztás 1.6-os létére viszonylag magasnak mondható. És itt jön képbe az 1,6 tonna, hogy ez bizony sok. A tesztidőszak alatt napi szinten előfordult egy belváros-Budaörs közötti ingázás, legtöbbször hideg motorral indulva. Azaz egy napi munkába járásnak ez a használati mód tökéletesen megfelel. A végeredmény kerek 7 l/100 km lett. Tud 6 alatt is enni az Insignia ezzel a motorral, de ez főként huzamosabb közúti használat során érhető el. Nem dobtunk hátast az újdonságtól, ennél sokkal megnyerőbb volt az új 1,0 literes turbós benzines, még ha csak háromhengeres akkor is. Persze Isten ments, hogy azt az Insignába berakják, az Astrában és Corsában viszont kellően meggyőzően muzsikált.
Az első ülések kényelmesek, jó az oldaltartásuk, az ülőlap hossza állítható. Hátul sem lehet panasz, kellő méretű lábhely áll rendelkezésre
Tartja magát. Az Insignia nem mondható egy fiatal modellnek. 2008-ban váltotta a Vectrát, 2013-ban kapott egy modellfrissítést. Az idén már 8 éves, mellyel aligha van korosabb vetélytársa a kategóriában. Ennek ellenére még ma is szerethető külsővel és belsővel bír. Extrákat illetően sem hiányzik belőle semmi, amire manapság szükségünk lehet. A szép képet adó tolatókamerán a keresztirányú forgalomfigyelő hibátlanul teszi a dolgát, egy ekkora méretű autónál nagy hasznát vehetjük ennek a vezetősegédnek.
A csomagtér praktikus kialakítású, nincsenek felesleges oldalsó zugok. Alapesetben 540 literes, amelyet akár 1530 literig bővíthetünk
Vezetni is élmény. Eltekintve attól, hogy a 136 lóerős dízellel nem a legfürgébb, attól még igenis élmény terelgetni. A kormányzás jó és pontos, maga a kormánykerék fogása is kellemes. A perforált bőr anyagminősége finom, lényegében a német prémiummárkák drágább bőrkormányaira jellemző minőséget hozza. A váltó is pontos, jól kapcsolható, maga a váltógomb a K Astrában megszokott módon jó fogású. A futómű kellően jól csillapít és ami meglepő, hogy kanyarokban is igen dinamikusan lehet fordulni vele, anélkül, hogy elbizonytalanodna. A fék nem elég pontosan adagolható, a többi márkáknál megszokotthoz képest későn kezd el fogni, és utána is erőteljesebben kell taposni.
A tolatókamera jó minőségű képet ad, és nagy jobbra/balra nyilakkal jelzi, ha keresztirányú forgalom érkezik mögöttünk
Útra fel! A sokat kirándulóknak megfelelő partnere lesz a kombi kivitel. Alapesetben 540 literes csomagtere jól kialakított és könnyen pakolható. Szükség esetén 1,5 köbméteresre is bővíthetjük. Az ülések kényelmesek, hátul is kellő lábtér áll rendelkezésre, négy személy számára hosszabb út során is kellemes utazóautó az Insignia. A hosszan hátranyúló panoráma üvegtető sok fényt enged be az utastérbe.
A korábbi 2,0 literes dízelt 1.6-os váltotta. Suttogónak becézik, ami a valóságban inkább fütyül, jobban hajtva viszont a jól megszokott dízeles hang jellemző rá
Megéri? A tesztelt modell alapára 8,2 millióról indul, néhány jobb extrával felvértezve pedig alulról nyaldossa a 12 milliót. Egész pontosan csak 20 ezer forinttal marad el tőle. Ennyi pénzért már elgondolkodtató, hogy Opelt vegyen-e az ember. A német piacon is vannak gyártók, amelyek már a prémium kategóriát képviselik. Ebben az esetben lehet, hogy némileg fapadosabb felszereltséget kapunk, de egy Passatban ülhetünk. A Mazda6-ot nézve pedig 1 millióval olcsóbban megvehetjük a top felszereltségű, összkerekes, automataváltós dízelt, amely egy híján 40 lóerővel még erősebb is.
Nem kell megijedni. Nem lett leamortizálva és újrafényezve az autó jobb hátulja, csupán ilyen érdekesen töri a fényt a lökhárító és a csomagtérajtó
Az insignia modellel nagyon mellé nyúlt az opel. Prémium ár, alsó-közép érzet. A külső méretei ellenére belül nem nagyobb egy astránál főleg a hátsó tér tekintetében. Új ára horror, két-három évesen már értékének több mint felét elveszti. Maximum céges flották veszik, magánszemély aligha.
Egy „kicsit” valóban drága ez Opel létére. Hiába ha minőségi anyagokat akarunk használni annak ára van. Más kérdés, hogy egy Opel márkajel alatt megér-e ennyit? Nekem biztosan nem, de lesz rétege aki venni fogja. Nekem az Insignia túl szűk a kategóriához képest. A motorjával az a bajom ami az 1.7-essel is volt, becsapja az embert. Ha odalépünk neki hirtelen megugrik hatalmas erőt feltételezve, két pillanat múlva el is fogy a lendület. Nekem (dízel létére főleg) nem tetszik ez a karakterisztika. A hangját meg hagyjuk 🙂 . Suttogó, jó vicc 🙂 . Ha már Opel inkább a V6 CDTi Signum. Tágas, a hangja is szebb, a menetdinamikát össze se hasonlítsuk. Vegyesben az is el van 6-7 literből. Egy jó állapotú használt példány pedig töredék áron megkapni. Persze kinek a pap, kinek a papné.
Az a műszerfal valami borzasztó, tiszta kinai feeling. Olyan mintha nem tudták volna hogy mi legyen vele, és végül megcsinálták volna az egyik hülye javaslatát jobb híján.
Azt azért hozzá kell tenni az utolsó bekezdéshez, hogy az Opelnél lényegesen többet engednek a listaárból, mint a VW-nél vagy a Mazdánál.