Fütyülős suttogó – Opel Insignia Sports Tourer teszt

Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI ecoFLEX teszt 

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Opel menedzserautója is megkapta a magyar gyártású 1.6 CDTI gázolajost. Erősebbik, 136 lóerős változatában tettük próbára.


Lebutítva. Akárcsak az autópiac összes modelljét, az Opel Insigniát is utolérte a downsizing. Eddig kizárólag 2,0 literes dízellel volt elérhető, tavaly óta az 1.6 CDTI a legkisebb gázolajos. Kétféle teljesítményszint közül választhatunk, 120 és 136 lóerős változatok állnak rendelkezésre. Ezúttal az utóbbit próbáltuk ki. Nem ismeretlen számunkra az márka berkein belül csak suttogó dízelnek nevezett blokk. Tavaly már próbáltuk a Mokkában, korábban az Astrában, a Merivában és persze a Vivaróban is, egy ideje pedig már a zászlóshajóba is rendelhető a Szentgotthárdon készülő négyhengeres.
Hirdetés


Suttogó? A korábbi 1.7 CDTI-hez képest valóban csendesebb lett, ezt a Mokkában tapasztaltuk is, az Insigniában viszont korábban is csak a 2,0 literes egység dolgozott. Tavaly azok is megújultak, egy időben pedig nem volt lehetőségünk összehasonlítani a két újdonságot. Lehetséges, hogy a korábbi 2,0 literesekhez képest csendesebb lett, de suttogónak azért nem mondanám. Alapjáraton inkább fütyül, de azt folyamatosan. Hosszabb dugóban ácsorgás során a huzamosabb magas frekvenciájú hang idegesítően hat. Elindulást követően már picivel 2000 1/perc fordulatszám alatt megjön a 320 Nm forgatónyomaték, amely kellő dinamikával indítja meg az üresen is 1,59 tonnás autót, 3000 1/perc felett viszont már elfogy, onnantól visszaesik a gyorsulás, a motorhang viszont elég erőssé válik.

1:1 arány. Legalábbis a tömeg-köbcentit illetően. Igen, nem jellemző ez az arány, inkább azt szoktunk nézni, hogy egy lóerőre mekkora tömeg jut. Itt viszont mégis számít a korábbihoz képest 400 köbcentivel redukált lökettérfogat. A fogyasztás 1.6-os létére viszonylag magasnak mondható. És itt jön képbe az 1,6 tonna, hogy ez bizony sok. A tesztidőszak alatt napi szinten előfordult egy belváros-Budaörs közötti ingázás, legtöbbször hideg motorral indulva. Azaz egy napi munkába járásnak ez a használati mód tökéletesen megfelel. A végeredmény kerek 7 l/100 km lett. Tud 6 alatt is enni az Insignia ezzel a motorral, de ez főként huzamosabb közúti használat során érhető el. Nem dobtunk hátast az újdonságtól, ennél sokkal megnyerőbb volt az új 1,0 literes turbós benzines, még ha csak háromhengeres akkor is. Persze Isten ments, hogy azt az Insignába berakják, az Astrában és Corsában viszont kellően meggyőzően muzsikált.

Tartja magát. Az Insignia nem mondható egy fiatal modellnek. 2008-ban váltotta a Vectrát, 2013-ban kapott egy modellfrissítést. Az idén már 8 éves, mellyel aligha van korosabb vetélytársa a kategóriában. Ennek ellenére még ma is szerethető külsővel és belsővel bír. Extrákat illetően sem hiányzik belőle semmi, amire manapság szükségünk lehet. A szép képet adó tolatókamerán a keresztirányú forgalomfigyelő hibátlanul teszi a dolgát, egy ekkora méretű autónál nagy hasznát vehetjük ennek a vezetősegédnek.

Vezetni is élmény. Eltekintve attól, hogy a 136 lóerős dízellel nem a legfürgébb, attól még igenis élmény terelgetni. A kormányzás jó és pontos, maga a kormánykerék fogása is kellemes. A perforált bőr anyagminősége finom, lényegében a német prémiummárkák drágább bőrkormányaira jellemző minőséget hozza. A váltó is pontos, jól kapcsolható, maga a váltógomb a K Astrában megszokott módon jó fogású. A futómű kellően jól csillapít és ami meglepő, hogy kanyarokban is igen dinamikusan lehet fordulni vele, anélkül, hogy elbizonytalanodna. A fék nem elég pontosan adagolható, a többi márkáknál megszokotthoz képest későn kezd el fogni, és utána is erőteljesebben kell taposni.

Útra fel! A sokat kirándulóknak megfelelő partnere lesz a kombi kivitel. Alapesetben 540 literes csomagtere jól kialakított és könnyen pakolható. Szükség esetén 1,5 köbméteresre is bővíthetjük. Az ülések kényelmesek, hátul is kellő lábtér áll rendelkezésre, négy személy számára hosszabb út során is kellemes utazóautó az Insignia. A hosszan hátranyúló panoráma üvegtető sok fényt enged be az utastérbe.

Megéri? A tesztelt modell alapára 8,2 millióról indul, néhány jobb extrával felvértezve pedig alulról nyaldossa a 12 milliót. Egész pontosan csak 20 ezer forinttal marad el tőle. Ennyi pénzért már elgondolkodtató, hogy Opelt vegyen-e az ember. A német piacon is vannak gyártók, amelyek már a prémium kategóriát képviselik. Ebben az esetben lehet, hogy némileg fapadosabb felszereltséget kapunk, de egy Passatban ülhetünk. A Mazda6-ot nézve pedig 1 millióval olcsóbban megvehetjük a top felszereltségű, összkerekes, automataváltós dízelt, amely egy híján 40 lóerővel még erősebb is.
Értékelés
Pozitív
Hibátlan futómű, kényelmes ülések, finom bőrözésű kormány, tágas belső, nyomatékos motor
Negatív
Magas fogyasztás, fék adagolhatósága, kisméretű tárolórekesz a középkonzolon
Árak
Tesztmodell alapára
8 200 000 Ft (2016.03.07.)
Tesztautó ára
11 980 000 Ft (2016.03.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4500 1/min-nél
Nyomaték:
320 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4913 mm
Szélesség:
1858 mm
Magasság:
1514 mm
Saját tömeg:
1590 kg
Össztömeg:
2300 kg
Terhelhetőség:
710 kg
Tengelytáv:
2737 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
540-1530 l
Belső szélesség elöl:
1550 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
900-970 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
510-550 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1060 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
680 mm
Csomagtér hossza:
1100 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
hatfokozatú manuális
Nyomaték:
320 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
CO2-kibocsátás:
107 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 07:32
    Permalink

    Az insignia modellel nagyon mellé nyúlt az opel. Prémium ár, alsó-közép érzet. A külső méretei ellenére belül nem nagyobb egy astránál főleg a hátsó tér tekintetében. Új ára horror, két-három évesen már értékének több mint felét elveszti. Maximum céges flották veszik, magánszemély aligha.

  • 2017.10.28. at 07:32
    Permalink

    Egy “kicsit” valóban drága ez Opel létére. Hiába ha minőségi anyagokat akarunk használni annak ára van. Más kérdés, hogy egy Opel márkajel alatt megér-e ennyit? Nekem biztosan nem, de lesz rétege aki venni fogja. Nekem az Insignia túl szűk a kategóriához képest. A motorjával az a bajom ami az 1.7-essel is volt, becsapja az embert. Ha odalépünk neki hirtelen megugrik hatalmas erőt feltételezve, két pillanat múlva el is fogy a lendület. Nekem (dízel létére főleg) nem tetszik ez a karakterisztika. A hangját meg hagyjuk 🙂 . Suttogó, jó vicc 🙂 . Ha már Opel inkább a V6 CDTi Signum. Tágas, a hangja is szebb, a menetdinamikát össze se hasonlítsuk. Vegyesben az is el van 6-7 literből. Egy jó állapotú használt példány pedig töredék áron megkapni. Persze kinek a pap, kinek a papné.

  • 2017.10.28. at 07:32
    Permalink

    Az a műszerfal valami borzasztó, tiszta kinai feeling. Olyan mintha nem tudták volna hogy mi legyen vele, és végül megcsinálták volna az egyik hülye javaslatát jobb híján.

Vélemény, hozzászólás?