A második szériás California tulajdonosai már turbóval fütyülhetnek a világra
Semmi meglepő nincs a hírben, mindenesetre az Autocar értesülései szerint turbómotoros California prototípust tesztelnek a Ferrari mérnökei Fioranóban. A nyitható keménytetős sportkocsi második generációja vélhetően ugyanazt a 3,8 literes, feltöltött V8-ast kaphatja, amely az
új Maserati Quattroportéban már be is mutatkozott, s amelynek emissziós adatai jóval kedvezőbbek a korábbi szívókéhoz képest.
Teljesítmény-visszaesésről ugyanakkor szó nincs, hiszen a Maseratiban 523 lóerős a 3.8-as biturbó, s nyilván a 2008 végén debütált, 4,3 literes V8-asával
jelenleg 490 lóerős California 2014 második felére vagy 2015 elejére várható második nemzedékében sem fog szerénykedni. Legfeljebb - papíron - sokkal zöldebb lesz. És nyomatékosabb, mert az aktuális modell 505 Nm leadására képes 5000-es percenkénti fordulaton, miközben a Quattroporte orrában túltöltéssel 710 Nm-es a kettő darab turbóval lélegeztetett maranellói blokk.
Úgy két év múlva érkezhet meg a jelenlegit váltó második Caifornia-sorozat
Hogy az 1968-as Dino óta először a V6-hoz is visszanyúl-e a Ferrari, még kérdéses, azonban a downsizing, azaz a leméretezés úgy divat, hogy szinte kötelező is az egyre szigorodó környezetvédelmi normák okán. A hatalmas szívómotoroknak lassan, de biztosan búcsút mondhatunk. A
sok égőzést követően minőségi fejlődést is hoz a korszakváltás? Reméljük.
Nagyon helyes, hogy végre a Ferrari is beállt a sorba, bár v6-os motorokkal hitelesebb lenne!