Futható-e egy olajtöltettel 30 ezer kilométer?
Fizetett hirdetés
Motorolajdoktor: SEAT Arona 1.0 TSI
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ezúttal egy vadonatúj autó kapcsán érkezett kérdés: vajon tartható-e a 30 ezer kilométer/2 év olajcsere-ciklusa.
Nem rég lett egy SEAT Aronám 1.0 95 LE manuál váltós. Nem volt még új autóm, de a csereciklusnak megadott 30 000 km vagy 2 év egy kicsit sok szerintem.
Tudom, hogy garanciálisan szakszervizben kell cseréljek, de milyen olajat ajánlanál és hány kilométerenként kéne cseréljek?
Előre is köszönöm,
Sz. Levente
Kérdésednek -sajnos- van egy "politikai" vonzata is, ezért a hivatalos, politikailag korrekt válaszom, hogy azt kell pontosan betartani, amit a gyár előír.
Magánvéleményem, hogy ennek a kis 1literes TSI motornak ezzel szépen meg is ásnád a sírját. Amennyiben az én autóm lenne, nem várnám meg a 2 év/30 ezer kilométert, hanem szépen tartanék maximum 15 ezer kilométernél egy köztes olajcserét.
A köztes olajcserének a Castrol Edge 0W20 LL IV-t tenném bele (VW 508 00, 509 00 specifikációval), továbbá szigorúan a gyári szűrőket.
//Nekem a gyári programban van egy megjegyzés, hogy ha mégsem ez a 0W20-as olaj kell bele, akkor az külön fel van tüntetve a motortérben a tájékoztató címkén, ezt esetleg ellenőrizd le!//
A Szakál Metál Autóalkatrész üzleteiben például remek áron tudsz hozzájutni az autó gyári szűrőihez.
Üdvözlettel,
Olajdoki
Motorolajokkal kapcsolatos kérdéseket várjuk a [email protected] címre!
A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Kedves kérdező! Azért én azt még hozzá tenném, hogy az sehol nincs leírva, hogy nem cserélhetsz olajat előbb, csak az, hogy később nem.
Egyszer Renault-val kivártam a 2 évet (24E km), mert megengedi a gyár. Aztán, látva a leengedett olajat utána már évente, azaz 12E km-ként kapta utána az új olajat + szűröket. Mivel nem 2 évre terveztem a kocsit megtartani, ezért nekem megérte éves szinten az a 20E forintot, amit erre elköltöttem. És az még csak egy 1.4 8 szelepes motor volt, nem egy hiperérzékeny közvetlen befecskedezéses turbós egy alulmotorizált kocsiban.
Pont ez a véleményem. Én sem várom meg a gyár által ajánlott időt.
Az olajcsere periódus felezésével egyet értek. De, ha nem vezetett még valaki 1.0 tsi-t miből gondolja, hogy alul motorizált?! Minden paramétertében felülmul egy 1.4 szívó motort és tartósságban sem biztos, hogy nem lesz vállalható. A legtöbb meghibásodás általàban a felelőtlen tulajdonosra vezethető vissza.