Általában nem sok jót jelent, ha így füstöl egy Prius, itt viszont teljesen normális a korom, melynek forrása egy 3,9 literes dízelmotor (Forrás: Jonathan Gwinn/Youtube)
Ahogy évről évre egyre nagyobb figyelem irányul a környezetvédelemre, úgy egyre több alternatív hajtású négykerekű talál gazdára, ez a trend pedig a Toyota malmára (is) hajtja a vizet, ami már az
itthoni eladásokból is érzékelhető. A 1997-ben megjelent első Prius kissé megelőzte korát, így nem is hozott átütő sikert, ellenben a
második felvonás már népszerűnek bizonyult.
Hátul hajt a dízel Prius, a hátsó abroncsokból ítélve a gyorsulási versenyek sem állnak távol a PriCum névre keresztelt Toyotától (Forrás: Jonathan Gwinn/Youtube)
A környezetvédők bizonyosan a szívükhöz, a
Smoke & Charm TDI Club tagjai pedig a hangerőszabályzó után nyúlnak, amikor meghallják a jellegzetes dízelhangot a géptető alól. A Priusból ugyanis száműzték a benzinmotort és vélhetően az elektromos hajtást is, a motortérbe pedig egy 3,9 literes amerikai Cummins dízelmotor került. A méretes négyhengeres dízel – meglepő módon – elfér a Prius motorterében, olyan apróságokkal pedig, mint a kipufogórendszer nem foglalkoztak, a sűrű füst a szélvédő alatti rácson távozik. Az erőforrás persze némi tuningon is átesett, nagyobb turbóval és méretesebb töltőlevegő-hűtővel lett gazdagabb a Cummins dízelmotor. A PriCum névre keresztelt modell a teljesítménymérő padot is megjárta, így már nem titok, hogy 365 lóerő és 760 Nm nyomatékkal kell megküzdenie a kerekeknek.
A hajtás terén is tartogat meglepetést a PriCum, ugyanis a fronthajtás helyett hátsókerékhajtású lett az ex-hibrid Toyota. A rengeteg erő miatt nagyobb kerekeket költöztettek a hátsó kerékjárati ívekbe, illetve egy „Clean Diesel” matrica is felkerült, melyből inkább csak a második szó illik a dízel Priusra.